Laptop als externe USB schijf

Pagina: 1
Acties:

• waterresistant
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2024
mede tweakers,

Ik zit met een idee dat mogelijk zou moeten zijn.
De Pioneer CDJ 400 is een dj cd speler voor de professionele dj en heeft de mogelijkheid om vanaf een USB hardeschijf MP3 bestanden uit te lezen en af te spelen.
Nu zou ik graag een map aanmaken op mijn windows vista systeem (zodat ik daar mijn mp3's in kan zetten die ik graag met de CDJ-400 af wil spelen) en dan via misschien een progje en male-male usb kabel een externe USB hardeschijf kan spoofen (voor de CDJ 400) terwijl het gewoon mijn windows hardeschijf is. Dit zou het mogelijk kunnen maken om op een snelle manier mijn mp3 bestanden te vinden en af te spelen op de CDJ 400. en dat ik dan gewoon mijn mp3 bestanden in de map kan plaatsen en verwijderen zonder met een losse externe schijf te hoeven werken.

Ik hoor graag de mogelijkheden (als die er zijn) :9~

• waterresistant
Zou een netwerkschijf met netwerk aansluiting en usb volstaan? Kan dat tegelijk, usb naar de CDJ 400 en dan de netwerkaansluiting naar de laptop ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beide units (zowel laptop als Pioneer) zouden dan een USB Bridge kabel moeten ondersteunen. De kans lijkt me zeer klein maar niet onmogelijk. Check the manual!

De tweede optie is het hebben van een USB Client controller in je laptop. Die kans is zo extreem klein dat ik het onmogelijk acht. Daar zou je dan ook software bij moeten hebben e.d. om het een en ander aan te sturen. Als je al een USB Client controller zou hebben, zou je die software zelf moeten schrijven want het bestaat nog niet.
(PC's en laptops hebben alleen USB Host Controllers welke hardcoded zijn om als host te dienen.)

De beste optie lijkt me een NAS met zowel UTP als USB die beide tegelijk gebruikt kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 13-05-2008 20:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• waterresistant
McKaamos schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:54:
Beide units (zowel laptop als Pioneer) zouden dan een USB Bridge kabel moeten ondersteunen. De kans lijkt me zeer klein maar niet onmogelijk. Check the manual!

De tweede optie is het hebben van een USB Client controller in je laptop. Die kans is zo extreem klein dat ik het onmogelijk acht. Daar zou je dan ook software bij moeten hebben e.d. om het een en ander aan te sturen. Als je al een USB Client controller zou hebben, zou je die software zelf moeten schrijven want het bestaat nog niet.
(PC's en laptops hebben alleen USB Host Controllers welke hardcoded zijn om als host te dienen.)

De beste optie lijkt me een NAS met zowel UTP als USB die beide tegelijk gebruikt kunnen worden.
Bedankt voor de informatie ik heb de CDJ 400 immers nog niet, dus moet ik er dan wat dieper induiken.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-02 21:23
Je hebt van die kabels om over USB bestanden te kopiëren tussen 2 pc's, of heten dat die USB bridges?
Ik ben alleen bang dat dat niet als USB mass storage device werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door !null op 15-05-2008 14:46 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• waterresistant
Ik geloof ook dat hij dat met USB bridge bedoelt. Ik zou echt blij zijn als er een mogelijkheid is voor mijn wens:D Maar daar moeten we dan maar achterkomen.
Pagina: 1