Toon posts:

Onopvallende design speakers + receiver vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kenissen van me hebben me om een 2nd opinion gevraagd betreffende een geluidsinstallatie dat ze willen laten installeren.
Hun eisen: onopvallend (met stip op nr. 1), goed geluid, gebruiksgemak, SONOS muzieksysteem
Budget speelt niet echt een rol, maar het moet gerechtvaardigd kunnen worden.
Afbeeldingslocatie: http://student.kuleuven.be/~s0161424/verbier.JPG
De tv is de rode streep, de aansluitingen voor speakers zijn de blauwe bolletjes, genummerd om het eenvoudiger te maken.

Mijn voorstel:
Speakers: Orb Audio
Afbeeldingslocatie: http://www.orbaudio.com/ProductImages/cinco480.gif
of Anthony Gallo Nucleus Micro
Afbeeldingslocatie: http://www.roundsound.com/photos/satellite/gallo-micro-bronze.jpg (lijkt iig al hard op elkaar)

Vermits een aparte versterker gebruikt wordt voldoet de Sonos ZP80 als zoneplayer.
De opstelling is dus als volgt:
code:
1
2
SONOS ZP-80   -->  Versterker  -->  Speakers
DVD-speler

Nu moet ik dus een versterker hebben die automatrisch weet dat als de Sonos als bron dient, alle speakers gebruikt moeten worden, en als de dvd-speler als bron geselecteerd wordt, enkel speaker nr 1 t.e.m. 4.

Is dit mogelijk of kan elke moderne receiver dit?
Ze hebben nu bij hun thuis van die KEF eitjes speakers (afbeelding) staan. Is het geluid uit de Nucleus en de Orb hiermee vergelijkbaar, is één van de twee beter? Is er een anderalternatief als speaker? (denk om de eisen)

Alvast bedankt.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ben ik de enige die die speakers foeilelijk vind? :D Okej misschien onopvallend, maar ik zou toch liever gaan voor een iets grotere vierkante 2-weg. Of dat beter klinkt weet ik niet want ik heb dit nooit gehoord, maar het lijkt me haast wel :)
Ik neem aan dat hier ook een sub bij komt?
en heb je speaker 5 + 6 wel echt nodig?
Verder had de tv misschien een wat handigere plek kunnen krijgen, maar dat is misschien niet te veranderen.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
Misschien een hele simpele/goedkope oplossing. Als je nou autospeakers gebruikt en in het plafond inbouwt? is dat geen optie?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De speakeropstelling is ook goed waardeloos. Hier zul je nooit een goede surround beleving uit krijgen. Laat staan een beetje fatsoenlijk plaatsing van het geluid. Misschien is het dan beter om naar een stereo opstelling te kijken die vlakbij de tv staat. ... ah, lees net nog dat je/men met dvd-weergave alleen 1 t/m4 wilt gebruiken. Dan is het kwa opstelling al iets beter, nog niet optimaal.

En inderdaad, komt er nog een subwoofer bij? Zonder subwoofer gaat het sowieso nergens naar klinken.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de afbeelding een beetje udidelijker gemaakt om speaker 5 en 6 te rechtvaardigen.

Uiteraard komt er nog een subwoofer bij. Vergeet niet, de mensen hebben thuis ook random geplaatste KEF eitjes en zijn hier best tevreden over. (die ze trouwens in de hoek hebben opgehangen en in de kleur van de muur laten verven om ze niet te veel laten opvallen)

De plaatsing van de speakers ligt al vast (buizen zijn reeds gelegd en de vloer is volgestord)

Mbt tot de receiver: is het mogelijk dat die automatrisch weet dat als de Sonos als bron dient, alle speakers gebruikt moeten worden, en als de dvd-speler als bron geselecteerd wordt, enkel speaker nr 1 t.e.m. 4. Op een gebruiksvriendlijke manier?

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Vergeet niet de Radius serie van Monitor Audio in je overweging mee te nemen, wat een goed klinkende luidsprekertjes! Ik heb ooit de R90 ICM bijbehorende subwoofer gehoord en dat klonk echt prachtig, ik dacht eerst dat de grote vloerstaanders er achter waren aangesloten, maar dat was niet zo.

R90
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision.co.uk/images/radiuscolours.jpg

Verwijderd

Een HT reciever moet deze mogelijkheid wel bieden. Kijk vooral naar de functie "6 kanalen stereo" en sluit de speakers aan als en 6.x opstelling. Sluit de sonos aan via de digitale verbinding (als een soort 2e DVD bron) en je hebt genoeg mogelijkheden. Je kunt ook nog kijken naar een speakere A - B functie en speaker 1-4 op A aansluiten en speaker 5-6 op B aansluiten. Pioneer HT revievers hebben of hadden deze functie's, de nieuwsteHT recievers zijn vaak al weer voorbereid op meerdere zone's.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Hmm, is het de bedoeling dat de receiver ook enigszins onopvallend is? Want home cinemasetjes bevatten meestal 2 modules, 1 voor de dvd/hddrecorder en 1 voor de rest, beide modules zijn meestal lekker plat a la dvdspeler. Of ze bevatten gewoon 1 lekker platte module (home cinemaset, ingebouwde dvd/cdspeler).

Maarr, als je helemaal geen dvd/cdspeler wil in je receiver, probeer dan maar eens een normaal formaat apparaat te vinden. Het zijn allemaal enorm hoge blikken dozen. Ik ben benieuwd of je al een receiver in gedachten had?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb nog geen enkele receiver op het oog, vandaar dat ik hier kwam voor hulp. De receiver zit toch in een kast dus uiterlijk is niet te belangrijk. Ik neem aan dat elke moderne receiver die kleine speakers wel gemakkelijk zal kunnen aansturen. Het enigste belangrijke punt is dus de gebruiksvriendelijkheid ivm de te gebruiken speakers, zoals reeds vermeld in de bovenste posts. Ik zal eens kijken op de site van Pioneer. Iemand een idee welke termen gebruikt worden voor wat ik bedoel? (flexible speaker allocation (tm) of zo :) )
Pagina: 1