Telkens als ik games speel als Battlefield 2, Battle for Middle Earth 2, Sims 2 en Caesar 4 valt de PC na een tijdje uit. Deze tijd kan variëren van 5 minuten tot een uur. Dat gebeurd zo: ik zit midden in het spel en opeens valt de hele PC uit. De aan/uit-knop op de voorkant van de PC werkt dan een tijdje niet meer. Ik moet dan het aan/uit-knopje aan de achterkant van de PC uit zetten, 10 seconden wachten, en dan weer aanzetten. Nu kan de PC weer opgestart worden. Maar de games blijven uitvallen. Ik weet niet precies wat voor hardware ik op mijn PC heb staan. Weet iemand waar ik dit kan testen, zodat dit probleem opgelost kan worden. Ik hoop op jullie hulp. Ik weet namelijk niet wat er hier aan de hand is.
Even met het programma "AIDA32" kijken wat voor hardware je hebt.
Zo even snel gok ik dat je systeem of te heet word, of je voeding niet meer goed is.
Zo even snel gok ik dat je systeem of te heet word, of je voeding niet meer goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door AE86 op 13-05-2008 14:42 ]
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Je zult toch eerst zelf even wat onderzoek moeten doen en meer informatie geven voordat we hier iets mee kunnen
Al denk ik dat je in eerste instantie inderdaad eens naar je temperaturen en voeding moet gaan kijken
Je zult toch eerst zelf even wat onderzoek moeten doen en meer informatie geven voordat we hier iets mee kunnen
[ Voor 23% gewijzigd door Mad Marty op 13-05-2008 14:54 ]
Rail Away!
AIDA32 heet tegenwoordig (eigenlijk al een hele tijd, sinds begin 2004 al) Everest.AE86 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:41:
Even met het programma "AIDA32" kijken wat voor hardware je hebt.
Mijn definitie van hoge-kwaliteit spellen is dan toch wat anders dan de jouweVerwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:38:
Telkens als ik games speel als Battlefield 2, Battle for Middle Earth 2, Sims 2 en Caesar 4 valt de PC na een tijdje uit. Deze tijd kan variëren van 5 minuten tot een uur. Dat gebeurd zo: ik zit midden in het spel en opeens valt de hele PC uit. De aan/uit-knop op de voorkant van de PC werkt dan een tijdje niet meer. Ik moet dan het aan/uit-knopje aan de achterkant van de PC uit zetten, 10 seconden wachten, en dan weer aanzetten. Nu kan de PC weer opgestart worden. Maar de games blijven uitvallen. Ik weet niet precies wat voor hardware ik op mijn PC heb staan. Weet iemand waar ik dit kan testen, zodat dit probleem opgelost kan worden. Ik hoop op jullie hulp. Ik weet namelijk niet wat er hier aan de hand is.
Ik dacht eerst dat je videokaart te warm wordt en dat je PC daardoor uitvalt, gezien de videokaart warmer wordt als je hem zwaarder belast, maar omdat je PC daarna niet meer aangaat zal dat het wel niet zijn.
Wat voor voeding heb je? Het kan namelijk heel goed dat je voeding het niet meer trekt. Als jij je pc zwaar belast, dan eist je pc ook meer van je voeding, waardoor die het niet meer aan kan. Check ook gelijk even met Everest de spanningslijnen (je +3.3V, +5.0V en +12.0V), en post die even hier.
Zou je me even een link kunnen geven voor een veilige, doch gratis download ofsoiets. Er zijn namelijk erg veel websites die de naam Everest gebruiken. 
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Ik gok er op dat je CPU en/of je GPU veel te heet wordt. Voel eens aan het koelblok in je PC van de CPU, als je je vingers er aan verbrand is dat je probleem.
Edit: In je vorige topic heb je ook al genoeg tips gekregen, ik zou zeggen ga er eens mee aan de slag.
Edit: In je vorige topic heb je ook al genoeg tips gekregen, ik zou zeggen ga er eens mee aan de slag.
[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 13-05-2008 18:06 ]
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Maar sowieso meld je niets over je PC. We hebben geen glazen bol, zo kunnen we je niet helpen. En je doet erg weinig eigen inzet (zie de FAQ van dit subforum voor bepaalde links...).
GoT is geen helpdesk, GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee
Maar sowieso meld je niets over je PC. We hebben geen glazen bol, zo kunnen we je niet helpen. En je doet erg weinig eigen inzet (zie de FAQ van dit subforum voor bepaalde links...).
GoT is geen helpdesk, GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()