Toon posts:

McAfee, dubbel betalen, slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In november 2007 het pakket Internet Plus van McAfee gekocht. Nu blijken er enkele virussen in mijn computer te zitten, die het pakket niet kan vinden, maar andere antivirusprogramma's, zoals Panda, wel. Ik dacht een kwaliteitsproduct gekocht te hebben bij een betrouwbaar bedrijf. McAfee blijkt noch mijn eerste noch mijn tweede verwachting waar te maken.

Ik wilde aan McAfee laten zien dat hun antivirusprogramma de aanwezige virussen in mijn computer niet kan vinden en dus ook niet onschadelijk kan maken. Ik beschouw dat als een extra dienst die ik hen bewijs om hun product te kunnen verbeteren. Daarbij wilde ik ook een update om in het vervolg die virussen wel te kunnen verwijderen met de door mij aangekochte software van hen.

In de gratis chat-sessie bleef de chat-mevrouw alleen herhalen dat ik de software opnieuw moest installeren, ondanks mijn opmerkingen dat ik dat al drie keer had gedaan zonder resultaat. De gratis e-mailservice geeft helemaal geen antwoord, ook niet na meerdere malen mailen, zowel niet vanaf hun website als vanuit mijn e-mailprogramma. En wil men telefonisch contact dan moet men extra betalen tot een maximum van € 20,-- per sessie.

Kijk dat is nog eens business: eerst een product verkopen dat onvoldoende presteert en wil men daar over praten dan moet men opnieuw betalen.

Verder reageert McAfee helemaal niet. Ik weiger principieel om opnieuw in mijn geldbuidel te tasten, omdat hun product niet deugt. Andere virusprogramma's, zoals Panda en Spyware Doctor, vinden die virussen wel. Ik wil gewoon waar voor mijn geld, maar noch voldoende kwaliteit, noch klantvriendelijkheid staat momenteel hoog in het vaandel bij McAfee.

Verwijderd

Geen enkele virusscanner kan alles vinden en sommige dingen zoals spyware / adware (geen virus) kijken ze totaal overheen. Dat ze niet reageren en dat je moet betalen voor telefonisch contact is niets schokkends helaas.

Ik heb de laatste scanner tests niet gezien maar volgens mij scoren zowel Symantec als McAfee alleen hoog op naamsbekendheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 12:59 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

beany

Meeheheheheh

Bedenk wel dat er geen enkel anti-virus pakket is dat ALLE virussen kan herkennen, laat staan verwijderen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua