Draagbare Speakers (liefst met accu)

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben al een tijdje op zoek naar relatief goede/redelijke speakers die ik mee kan nemen als ik ergens heen ga. (Bijvoorbeeld als ik ga rondhangen in het park of zo :P)

Ik heb een Archos mediaspeler die ik er op aan wil sluiten. Nu waag ik weer een poging om eens wat te vinden dat geschikt is, maar dit blijkt zoals altijd weer zeer lastig.

Nu heb ik de volgende eisen:
- Minstens 2 speakers (meer hoeft ook niet)
- Eventueel een subwoofer (hoeft niet krachtig te zijn, een klein beetje bas zou al mooi zijn)
- Een gemakkelijk oplaadbare accu en vooral geen batterijen (ik vind het zeer irritant om de hele tijd met lege batterijen te zitten die ik moet vervangen, ik wil gewoon dit systeem aansluiten via een adapter en zo opladen).

Als ik ga zoeken, dan vind ik allereerst eigenlijk voornamelijk speakers voor een iPod, alsof dat de enige mediaspeler is. Veel van die systemen vereisen ook directe aansluiting op het netstroom, dus dat is niet wat ik zoek.

Hier via GoT zie ik ook veel krat-radio's. Dat is wel een beetje veel van het goede en imo. ook niet zo goed draagbaar.

Ook ben op het concept Boom Bag gekomen, en vooral deze vind ik er erg goed uitzien:

Reppo II

Helaas is dit slechts een prototype, en niet te bestellen. Ik heb geen zin om zoiets zelf te gaan maken, dus dat is ook geen optie.

Nu heb ik ook deze site gevonden: BoomBags.com, maar ik krijg nu niet echt het gevoel bij die producten dat ze zo prettig zijn. Ook is het formaat wel een beetje aan de grote kant, lijkt me.

Verder is er dan nog de NGC DJ Mixer Stereo Boom Bag. Ook dit is niet echt wat ik zoek. Sowieso doet die prijs van zo'n 20 euro me vermoeden dat het nou niet echt geweldig geluid zal geven. Op de gelinkte pagina staat ook nog een linkje naar een serie retro-tassen, en die zijn allemaal erg lelijk of niet verkrijgbaar.

Om meer een idee te krijgen van wat voor mij de ideale oplossing zou zijn geef ik wel even een indicatie. Wat voor mijn perfect zou werken is bijvoorbeeld deze speakers: Creative GigaWorks T20 die ik niet op het netstroom aansluit, maar op een bijbehorende accu. Als die mogelijkheid er is, dan zou dit ook perfect zijn, maar ik heb geen idee of er een accu bestaat die je zo kan meenemen, gemakkelijk kan opladen en waar ik zulke speakers op kan aansluiten.

Bestaat hetgeen waar ik naar op zoek ben? Ik hoop echt dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Edit: Ik wil er op zich best wel wat voor uitgeven, maar veel meer dan 200 a 300 euro moet het niet worden.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Is die accu echt een eis? Zonder accu is er namelijk veel meer aanbod.(dus op gewone batterijen).

edit: als accu toch echt vereist is, dan is het enige wat ik gevonden heb deze: http://www.engadget.com/2...-boomtube-speaker-system/

[ Voor 47% gewijzigd door heracles op 13-05-2008 14:38 ]

• Michali
Als het echt niet anders kan, dan maar met batterijen, maar liever met een accu. Wat zou je aanraden op batterijen dan?

Die Boomtube is overigens wel een hele mooie hoor! Komt echt al heel erg dicht in de buurt, ik ga hier even meer informatie over zoeken. :)

Verwijderd

Michali schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:49:
(Bijvoorbeeld als ik ga rondhangen in het park of zo :P)
Man, als je gaat rondhangen in het park, en je kan niet zonder je muziek, gebruik dan gewoon oortjes, of koop een goeie koptelefoon en laat de andere bezoekers van de rust genieten.
Dat er forumleden zijn die bij dit soort aso-gedrag nog advies proberen te geven, gaat mij helemaal te ver :(

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:17:
[...]

Man, als je gaat rondhangen in het park, en je kan niet zonder je muziek, gebruik dan gewoon oortjes, of koop een goeie koptelefoon en laat de andere bezoekers van de rust genieten.
Dat er forumleden zijn die bij dit soort aso-gedrag nog advies proberen te geven, gaat mij helemaal te ver :(
Wie zegt dat de bezoekers van hem last zullen hebben? Het is geen 14 jarig tuig oid lijkt me, omdat hij namelijk ook wel 200-300 euro er aan wil uitgeven.

Jij veroordeelt al iemand voordat hij iets fout gedaan heeft.

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:45

thommich

Belg

Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:17:
[...]

offtopic:
Hmm, dus als je met een groepje vrienden in het park zit en je hebt oortjes in ben je niet asociaal??
Ik heb dit ook wel eens gedaan (met simpel radiootje dan) en ik moet zeggen dat het zorgt voor een aangenaam sfeertje onder vrienden. Bovendien werden ook andere mensen opgewekt van een muziekje.

Zo'n grote hinder kun je toch niet veroorzaken met een draagbare speaker?
Ik zou ook honden uit het park verbieden, stel je voor dat ze aan je been snuffelen. Ohja, kinderen mogen ook niet meer binnen, ze zouden wel eens kunnen lawaai maken. En het gras mag ook niet meer gemaaid worden hoor, al die geluidshinder! Sorry dat ik er zo op doordram maar ik kan zo'n reacties werkelijk niet verdragen. (en nee, ik heb nog niet veel posts, maar ik lees wel al een hele tijd vele topics op tweakers en het lijkt me dat iedereen zijn mening mag geven). Maar dit allemaal terzijde ;)

Ik heb zelf een creative zen micro traveldock. Hier moeten 4 batterijen in. Maar dat heb ik opgelost door een g3 powerbank met 8 batterijen. Zo heb ik altijd 4 batterijen opgeladen in de powerbank klaar en 4 in de traveldock. Als ik dan eens wat langer weg ga, neem ik 4 reservebatterijen mee. Zo hou ik het toch wel een weekendje vol. Misschien is dat een oplossing?

• Michali
Ik heb inmiddels wat meer informatie opgezocht over die Boomtube. Hij is vrijwel niet verkrijgbaar, en er schijnt ook totaal geen klantenservice te zijn voor als je met problemen zit. Nu zijn veel mensen wel positief, maar ik lees ook verhalen van mensen waarbij het systeem na een jaar al erge fouten vertoont en geen mogelijkheid hebben om er dan iets aan te laten doen. Ik denk dus niet dat ik hier voor ga kiezen. Jammer, want het is eigenlijk wel precies wat ik zoek.

Met van die oplaadbare batterijen is idd. ook wel een goede optie. Ik zal eens kijken of dat wat voor me is.

@jempivs: Had je een beetje een slecht humeur? Ik ben niet van plan er iemand mee lastig te gaan vallen. Ten eerste was het voornamelijk een grap, vandaar de smilie; ten tweede betreft het hier een klein parkje waar bijna niemand komt, misschien om het halfuur iemand die langskomt met de hond. Verder hoop ik ook dat je beseft dat jij degene bent die aso-gedrag vertoont, nofi.

Verwijderd

Logitech MM28 niks voor je? gaat op AA batts + adapter, lekkere bass die verdwijnt als je speakersbatterijen bijna leeg zijn, verder groter dan je zou verwachten.

NXT panel techologie, daar zou ik zoiezo naar zoeken, dun + bass + portable + batterijen.

In de USA volop te krijgen - adapter is universeel 110-230 Volt, dus je hebt enkelt een bakkelieten plug nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 22:41 ]

• Michali
Die ziet er wel gaaf uit zeg! Bedankt, ga ik even wat verder checken. :)

Edit:

Enig idee waar die dingen nog te koop zijn? Lijkt erop dat ze vrijwel nergens te krijgen zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Michali op 14-05-2008 15:30 ]

Verwijderd

Dit niks voor je?
Accu based:
http://www.geekalerts.com...le-speaker-for-ipod-nano/ en goedkoop ook nog.
Afbeeldingslocatie: http://www.geekalerts.com/u/creative-i80.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 18:37 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hij heeft alleen geen iPod maar een Archos Mediaplayer. Dus dat past niet dunkt me. ;)

Verwijderd

Michali schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:07:
Ik heb inmiddels wat meer informatie opgezocht over die Boomtube. Hij is vrijwel niet verkrijgbaar, en er schijnt ook totaal geen klantenservice te zijn voor als je met problemen zit. Nu zijn veel mensen wel positief, maar ik lees ook verhalen van mensen waarbij het systeem na een jaar al erge fouten vertoont en geen mogelijkheid hebben om er dan iets aan te laten doen. Ik denk dus niet dat ik hier voor ga kiezen. Jammer, want het is eigenlijk wel precies wat ik zoek.

Met van die oplaadbare batterijen is idd. ook wel een goede optie. Ik zal eens kijken of dat wat voor me is.

@jempivs: Had je een beetje een slecht humeur? Ik ben niet van plan er iemand mee lastig te gaan vallen. Ten eerste was het voornamelijk een grap, vandaar de smilie; ten tweede betreft het hier een klein parkje waar bijna niemand komt, misschien om het halfuur iemand die langskomt met de hond. Verder hoop ik ook dat je beseft dat jij degene bent die aso-gedrag vertoont, nofi.
@Michali:
Beste, had de smiley idd niet gezien, en aangezien je bedoelingen blijkbaar niet de kant op gaan waarvoor ik vreesde, neem ik terug wat ik stelde.
Mijn impulsieve reactie werd gevoed door wat ik in de praktijk nogal eens meemaakte in mijn buurt:
ghettoblasters met een vermogen van 2-3 watt (met minstens 10% vervorming) die hun geluid staan uit te braken in de vrije natuur (meestal meerdere exemplaren, die dan nog eens op een verschillend station afgestemd staan). Probeer dan nog eens van je boek te genieten!
En natuurlijk, het park is er voor iedereen en het hoeft zeker geen oase van stilte te zijn, met de kids erbij is dat trouwens onmogelijk. Maar soms wordt het te gortig, daarom dat ik mijn pen zo snel scherpte!
Ik wens je alleszins een snelle oplossing van je probleem, waarbij ik je helaas zelf niet kan helpen.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 13:42

Indoubt

Always be indoubt until sure

Als je kant en klare NXT panels zoekt dan levert Sonic Impact die. Je kunt ze in nederland slecht krijgen maar ze zijn over het internet wel te bestellen. Amazon heeft ze ook als ik me niet vergis. De bijbehorende Sonic Impact T-amp heeft als versterker al het nodige aan stof doen opwaaien. Hij speelt op battarijen maar er kunnen ook oplaadbare accu's in natuurlijk. Vanwege het energie zuinige principe is dit misschien wel een goede oplossing. Het vermogen is beperkt tot 2 maal 6 watt, laat dat je echter niet weerhouden want ze kunnen vrij luid spelen. De versterker kun je ook krijgen in nederland (o.a bij Crafty) en in duitsland (o.a. bij spectrumaudio) Ik betwijfel of de luidsprekers veel bas produceren maar heb ze nooit gehoord. De versterkers zijn erg goed voor hetgeen je er voor betaald.

Ik heb zelf voor mobiele toepassingen een versterker die nagenoeg hetzelfde is alleen iets sterker (2*9w) en van iets betere kwaliteit. Dat is wel SMD zelfbouw en kan ik je afraden als je beginner bent, het is heel lastig solderen.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04

Zerora

Ik Henk 'm!

Batterijen -> oplaadbare batterijen = oplaadbare accu :Y)

Dus waarom moeilijk doen over een accu.

[ Voor 27% gewijzigd door Zerora op 15-05-2008 15:42 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Michali
Tja, het is over het algemeen een stuk gemakkelijker. Dan hoef je ze er niet uit te halen om op te laden, daar heb ik echt een hekel aan.

Maar die Sonic Impact T-amp, haha, een portable versterker, wat een vinding. Ik heb hier nog wat extra satelliet speakers van Logitech liggen, dat zou ook een hele mooie optie zijn. Is niet eens zo duur dat ding.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:54

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Is dit niets voor je: http://tgsreviews.wordpre...argeable-speakers-review/

Was laatst bij ibood.com voor 20 euro.

• Michali
Dat ziet er ook zeer goed uit zeg. Ik denk dat ik die sowieso wel ga halen, en dan later eventueel nog die T-amp.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Die wou ik net linken, er is ook een stereo variant, heeft een accu en in ieder geval wel een beetje bass, en schijnen daarnaast ook een ongelofelijk vermogen te hebben voor de grote van die dingen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Reviewsite
Wanneer je onderweg een kleine luidspreker nodig hebt, is de X-Mini Black Capsule Speaker zeker bruikbaar. Maar als je het volume van deze kleine boombox maximaal zet, klinkt het geluid afschuwelijk slecht. Kortom een interessante draagbare oplossing, maar verwacht er geen wonderen van
hmm jammer, ik zit met hetzelfde probleem, ik wil ook portable speakertjes onder de 60 euro ongeveer, maar óf ze zijn te slecht (1W speakertjes) ;of te duur :P

• Michali
Ik had het ook gelezen ja. Die minimax is dan misschien beter, maar is helaas nergens te krijgen (nog). Misschien toch beter om voor die T-amp te gaan.

• Michali
Haha, wat een reactie. :P ;)

Bedankt voor de input, maar zoals in de TS en al in het topic genoemd is heb ik geen iPod. Bovendien is het naar ik weet niet gebruikelijk om een slotje op een topic te doen als het probleem is opgelost.

• maarud
Michali schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:17:

Bedankt voor de input, maar zoals in de TS en al in het topic genoemd is heb ik geen iPod. Bovendien is het naar ik weet niet gebruikelijk om een slotje op een topic te doen als het probleem is opgelost.
als je de link had uitgezocht weet je ook dat de MM32 niet SPECIAAL voor de iPod is. Hij heeft gewoon een 3,5mm stekkertje, en een 'bakje' zonder iPod-dockconnector, al lijkt het op de foto alsof het wel zo is... misschien past die archos nog wel in dat bakje, haha.
Zijn broer, de MM50 heeft wel een iPOd dock, maar dan praat je weer over €65. de MM50 is wel een van de betere, vol geluid, mooie bass en kan lekker hard, MET ingebouwde accu (7uur op gemiddeld volume)

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:17:

Wel lezen he snuitje!?
de perfecte reisgenoot voor uw iPod of andere MP3-speler.

Verwijderd

maarud schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:19:
[...]

als je de link had uitgezocht weet je ook dat de MM32 niet SPECIAAL voor de iPod is. Hij heeft gewoon een 3,5mm stekkertje, en een 'bakje' zonder iPod-dockconnector, al lijkt het op de foto alsof het wel zo is... misschien past die archos nog wel in dat bakje, haha.
Zijn broer, de MM50 heeft wel een iPOd dock, maar dan praat je weer over €65. de MM50 is wel een van de betere, vol geluid, mooie bass en kan lekker hard, MET ingebouwde accu (7uur op gemiddeld volume)
Jij hebt ervaring met beiden? ik wil namelijk ook zoiets hebben, met een ander doel maar met accu is ook ideaal voor het strand.

Verwijderd

Moeten het echt 2 speakers zijn? Kwa draagbaarheid is een Tivoli PAL erg leuk, heb je gelijk een degelijke tuner :) .

• maarud
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:46:
[...]

Jij hebt ervaring met beiden? ik wil namelijk ook zoiets hebben, met een ander doel maar met accu is ook ideaal voor het strand.
de accu kan opzich wel lang mee, maar dan moet je hem niet hard hebben staan. Hoe harder, hoe sneller hij leeg gehad. Als je zit te chillen op het strand met een gematigd muziekje dan moet hij wel minimaal 6 uur doorspelen, wel 7 denk ik.

• Michali
Ik had wel begrepen dat ik mijn Archos ook op die MM32 kan aansluiten, maar dat ding is zo duidelijk dedicated voor een iPod dat het een beetje onzinnig lijkt om het aan te schaffen voor iets anders. Ik ga het nog eens overwegen.

Die Tivoli PAL ziet er op zich ook wel mooi uit, maar voor lijkt me toch een beetje weinig voor zo'n 200 euro? Of is dat echt bedrog? Ik lees wel dat de kwaliteit er wel naar is en dat hij echt super geluidskwaliteit biedt.

Pagina: 1