• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-01 11:48
Ik zit erover t denken om de cooling van mijn DELL XPS 420 te verbeteren, want hetgeen ik nu heb voldoet niet aan mijn eisen.
Nou heb ik vanmiddag telefonisch contact gehad en ook over de email met de mensen van Ikbenstil.nl.
Die hadden een BTX cooler in het assortiment die me aangeraden werd. Wat zijn jullie ervaringen met BTX, de cooling en eventuele 3rd party coolers?

(Dell XPS 420 heeft een BTX layout, de mijne met een Q6600 G0 @ stock)

EDIT: OEPS ik vergeet in mn topicstart neer te zetten dat t om BTX cooling gaat! Excuses! 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 13-05-2008 15:35 . Reden: Foutje in de topicnaam ]

Verwijderd

btx is eigenlijk dood, en komt nog een enkele keer voor in een dell, indd, de laatste dell is de xps700 serie, misschien kun je die erop krijgen op een of ander manier, verder zijn der bijna geen btx coolers meer te vinden

• Lampuhkap
mja...ik had dus daar al bij DELL zelf geinformeerd,maar die konden mij niet voorzien van een 720 kast met 42- inhoud, omdat dat niet paste. Dus nu ben ik bij ikbenstil aangeland en de handel besteld inmiddels, maar ben toch wel nieuwsgierig naar wat een ander te vertellen heeft hierover:)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Speedlink schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:37:
mja...ik had dus daar al bij DELL zelf geinformeerd,maar die konden mij niet voorzien van een 720 kast met 42- inhoud, omdat dat niet paste. Dus nu ben ik bij ikbenstil aangeland en de handel besteld inmiddels, maar ben toch wel nieuwsgierig naar wat een ander te vertellen heeft hierover:)
Dan moeten we wel weten wáárvan je meningen van anderen wilt weten.
Aan alleen de hardware specs van je PC hebben we niets. Specs van je koeling zijn ook benodigd in deze... ;)

• Lampuhkap
nou op t moment is t allemaal standaard, stock coolers van DELL.
Idle 45 graden
stressed 60+ graden
Naar mijn wensen te hoog, zeker met t uitzicht van erg warm weer!
Waarvan ik meningen wil, zijn BTX koelers, aanpassingen daaraan en de ervaringen in t algemeeen.

Verwijderd

volgens mij hanteerd dell zijn eigen btx formaat, in iedergeval bij mijn xps, ik krijg daar met geen mogelijkheid een gewone,(een van de weinig) btx koeler op, of ik moet een paar elco's gaan slopen :o

• Lampuhkap
is het wel mogelijk dan om een normale koeler te monteren zoals een Tuniq Tower ofzo?

Verwijderd

nee, dat gaat zowiezo niet , of je moet zelf wat kunnen maken

• Lampuhkap
hmmm...dat word dus ff pielen vrijdag denk ik dan. als een andere BTX cooler ook geen zin heeft...

• Lampuhkap
Iemand nog ervaringen/adviezen/mods? Beschrijf ze hier! ik zou het fijn vinden om er wat van te lezen, en hopen dat ik er nog wat van leren kan :)

Verwijderd

Maak even een foto en zet het in je topic neer
Dan is er kans dat iemand een idee heeft.

• Lampuhkap
nou, dit is dus wat er in zou moeten komen aan CPU cooler upgrade:

http://www.ikbenstil.nl/C...ype1-Cu-insert::1907.html

Ik heb zelf nog geen enkele andere BTX Cooler upgrade gezien naast deze, jullie wel?

• Lampuhkap
Hier is overigens de binnenkant van de case. Tis geen super foto, maar goed...misschien dat je er wat mee kan?

http://i120.photobucket.c...umpkinhead08/S6300774.jpg

Verwijderd

Ik zit te kijken naar jouw eigen koeler en die heeft heatpipes.
Koeler die je nu wilt gaan kopen is een simpel ding.

Ik zal het anders doen en even kijken of je huidige koeler de fan kan vervangen.
Mijn vermoeden is dat de huidige fan een lownoise is en als je deze uograde naar een normelen die meer lucht verplaats zal de cpu meer koelen.

De koeler die je nu op het oog heb is zonder voor het geld.

• Lampuhkap
Nou, mij is dir aangeraden omdat het een BTX is en dus een normale koeler niet zou passen, maar dat weet ik pas 100% zeker als deze niet gaat passen. Dan zit ik sowieso nog met t probleem dat ik dan een koeler moet hebben die mijn Q6600 koel kan houden en gemonteerd kan worden ZONDER dat t mobo eruit moet

• Lampuhkap
vandaag de cooler binnen gehad. Kon er nix mee aangezien dat dell andere stekkers met andere draden hanteert en ik t niet aandurf die zooi uit elkaar te halen:S

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ohja, de fanstekkers bij dell gaan nog steeds met zo'n klipje?
(als et een 3 of 4 pin is) gewoon die plastic buitenkant met een tang van het bord aftrekken, en de stekker van je nieuwe fan op de pinnetjes steken.. past maar op 2 manieren dan, een ervan werkt..
(laat anders eerst ff een fototje zien..)
Pagina: 1