Toon posts:

Denied melding van ISA 20004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
A non-SYN packet was dropped because it was sent by a source that does not have an established connection with the ISA Server computer.

Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.
heeft iemand nog goede raad.

alvast bedankt.

Peter

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waar heb je dan zoal gezocht?
Geeft google je misschien iets meer info?

[ Voor 56% gewijzigd door DeeJee op 13-05-2008 14:42 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:40:
A non-SYN packet was dropped because it was sent by a source that does not have an established connection with the ISA Server computer.

Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.
heeft iemand nog goede raad.

alvast bedankt.

Peter
Ik snap eerlijkgezegt niet echt wat je nou wil? :?
Weten wat dat betekent? of ben je opzoek naar een probleem waarvan dit de uitkomst is?

Verwijderd

Topicstarter
Wat het betekent, dan kan ik hier een allow regel op aanmaken, om deze melding te verhelpen.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
isa client geinstalleerd?

[ Voor 12% gewijzigd door pennenlikker op 03-06-2008 10:20 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon ISA 2004, op de server staat verder niets op, wordt puur voor ISA gebruikt.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Misschien als je je probleem eens omschrijft kunnen we je helpen, hier kunnen we helemaal niets mee.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een webshop draaien, de gegevens die in de webshop staan ( artikelen en prijzen enz)worden via ons netwerk doorgestuurd naar de webshop. De webshop wordt ergen anders gehost, maar de gegevens worden wel bij ons opgehaald. Als men op de webshop inlogd, zijn er soms ingelog problemen of de pagina kan niet worden weergegeven. Maar als we dan monitoren op de ISA komt deze melding naar voren, op een één of andere manier gooit de ISA de connection dicht.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:26:
op een één of andere manier gooit de ISA de connection dicht.
Maar waarom denk je dat het openzetten van je firewall nodig is?
Heb je al geconstateerd dat dit verkeer wel degelijk 'hoort' bij je webapplicatie?
Het is namelijk een typische melding van een communicatie fout waarbij er geen volledige TCP handshake is voltooid, of waar de time-out van verstreken is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
pidie zoals ik net in je andere topic al schreef is het de bedoeling dat je zelf ook wat moeite doet om je probleem op te lossen. En ook dat je duidelijk aangeeft wat je zoal hebt ondernomen om een oplossing te vinden.
Denied is een melding die je nogal vaak tegen zal komen op ISA, dat is het trucje waarvoor je het immers in je netwerk hebt opgenomen ;)

Die melding geeft overigens in je ISA server veeeeel meer nuttige informatie, en door misschien eens wat te wijzigen aan filters, accessrules, connection limits of timeouts kan je vast wel vinden waar het probleem zit.
Ook kan je met een netwerksniffer misschien achterhalen wat de inhoud is van de gedropte pakketjes? En gebruik je misschien een SSL poort welke isa standaard niet kent? Ofzo?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1