Betanden en mappen beveiligen met vingerafdruk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175931

Topicstarter
Heb een HP notebook met een vingerscan er op. Het inloggen op websites middels die vingerscan lukt inmiddels, maar is er hier iemand die mij kan vertellen of er software is waarmee ik ook bestanden en mappen kan beveiligen met die vingerafdruk? :?

sorry voor het tikfoutje in de titel... :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 175931 op 13-05-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Truecrypt is het programma dat je zoekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sjeesus wat ben je snel. Ga speuren... Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Lenovo laptop met fingerprint reader. En volgens de Lenovo website kan het wel. zie hier, http://www-307.ibm.com/pc...s/MIGR-59650.html#encrypt

Ik weet niet of dit alleen voor de Lenovo software geldt, of dat het iets in Windows is ingebouwd. Misschien dat je even op de HP website kan kijken. Er zal ongetwijfeld al wat over geschreven zijn. Raadpleeg anders Google even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:01

Haan

dotnetter

Roamor schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:44:
Truecrypt is het programma dat je zoekt. :)
Klopt, gebruik hier ook Truecrypt icm vingerscan.

Ik heb er nooit echt naar gezocht, maar ik zou wel verwachten dat het met de HP software ook moet kunnen, je kan wel hele partities beveiligen in ieder geval.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Welke HP notebook heb je?
Ik heb een nc6320, en volgens mij kan je dat gewoon instellen in de security manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De HP dv6830ed. Heb al uitgebreid gezocht naar dat Digitalpersona, maar kom niet verder dan het beveiligen van wachtwoorden om in te loggen op website. Heb nu truecrypt gevonden, even lezen, want zo op het eerste gezicht snap er geen f**k van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:13
truecrypt is evil, ik kan aanraden geen system partition te beveiligen gaat nogal eens fout... filecontainers werken wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Haan

Heb een filecontainer, maar hoe koppel ik die vingerscan aan die container?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Heb je de HP software geïnstalleerd? Bij mij wordt bij het invullen van een wachtwoord altijd gevraagd of die security manager het wachtwoord moet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Haan

Hij is helemaal orgineel geïnstalleerd. HP security manager ben ik niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dan moet je eens naar de HP site surfen ;) Maar dan ben ik wel benieuwd hoe je nu die scanner aan de praat hebt gekregen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) je geeft zelf al aan dat je hardware doet wat het moet doen, je vraag is puur een softwarevraag en staat hier dus verkeerd.
2) waar dan ook op GoT is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat en dat dat ook duidelijk blijkt uit je posts. Je topicstart hier is erg karig en je verdere posts zijn ook zonder uitzondering oneliners waar nagenoeg geen eigen moeite uit blijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.