Hallo,
Ik heb enkele problemen met een nieuw systeem. Er zitten 2 DVD-RW drives in en 2 HD's die in Raid0 staan. Alles is aangesloten via SATA.
Problemen:
Systeem draait ongelooflijk onstabiel, valt alle stappen uit (BSOD) of loopt soms al vast tijdens het booten.
In de logboeken van XP vindt ik bij systeem veel van deze rode kruisjes terug:
- controllerfout gevonden in \Device\CdRom0
- Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Beide DVD-RW's werken niet naar behoren, branden mislukt, en lezen van schijfjes doet het hele systeem hangen totdat je het schijfje er uit haalt. Sporadisch krijg je der nog eens een BSOD bij ook.
Systeem:
- PSU: Antek 550w
- MOBO: Asus P5K Pro
- CPU: Intel Core 2 Duo E6750 1333MHz 4MB
- MEM: Corsair XMS2 DDR2 2048mb (2x1024) 800MHz
- HDD: 2x WD 320Gb 7200rpm 16mb SATA2
- GRAKA: Sapphire ATI X2600PRO 512MB PCI-e
- DVD-RW 1: NEC AD-7170S-0B DVDRW SATA 18* 8*DL
- DVD-RW 2: Samsung DVD+/-RW 20x6x8 16xDVD
Op dat mobo zit er een Intel P35 chipset met een ICH9R SATA/RAID controller.
Als ik zo zoek op google dan lijkt het een probleem te zijn met de P35 chipset in een raid configuratie. Oplossingen zijn echter niet te vinden
Wat kan ik best doen? Mobo nog proberen omruilen en er nu één nemen met een andere chipset?
Of zou de fout toch nog ergens anders kunnen liggen?
Ik heb enkele problemen met een nieuw systeem. Er zitten 2 DVD-RW drives in en 2 HD's die in Raid0 staan. Alles is aangesloten via SATA.
Problemen:
Systeem draait ongelooflijk onstabiel, valt alle stappen uit (BSOD) of loopt soms al vast tijdens het booten.
In de logboeken van XP vindt ik bij systeem veel van deze rode kruisjes terug:
- controllerfout gevonden in \Device\CdRom0
- Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Beide DVD-RW's werken niet naar behoren, branden mislukt, en lezen van schijfjes doet het hele systeem hangen totdat je het schijfje er uit haalt. Sporadisch krijg je der nog eens een BSOD bij ook.
Systeem:
- PSU: Antek 550w
- MOBO: Asus P5K Pro
- CPU: Intel Core 2 Duo E6750 1333MHz 4MB
- MEM: Corsair XMS2 DDR2 2048mb (2x1024) 800MHz
- HDD: 2x WD 320Gb 7200rpm 16mb SATA2
- GRAKA: Sapphire ATI X2600PRO 512MB PCI-e
- DVD-RW 1: NEC AD-7170S-0B DVDRW SATA 18* 8*DL
- DVD-RW 2: Samsung DVD+/-RW 20x6x8 16xDVD
Op dat mobo zit er een Intel P35 chipset met een ICH9R SATA/RAID controller.
Als ik zo zoek op google dan lijkt het een probleem te zijn met de P35 chipset in een raid configuratie. Oplossingen zijn echter niet te vinden
Wat kan ik best doen? Mobo nog proberen omruilen en er nu één nemen met een andere chipset?
Of zou de fout toch nog ergens anders kunnen liggen?