Toon posts:

Onterechte first-post angst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, wat is hier aan de hand? (zie: iceheart in 'nieuws: AMD gaat cpu-fabricage mogelijk uitbesteden aan Tsmc' )

Die vraag is toch heel erg terecht. Als hij er al niet stond, dan had ik 'm zelf er neer gezet. Lijkt me zelfs een +1 reactie.

Waarom die wonderlijke edit van de poster? Werd er onmiddellijk een -1 overheen gegooid? Die bewuste moderator mag dan wel een flinke schop krijgen.

Het is natuurlijk te gek dat mensen denken dat je naar beneden gemod wordt, omdat je als eerste post. Als dit de gedachte is bij mensen, dan is er iets goed fout...

Iets om even in de gaten te houden? Misschien een persoonlijk mailtje waard, om het even recht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah. Ik denk niet dat we deze poster nu als voorbeeld moeten gaan gebruiken, het kan evengoed gewoon eeen eenmalig schot zijn. Ik bedoel, check zijn posthistory, gemiddelde reactiescore en aantal reacties en je weet dat het iemand is die zich op zijn minst op het randje bevind van het posten van normale reacties. De kans dat zo iemand zoiets doet lijkt me groter dan dat de gemiddelde bezoeker zoiets doet.

Ik moet ook zeggen dat dit pas de 1e keer is dat ik dit zie. Meestal komt zoiets pas later in de thread, of als er al een aanzienlijk aantal moderaties is gedaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik weet niet precies wanneer hij die edit heeft gemaakt, maar het is iig binnen 4 minuten aan de reactie te zien van flander. Misschien was het wel een reactie op -1's, maar er waren er maar max 3 (van 2 users). Op dat moment waren er 11 0'en die het compenseerde en daarom snap ik helemaal niet waarom hij dit opeens deed.

Ik denk ook niet dat er mensen zijn die denken dat je geen eerste post mag maken (behalve deze misschien), want overwegend zijn de eerste posts gewoon een 0 of hoger. (Meestal een 0, want vaak is het gewoon een vraag). Dat je geen first post mag maken voor de fipo moet iedereen wel snappen en dat is zo bij ongeveer alle websites waar je reacties mag typen.

Zonder die edit had ik misschien wel een +1 gegeven voor de interessante vraag, maar nu is het door die edit wel een 0 voor mij geworden, omdat de klaag bijna 50% van zijn reactie nu is en het was dus al binnen 4 minuten. Zelf vind ik een -1 wel te zwaar eigenlijk.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De edit maakt het wel makkelijk. Daar gaat geen +1 heen ondanks de terechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is natuurlijk te gek dat mensen denken dat je naar beneden gemod wordt, omdat je als eerste post. Als dit de gedachte is bij mensen, dan is er iets goed fout...
Zeker, maar dit is slechts één geval, en ik heb niet het idee dat het vaker voorkomt. Althans, persoonlijk heb ik nog nooit eerder zo'n geval gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zag wat hij denk ik zag ook bij een reactie van mezelf. De edit stond er toen natuurlijk nog niet, maar toen ik de eerste moderaties zag was geloof ik 1x -1 en 1x 0. Af en toe heb ik het idee dat er te snel een '-1 first post' wordt uitgedeeld.

Nog geen reden om er in je post over te klagen natuurlijk, en net als bij mij trok het bij hem ook weer bij. Maar ik vind 't wel frappant...

Hoewel je soms ook weer de andere kant ziet. Mensen die snel een placeholder plaatsen om de first post te krijgen, en er dan een mooi verhaaltje van maken. Over het algemeen blijven het alsnog crapposts, maar soms zitten er wel goede tussen. Ik vind het altijd lastig om die te modden (als je het ziet iig) - moet je de poging tot first post echt afstraffen als de reactie later een nuttige bijdrage blijkt? Aan de andere kant wil je ook niet dat mensen "ermee weg komen".

Overigens ben ik zelf ook een groot edit fan, zoals aan deze post wel weer te zien is :P. Ik mis mijn diff functie ;(

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2008 02:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als je naar de gemiddelde first post kijkt lijkt het inderdaad wel gewoonte om -1 fipo uit te delen. .oisyn heeft misschien wel een punt met de placeholders. In die gevallen vind ik persoonlijk een -1 ook wel terecht. Je hoeft niet als eerste er te staan, je kan ook eerst je reactie schrijven. Of het nou de first post is maakt weinig uit imho.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Inmiddels 0 en edit verwijderd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart