Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Ik zou volgende pc willen samenstellen :

MSI X48C platium 200¤
Intel Q9450 300¤
2x2gb OCZ ram 100¤
Gigabyte 8800GT

Is dit een goed moederbord om de cpu te overclocken tot ongeveer 3,6 - 3,8ghz??
Welke max FSB kun je halen met een X48 chipset?
Zijn er voordelen om voor DD3 te kiezen ten op zichte van DDR2?
Gebruikt iemand de ICH9raid controller voor RAID0 of RAID5 en werkt deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

- Raid 5 onboard is niet te doen, daar heb je echt een dedicated chip voor nodig..
- wat heb je zelf gevonden op die vragen?

Op dit moment loont de performancewinst die DDR3 geeft niet op tegen de prijs die het heeft. Dus koop gewoon snel ddr2 geheugen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft de performance van de chips is deze review wellicht interessant: productreview: Gigabyte GA-X48-DQ6 review door TERW_DAN (het gaat dan wel over de Gigabyte X48 ipv de MSI, maar de X48 en de ICH9R zijn natuurlijk hetzelfde).

Ik gebruik zowel de RAID 0 als RAID 5 en zoals in de review te lezen is de performance behoorlijk.
_Apache_ schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:27:
- Raid 5 onboard is niet te doen, daar heb je echt een dedicated chip voor nodig..
Ow... de RAID5 performance is anders heel netjes te noemen.

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 13-05-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Terw_Dan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:32:
Ik gebruik zowel de RAID 0 als RAID 5 en zoals in de review te lezen is de performance behoorlijk.
[...]
Ow... de RAID5 performance is anders heel netjes te noemen.
Hmm, half jaar geleden heb ik het ook overwogen om te doen Raid5 op mijn P35 ICHR9, maar jbod had meer performance en daarom heb ik daar voor gekozen (natuurlijk geen pariteit meer) maar dat gaf mij niet genoeg extra's.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Is om te overclocken het gebruik van DDR2 en DDR3 net hetzelfde? Ik zal met DDR3 mijn CPU niet hoger kunnen clocken?

Die dual lan optie op het gigabyte mobo lijkt me nuttig, ik heb overal dubbele bekabeling liggen in m'n huis.

RAID5 is een zware belasting voor de CPU, maar als je een Quad core cpu hebt dan zou die belasting vrij beperkt moeten zijn volgens mij.
Raid0 heeft dan weer het nadeel dat er geen schijf defect mag gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Elkristo78 op 13-05-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Elkristo78 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:11:
Is om te overclocken het gebruik van DDR2 en DDR3 net hetzelfde? Ik zal met DDR3 mijn CPU niet hoger kunnen clocken?

Die dual lan optie op het gigabyte mobo lijkt me nuttig, ik heb overal dubbele bekabeling liggen in m'n huis.

RAID5 is een zware belasting voor de CPU, maar als je een Quad core cpu hebt dan zou die belasting vrij beperkt moeten zijn volgens mij.
Raid0 heeft dan weer het nadeel dat er geen schijf defect mag gaan.
Ik moet zeggen dat die dual lan best handig is, zeker als je meerdere apparaten hebt die een flinke netwerksnelheid hebben.

RAID5 vindi k nog wel meevallen, ik weet zo niet hoe zwaar dat de belasting is, maar ik wil het wel even meten. Volgens mij kwam het bij een flinke schrijfactie niet boven de 10% uit op een E8400. Natuurlijk wel iets meer dan met de RAID 0 array, maar parity is wel handig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

dergelijke wat moet ik nemen topics zijn niet toegestaan, zie ook het PMG Beleid :)

topic daarom dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.