Hoofdtelefoon twijfels

Pagina: 1
Acties:

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Sinds een jaar of 4/5 heb ik een open ear old scool creative hd1300 hoofdtelefoon. Lomp zwaar ding en zit niet meer echt lekker op de oren. Die wil ik dus ook graag vervangen, en het liefst een sennheiser voor rond de 30 euro.

Nu heb ik er 2 op het ook, de hd 201 en de hd 437 van sennheiser. geluidskwaliteit moeten van beide erg goed zijn wat ik zo lees, maar de bass van de hd 201 valt wat tegen, de hd 407 heeft daar in tegen een wat beter geluid met wat meer bass.

Maar ik heb ze beiden vandaag in de media markt gezien, en mijn gevoel zegt dat ze wel heel erg iel/fragiel en aardig licht zijn...

Misschien kan ik mijn vergissen, maar ik heb mijn oude hoofdtelefoon door de leeftijd laten doormidden breken en die sennheisers voelen ook niet echt bepaald stevig aan...

Verder, zijn er mensen hier bekent met het zit comfort van beide?

En is de 5 euro meer voor de hd 437 het geld ook echt waard?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ik heb de HD 437 nu al een aantal jaren en ben er helemaal tevreden over. Als je gewoon een lichte, open hoofdtelefoon wil is de 437 bijna perfect. Qua geluidskwaliteit heb ik ook niets te klagen, hoewel ik natuurlijk geen wetenschappelijke vergelijkingen heb uitgevoerd ben ik toch best wel een kniesoor als het op audio aankomt :)

www.mayaposch.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, dus dat valt dan nog wel mee, en qua stevigheid dan? Voelt hij stevig aan en blijft de hoofdband ook goed zodat hij na een jaar of wat niet afzakt?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Zeker niet alle sennheisers zijn stevig. Ik heb een HD 270 en die is al zeker 2x doorgebroken bij de ophanging. De enige reden dat ie nou nog heel is is omdat er een M6 bout doorheen zit :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zelfde als dus nu het geval is met de creative. En ik vond beide hoofdtelefoons al niet echt stevig aanvoelen dusja...

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Joopieboy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:14:
Ok, dus dat valt dan nog wel mee, en qua stevigheid dan? Voelt hij stevig aan en blijft de hoofdband ook goed zodat hij na een jaar of wat niet afzakt?
Ik trek 'm af en toe wat steviger aan, maar dat is meer omdat ik een hoofdtelefoon gewoon graag strak op m'n hoofd heb zitten. Hij zakt dus zeker niet af.

www.mayaposch.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ah ok, dus de hd 437 is dan de betere van de goedkopere modellen van sennheiser. Welke its verkoopt vind ik zelf ook nog wel tof, de hd 202, maar hoe duur die is staat niet op de website en of hij wel beter is als de hd 437?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
/me Joopie neemt een aanloop en schopt dit topic in de hoogte

Inmiddels is ook mijn reserve hoofdtelefoon gesneuveld, een oude headset met mic waarvan het linkeroortje niet meer werkt. Ding was een tientje ofzo dus boeit niet zo. Maar ik moét nu dus een ander gaan kopen.

De sennheiser hd202 valt af, te slechte reviews, de hd201 daar in tegen lijkt me nog steeds een hele goede hoofdtelefoon eveneens de hd437 die welliswaar 5 euro duurder is maar iets betere reviews heeft en betere looks.

Nu zit ik dus hard te twijfelen tussen deze 2, geluidskwaliteit is goed van beide, stevigheid is ook ok, qua looks is de 437 wat beter als de 201, alleen jammer dat ie 5 euro duurder is... (is hij dat ook waard die extra centen?)

Iemand die de knoop kan doorhakken voor mij en waarom juist die ene pakken?

Sorry voor de kick maar ik ben er nog niet uit, 2 goede hoofdtelefoons en ik kan echt geen keuze maken. }:|

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

drink een biertje minder en geef die 5 euro uit aan je hoofdtelefoon :) als die 5 euro de enige drempel is en je moet daar al zo lang over denken hoop ik niet dat je met alle uitgaves zoveel tijd nodig hebt :P

neem gewoon die wat je het best bevalt, zo'n ding gaat jaren mee dus het prijsverschil is in mijn ogen verwaarloosbaar

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 07:03

odan

The dark side is within all!

ga naar de MM en vraag of je ze beide mag testen.

ik zelf zou toch voor de hd437 gaan.

Pulse mee voor GoT!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb ze zelf beiden getest en ze "passen" goed. Beide lekker lichte koptelefoons en alles.

Enigste minpuntje wat ik tegenkom:
De hd 201 is circumaurial en de hd 437 is supra-aural, dat betekent dat de hd 437 die op je oren zit na loop der tijd kan gaan drukken, bij de hd 201 heb je daar minder kans op, of is dat niet zo'n probleem? Voordeel van de 437 is dat hij open is en niet al teveel het omgevingsgeluid dempt, vooral hier thuis is dat handig, buiten gebruik ik hem toch niet.

En odan, waarom zou jij dan voor de 437 gaan en niet de 201? :$

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 29-06-2008 18:46 ]

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik heb zelf de HD 201, en ik vind hem zeker voor het geld (toen 15 euro) zeer goed. Ik heb hem nu al 2.5 jaar en ik heb er niet extra zuinig op gedaan en toch werkt hij nog :) Het plastic kan behoorlijk wat kracht en doorbuiging verwerken is mijn ervaring. Maar voor meer ervaringen kan je het HD201 draadje doorlezen. Het draagcomfort vind ik over het algemeen redelijk goed, jammer alleen dat je met een koptelefoon niet lekker in bed op je zij kan liggen. :(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je een stevige wilt moet je wat meer uitgeven. Bijvoorbeeld voor een Beyerdynamic DT770PRO. Maar als ik zie hoe lang je al peinst over 5 euro, wordt 150 euro mischien problematisch...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja het gaat mij gewoon meer om een goed koptelefoon die het meeste waard is voor zijn geld. En als ik t zo bekijk zijn het 2 hele goede hoofdtelefoons, dus is wel lastig. :P

Edit: knoop doorgehakt. Gekeken naar hoe die eruit zag en wat ik vond dat er steviger en comfortabeler eruit zag, reviews van beide waren zeer goed dus daar kon ik niet echt een winnaar uithalen dus ik heb gewoon de afbeeldingen naast elkaar gezet en gekozen.
Het is de hd 201 geworden, ziet er gewoon net even wat strakker uit (je moet er van houden) en iets stevigere band lijkt het wel, ook dat er op de band sennheiser staat is ook wel stoer.

Maar goed, keuze gemaakt en jullie zien de foto's vanzelf wel verschijnen in de HK. Bedankt allemaal, deze moeilijke keuze is opgelost. :P

[ Voor 100% gewijzigd door Joopieboy op 29-06-2008 23:48 ]

Pagina: 1