Toon posts:

Laptop prestaties? Wat is een aanrader?

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

helaas kon ik geen topic vinden met benchmarks van users van verschillende laptops tegenover elkaar.

Ik wil zelf een nieuwe laptop halen van tussen de 700 en 1000 euro. Meer is natuurlijk mogelijk, maar het liefst vind ik er een binnen dit budget.

Gezien dat het vooral een laptop voor wow en multimedia apps gaat worden is de minimum eis een goede 512mb videokaart ( weet echter niet wat de beste videokaart zou zijn ). Verder is 2gb geheugen toch ook echt minimum. En het liefst geen resoluties onder de 1440, ik ben eigenlijk gewend aan 1920x1200 van dell.

Bij de mediamarkt is de acer aspire 5920 te koop met de t5550 1.83ghz + 3gb ram + 250gb hdd + GeForce 8600M-GT 512mb voor 699 euro, is dat een aanrader of afrader? Weten jullie iets beters of vergelijkbaars wat aantrekkelijker is?

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
voor 700,- een Core 2 duo en een 8600gt 512MB Dedicated? Die zou ik gelijk meenemen, dat is echt een zeer mooi prijsje, verder heb je in dat prijssegment meestal een 8600GT en een Core 2 7***

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:53
Dat is een leuke laptop qua specificaties. Als je iets met een betere videokaart kunt vinden is het altijd beter. Voor de rest moet je er op letten dat je geen shared videokaart hebt, want dan eet de videokaart een stuk van je ram-geheugen weg.

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:36:
Dat is een leuke laptop qua specificaties. Als je iets met een betere videokaart kunt vinden is het altijd beter. Voor de rest moet je er op letten dat je geen shared videokaart hebt, want dan eet de videokaart een stuk van je ram-geheugen weg.
Nee inderdaad, heb er ooit 1 gehad. Mijn laatste laptop had een mobility radeon 9800 en dat presteerde nog steeds vele malen beter dan welke core 2 dan ook met shared video memory. Daar trap ik in ieder geval niet meer in :P

Maar wat hebben jullie zelf? Enige aanraders toevallig?

Jammer is helaas dat die acer laptop een wxga scherm heeft ipv wuxga ( 1920x1200 ), hoop niet dat ik daar van ga balen eigenlijk.
Sqorpius schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:36:
voor 700,- een Core 2 duo en een 8600gt 512MB Dedicated? Die zou ik gelijk meenemen, dat is echt een zeer mooi prijsje, verder heb je in dat prijssegment meestal een 8600GT en een Core 2 7***
Dus qua cpu zou het eigenlijk hoger moeten zijn voor die prijs? Of bedoel je dat je dan een 256mb versie van de videokaart krijgt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 19:43 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo'n vergelijkingstopic ga je hier ook niet vinden, dat is meer iets voor benchmark- en reviewsites. Het is ook erg afhankelijk van allerlei factoren, en deels ook persoonlijk.

Aangaande het uitkiezen van een laptop, zie Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor tips en links. Verder natuurlijk de pricewatch voor de prijsvergelijking. Voor specifieke laptops zul je op zoek moeten naar reviews, en mogelijk is er een groot topic over een dergelijke laptop op GoT :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13

Wekkie

Yeah

Qua videokaart zul je op dit moment in principe niet veel beters tegenkomen dan een GeForce 8600GT (Tenzij je gaat kijken naar 17" laptops, ik weet niet of je dit in overweging hebt genomen? Je verliest wel je mobiliteit dus persoonlijk vind ik het niet aan te raden.)

In de pricewatch staat de Acer 5920 ook (zelfs een aantal verschillende configs). Goedkoopste voor €700 incl een T7500 processor. Er loopt hier op GoT ook een draadje over deze laptop, namelijk [Ervaringen] Acer Aspire 5920G - Deel 2 Heb je wel gezien dat deze laptop is uitgerust met een 1280x800 scherm?

Het is en blijft een Acer en je leest toch wel vaak wat problemen over de kwaliteit van de laptops. Of je liever voor een ander merk gaat of niet is natuurlijk je eigen keuze :) Verder kun je de Dell XPS M1530 overwegen (qua bang for your buck, zegmaar). Zie hiervoor [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2

I've got a feeling...

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:46:
Zo'n vergelijkingstopic ga je hier ook niet vinden, dat is meer iets voor benchmark- en reviewsites. Het is ook erg afhankelijk van allerlei factoren, en deels ook persoonlijk.

Aangaande het uitkiezen van een laptop, zie Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor tips en links. Verder natuurlijk de pricewatch voor de prijsvergelijking. Voor specifieke laptops zul je op zoek moeten naar reviews, en mogelijk is er een groot topic over een dergelijke laptop op GoT :) .
Mja goed bij mij is het meestal zo doorzichtig dat de specs me in principe genoeg zeggen, als ik een laptop maar kan combineren met 3 jaar garantie ben ik niet zo bang om eventuele defecten die erin kunnen optreden. Zolang defecten afhandeling maar geen totale ramp is :P

Tis meer dat ik dus benieuwd ben of iemand hier nog bepaalde koopjes tussen 700 tot 1000 euro weet te melden of niet. Anders word het waarschijnlijk morgen bij de mediamarkt er 1 uitkiezen.
Wekkie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:47:
Qua videokaart zul je op dit moment in principe niet veel beters tegenkomen dan een GeForce 8600GT (Tenzij je gaat kijken naar 17" laptops, ik weet niet of je dit in overweging hebt genomen? Je verliest wel je mobiliteit dus persoonlijk vind ik het niet aan te raden.)

In de pricewatch staat de Acer 5920 ook (zelfs een aantal verschillende configs). Goedkoopste voor €700 incl een T7500 processor. Er loopt hier op GoT ook een draadje over deze laptop, namelijk [Ervaringen] Acer Aspire 5920G - Deel 2 Heb je wel gezien dat deze laptop is uitgerust met een 1280x800 scherm?

Het is en blijft een Acer en je leest toch wel vaak wat problemen over de kwaliteit van de laptops. Of je liever voor een ander merk gaat of niet is natuurlijk je eigen keuze :) Verder kun je de Dell XPS M1530 overwegen (qua bang for your buck, zegmaar). Zie hiervoor [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2
Hmmm die acer is dus 1280x800 :X Zo jammer ook, voor de rest is het een top systeem en dan dat... ben bang dat het er niet uit gaat zien nadat ik 4 jaar lang een 1920x1200 scherm heb gebruikt.
Wat valt er trouwens te zeggen over 2 gb + t7500 tegenover 3 gb + t5550, welke valt er dan te preferen?

17inch vind ik geen probleem, ziet er echt tof uit en portable was de 9100 nu ook niet echt als desktop replacement. Prestaties gaan voor

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 19:58 ]

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
t7500 2g is waarschijnlijk in de meeste gevallen beter. Bovendien is ram helemaal niet duur dus kan je die altijd upgraden naar 3 of 4 gig.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:48:
[...]
Hmmm die acer is dus 1280x800 :X Zo jammer ook, voor de rest is het een top systeem en dan dat... ben bang dat het er niet uit gaat zien nadat ik 4 jaar lang een 1920x1200 scherm heb gebruikt.
Wat valt er trouwens te zeggen over 2 gb + t7500 tegenover 3 gb + t5550, welke valt er dan te preferen?

17inch vind ik geen probleem, ziet er echt tof uit en portable was de 9100 nu ook niet echt als desktop replacement. Prestaties gaan voor
Sorry, ik had je post niet meer gezien (ik keek naar de postcount van het topic en je hebt ge-edit, dus ja :+). Ik zou zelf voor een T7500 met 2GB gaan, zoals hierboven ook gezegd, je kan altijd zelf nog een geheugen upgrade doen (stuk goedkoper dan je CPU vervangen).

I've got a feeling...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 15:24

Turkish

zhé germans

zie Wat is er nu anders in CSL?

deze gaat dus op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.