Kenissen van me hebben me om een 2nd opinion gevraagd betreffende een geluidsinstallatie dat ze willen laten installeren.
Hun eisen: onopvallend (met stip op nr. 1), goed geluid, gebruiksgemak, SONOS muzieksysteem
Budget speelt niet echt een rol, maar het moet gerechtvaardigd kunnen worden.

De tv is de rode streep, de aansluitingen voor speakers zijn de blauwe bolletjes, genummerd om het eenvoudiger te maken.
Mijn voorstel:
Speakers: Orb Audio

of Anthony Gallo Nucleus Micro
(lijkt iig al hard op elkaar)
Vermits een aparte versterker gebruikt wordt voldoet de Sonos ZP80 als zoneplayer.
De opstelling is dus als volgt:
Nu moet ik dus een versterker hebben die automatrisch weet dat als de Sonos als bron dient, alle speakers gebruikt moeten worden, en als de dvd-speler als bron geselecteerd wordt, enkel speaker nr 1 t.e.m. 4.
Is dit mogelijk of kan elke moderne receiver dit?
Ze hebben nu bij hun thuis van die KEF eitjes speakers (afbeelding) staan. Is het geluid uit de Nucleus en de Orb hiermee vergelijkbaar, is één van de twee beter? Is er een anderalternatief als speaker? (denk om de eisen)
Alvast bedankt.
Hun eisen: onopvallend (met stip op nr. 1), goed geluid, gebruiksgemak, SONOS muzieksysteem
Budget speelt niet echt een rol, maar het moet gerechtvaardigd kunnen worden.
De tv is de rode streep, de aansluitingen voor speakers zijn de blauwe bolletjes, genummerd om het eenvoudiger te maken.
Mijn voorstel:
Speakers: Orb Audio

of Anthony Gallo Nucleus Micro
(lijkt iig al hard op elkaar)Vermits een aparte versterker gebruikt wordt voldoet de Sonos ZP80 als zoneplayer.
De opstelling is dus als volgt:
code:
1
2
| SONOS ZP-80 --> Versterker --> Speakers DVD-speler |
Nu moet ik dus een versterker hebben die automatrisch weet dat als de Sonos als bron dient, alle speakers gebruikt moeten worden, en als de dvd-speler als bron geselecteerd wordt, enkel speaker nr 1 t.e.m. 4.
Is dit mogelijk of kan elke moderne receiver dit?
Ze hebben nu bij hun thuis van die KEF eitjes speakers (afbeelding) staan. Is het geluid uit de Nucleus en de Orb hiermee vergelijkbaar, is één van de twee beter? Is er een anderalternatief als speaker? (denk om de eisen)
Alvast bedankt.