Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Hallo allen

Ik doe de opleiding Technische Informatica, en heb de business units Embedded en System and Network Engineering gevolgd. Na de zomer wil ik op afstudeerstage, in 1 van deze richtingen. Het liefst waar deze vakken elkaar kruisen. Bijvoorbeeld het embedded gebruik van Linux in kleine apparaatjes (denk aan routers etc, apparaten met vergelijkbare hardware/architecturen)
Echter sta ik open voor alles, dus ook alleen echte Embedded stages (met geen of RT OS), of juist alleen Linux stages, bijvoorbeeld in server gebruik.

Ik woon in Amsterdam, dus ik zoek bedrijven in de randstad.

Eerst was ik met TNO bezig, toen bleek het daar vol te zitten. Daarna bij Logica, daar ben ik in een heel vroeg stadium al afgewezen (is me niet echt duidelijk waarom, aangezien klasgenoten van me er wel zitten, en ik toch op z'n minst hun niveau evenaar, maar goed, nee is nee)
Al met al best wat tijd overheen gegaan, het is alweer Mei en ik heb nog steeds niks. Het doel is in augustus/september te beginnen.

Ik ben zelf natuurlijk ook nog steeds op zoek, maar ik hoor graag suggesties van jullie.

Bij voorbaat dank!

(edit: dit is toch wel de goeie plek op het forum hiervoor?)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Philips?

• !null
Eindhoven? ;)

Klasgenoot van me zat ook te kijken naar Philips RnD (weet niet hoe haalbaar dat is), maar dat is iig in Eindhoven en dat is me toch echt te ver helaas.
Ik denk dat ik max 1 uur wil reizen ongeveer. Ik heb ook wel een auto, handig voor de bedrijven die wat minder toegankelijk zijn met OV, maar dan moet ik wel een beetje fatsoenlijke reiskosten vergoeding krijgen en mn auto is (financieel) niet echt geschikt voor veel km's. (oud sportwagentje)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Ow, ik dacht dat Philips wel door het hele land verspreid zou zijn...HQ zit toch in A'dam tegenwoordig?

• !null
Weet ik niet uit m'n hoofd, en ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Maar alles wat stages betreft vind in Eindhoven plaats voor zover ik kan inschatten (en kan vinden op internet)

Misschien moet ik maar eens bij IBM kijken, als ik dit zie:
IBM op monsterboard.nl

[ Voor 69% gewijzigd door !null op 13-05-2008 15:39 ]

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:38
Zelf heb ik afgestudeerd bij ICT. Ze zijn veel actief op embedded markten en hebben meerdere vesigingen.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07
Probeer eens Lely Industries NV.

Doen veel met embedded software (o.a. linux, maar ook CMX met een eigen framework).

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Embedded Linux in Amsterdam? Dat is een simpele, TomTom.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Abom schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:18:
Ow, ik dacht dat Philips wel door het hele land verspreid zou zijn...HQ zit toch in A'dam tegenwoordig?
Vrijwel alles zit in Eindhoven, zijn alleen nog wat productiefaciliteiten in Uden en Roosendaal en wat andere dorpskes.

Professionele website nodig?

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Je zou kunnen kijken bij Chess, in Haarlem. Die doen ook veel met embedded.

[ Voor 23% gewijzigd door ScorpionNL op 15-05-2008 08:56 ]

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• BramBo
  • Laatst online: 20-11 09:38
In hoeverre ben je bereid om (tijdelijk) op kamers te gaan. Ik heb een tijdje zitten kijken naar het aanbod aan kamers in eindhoven, dit was volgens mij zeer redelijk te noemen, ook nog tegen schappelijke prijzen. Als je bereid bent om tijdelijk op kamers in eindhoven te gaan dan vermoed ik dat het aanbod aan bedrijven waaruit je kan kiezen verveelvoudigd.

• !null
Bedankt allen voor de suggesties!

Ik ben eigenlijk helemaal niet bereid om tijdelijk op kamers te gaan. Dit omdat ik net samenwoon met m'n vriendin. Dat zou betekenen dat ik twee keer huur moet betalen, of dat we weg zouden moeten uit die geweldige woning die nu aardig ingericht is, allebei geen optie.
Maar ik ben het met je eens dat daar de kansen beter zijn.

Ik heb trouwens ook nog 22 mei een stagemarkt op m'n HBO, even kijken welke van de genoemde bedrijven daar ook komen.

(Haha Chess zit o.a. op de Nieuwe gracht in Haarlem, echt vlakbij een ander bedrijf waar ik al eens als programmeur heb gewerkt, toevallig)

[ Voor 11% gewijzigd door !null op 15-05-2008 10:36 ]

• Silver7
  • Laatst online: 31-10 16:48
Noord-Holland: Protonic http://www.protonic.nl/

Je hebt zeker geen last van files als je met de auto gaat, want je gaat andere kant op. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Silver7 op 15-05-2008 10:45 ]

Pagina: 1