[VPN] Connection Manager Administration

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een testomgeving opgezet voor onze klanten met een verbinding via PPTP.

Deze is volledig virtueel en werkt in een quarantaine omgeving.

Werkt allemaal prima, maar ik loop nog tegen het volgende aan.

Via een setup.exe maakt windows een vpn verbinding aan naar onze demo server en via een batch script maakt hij hierna een mstsc verbinding naar een virtuele client.

Dit werkt allemaal leuk en aardig, maar sommige klanten vergeten hun vpn verbinding te verbreken na het testen.

Nu zou ik wel elke avond alle actieve verbindingen kunnen killen/resetten maar dit is niet handig.

Liefst zou ik de vpn verbinding willen verbreken nadat de remote desktop sessie is afgesloten. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? En of dit uberhaupt gaat lukken?

Mijn V&A

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je de sessies niet automatisch na x minuten inactiviteit laten verbreken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Workaholic
  • Niet online
Dat is uiteraard een optie, maar mooier zou zijn om bij het afsluiten van onze " demo applicatie" (vpn en remote desktop sessie) gelijk de vpn verbinding te verbreken.

Ik zou wellicht een batch script kunnen gebruiken die de mstsc sessie start en het batch script laten " waiten" totdat dit wordt afgesloten en hierna naar rasdial /disconnect gebruiken voor een disc van de vpn.

Weet alleen niet of dit gaat lukken (om de batch bestand te laten wachten op de mstsc)

Iemand dit wel is gedaan?

[ Voor 45% gewijzigd door Workaholic op 13-05-2008 18:24 ]

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me niet zo ingewikkeld :)
2 opties:
Laat het script staan/pauzeren terwijl mstsc draait - zodra de Remote Desktop sessie gestopt is loopt het script door en doet de disconnect.

Gebruik een script wat checkt of mstsc als process loopt, als dat er niet (meer) is doe je een disconnect.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Workaholic
  • Niet online
Ok opgelost thanks.

Nu helaas nog het probleem dat mensen de installer (add vpn connectie) niet kunnen uitvoeren met beperkte rechten.

Nu opzoek naar een vpn client die zonder admin rechten werkt..of een alternatief..

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Audi-Addict schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:04:
Ok opgelost thanks.

Nu helaas nog het probleem dat mensen de installer (add vpn connectie) niet kunnen uitvoeren met beperkte rechten.
GPO's juist instellen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Workaholic
  • Niet online
Dit gaat helaas niet werken omdat dit een tool is die ik wil gebruiken voor demo's.

Deze installer gaat op cd + handleiding naar klanten van ons. Aangezien ik geen beheer of toegang heb tot hun netwerk kan ik niet zomaar gpo's gaan aanpassen.

Omdat sommige gebruikers dit op hun lokale machines testen binnen andere organisaties zou het mooi zijn als ik een vpn client zou kunnen gebruiken die met beperkte rechten werkt.

Mijn V&A

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik kan niks zeggen over op wat voor manier die demo applicatie moet gaan communiceren over de VPN ed. maar als het alleen applicatie gegevens of iets dergelijks zijn (iets wat gewoon over tcp gestuurd kan worden) kan je dan niet kijken naar ssh tunnels als optie in plaats van een full blown VPN?
Pagina: 1