Toon posts:

Dubbele videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Met het kopen van een nieuwe pc kom ik altijd wel wat dingetjes tegen waar ik niet echt veel van afweet, en deze keer is het ook weer niet anders. Ik wil namelijk een tweede videokaart erbij hebben om dat ik meer dan 2 monitoren aan wil gaan sluiten (die obv. ook afzonderlijk van elkaar werken). Nu is het zo dat een van de videokaarten het zwaardere graphische werk moet gaan doen en de andere puur een extensie is van mijn bureaublad waar alleen wat office-achtige dingen op gaan draaien.

Tijdens het zoeken op het forum ben ik al wat dingen tegengekomen zoals matrox-kaartjes die meerdere uitgangen hebben maar omdat ik toch ook wat spellen ga spelen lijkt me dat niet echt wat. De vraag is dus eigenlijk, kan ik naast een bijvoorbeeld 8800GT elke andere goedkope kaart ernaast prikken (2 PCI express slotjes op het mobo), zonder perse van het hele crossfire gebeuren gebruik te maken.

Alvast bedankt,

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Ja, crossfire moet handmatig aangezet worden.

www.mayaposch.com

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Dit kan wel, maar zorg wel dat als je eerste kaart van nVidia is, je tweede kaart ook van nVidia is, anders krijg je driver conflicten. Je kunt ook nog kijken naar een HD3870X2 van ATi. Club3D en Asus hebben hier varianten van met 4xDVI-out.

specs

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Depep schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:42:
Dit kan wel, maar zorg wel dat als je eerste kaart van nVidia is, je tweede kaart ook van nVidia is, anders krijg je driver conflicten. Je kunt ook nog kijken naar een HD3870X2 van ATi. Club3D en Asus hebben hier varianten van met 4xDVI-out.
Maar de HD3870X2 gebruikt intern crossfire, dus dan kun je misschien wel 4 monitors aansluiten, maar die kunnen niet onafhankelijk van elkaar werken.

Zoals hierboven gezegd kun je prima 2 losse videokaarten in 1 systeem zetten, CrossFire of SLI wordt niet zomaar aangezet. Integendeel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's (was me huisgenoot die poste, maar die weet nu hoe hij verder moet)

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33
Volgens mij kan het progje UltraMon hierbij handig zijn

http://www.realtimesoft.com/ultramon/
Pagina: 1