[PHP/MySQL] Verlopen datum niet laten zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met maken van een agenda, en nu loop ik tegen een probleempje op.
De punten staan in de database met een "DATE" type.

Hoe kan het nou voor elkaar krijgen dat hij de verlopen agenda punten niet meer laat zien.
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik weet niet hoe ik precies moet toepassen. Ik moet dus zoiets krijgen als: select * from agenda where tijdstip > vandaag? .

Dit is mijn stukje code waarmee ik de data ophaal, daarna volgt er een loop die alles uitspuwt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
mysql_connect(localhost,$username,$password)  or die( "Can't connect to database!");
@mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database!");
$query="SELECT * FROM agenda ORDER BY datum";
$result=mysql_query($query);
$num=mysql_numrows($result);
mysql_close();

Alvast bedankt voor de hulp :)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SQL:
1
SELECT * FROM `agenda` WHERE `datum` > DATE() ORDER BY `datum`

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraaije
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:08
Je kunt de MySQL funties Now() en Date() gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:00
Yoram schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:11:
Ik moet dus zoiets krijgen als: select * from agenda where tijdstip > vandaag? .
Juist! Je bent er zelf al voor driekwart, je hebt de logica al uitgedacht! Is het dan echt zo veel moeite om de vertaling van "vandaag" even op te zoeken in de MySQL manual? :) Of voor mijn part in de PHP manual? (Je kunt immers met PHP best de huidige datum meegeven aan de query. Minder net wellicht, maar het werkt sneller dan een GoT topic aanmaken.)

Eerste hit met [google=mysql date]: http://dev.mysql.com/doc/...e-and-time-functions.html

Als je daar al niet meer uitkomt ben ik benieuwd of je agenda veel kans van slagen heeft... nofi :)

edit:
Euh, juist, en ik moet me minder laten afleiden door IRC tijdens het typen van een reactie. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 13-05-2008 17:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Xander schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:23:
[...]

Juist! Je bent er zelf al voor driekwart, je hebt de logica al uitgedacht! Is het dan echt zo veel moeite om de vertaling van "vandaag" even op te zoeken in de MySQL manual? :) Of voor mijn part in de PHP manual? (Je kunt immers met PHP best de huidige datum meegeven aan de query. Minder net wellicht, maar het werkt sneller dan een GoT topic aanmaken.)

Eerste hit met [google=mysql date]: http://dev.mysql.com/doc/...e-and-time-functions.html

Als je daar al niet meer uitkomt ben ik benieuwd of je agenda veel kans van slagen heeft... nofi :)

edit:
Euh, juist, en ik moet me minder laten afleiden door IRC tijdens het typen van een reactie. :X
Je hebt helemaal gelijk! Het is net waar je op zoekt :)

En de agenda draait al een tijdje, alleen ben de laatste puntjes op de I aan het zetten ^^
http://eswa.nl/ericwitlox/1.1/index2.php?pagina=schedule

Onwijs bedankt iedereen !! :)

Hallo!