Toon posts:

Wireless router plaatsen achter netwerkkaart van PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag mijn Sitecom wireless broadband router plaatsen op zolder. Er loopt maar 1 UTP kabel naar mijn zolder en daar hangt al een PC aan. Deze PC heeft 2 netwerkkaarten. Is het mogelijk om deze internetverbinding te delen op de PC zodat ik de router dan aan de tweede netwerkkaart van deze PC hang?

Ik heb al gezocht op google maar ik vind alleen maar info over een PC aan een router hangen maar mijn vraag is of het ook andersom kan? Moet ik hiervoor dan een gewone of crossed kabel gebruiken?

mvg nico

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom niet de router aansluiten op de utp kabel. En vanuit de router een kabel naar de pc?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:21
Dat, of je kijkt even in de FAQ van dit subforum. Daarin staat een volledig schema waarmee je van één netwerkkabel als het ware twee kan maken. Werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
jaa dat zou een makkelijke oplossing zijn om eerst de router en dan de PC te maken. Maar het zit zo. Ik heb hier thuis een gigabit netwerk en deze draadloze router is maar 100mb, voor mijn laptop is dit niet erg want deze is toch draadloos maar als ik de router op zolder zet en daar weer de pc achter hang is deze ook maar 100mb. Daarom had ik graag de router achter de pc hangen zodat de pc wel gigabit blijft.

Als ik van die netwerkkabel er 2 maak werkt dit dan ook nog op gigabit?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:03:
Als ik van die netwerkkabel er 2 maak werkt dit dan ook nog op gigabit?
In de FAQ staat duidelijk dat dit niet werkt.

2 netwerkkaarten in de pc kan goed werken. zoek maar op Got hoe je dat moet doen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
hint: bridge

[ Voor 63% gewijzigd door DukeBox op 13-05-2008 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb de FAQ doorgelezen maar ik weet wel hoe ik een kabel moet maken of pc's met elkaar verbinden via een router.

Als ik het goed begrijp heb ik dus geen crosskabel nodig. Ik heb al eens eerder een pc op internet gekrege via een crosskabel dan hoef je alleen maar de internet verbinding delen aan te vinken en dan werkt het. Nu heb ik de router via een gewone kabel aan de tweede netwerkkaart gehangen, eerste netwerkkaart is gedeelt maar toch werkt het niet?
Pagina: 1