Lang niet elke baan is na 2 jaar nog precies hetzelfde hoor.
Ik werk ondertussen al weer 7 jaar bij dezelfde werkgever, maar heb toch heel wat veranderingen meegemaakt. Van klein bedrijfje van 25 man doorgroeien naar man of 100, daarna overgenomen worden door multinational. Voor de inhoud van mijn werk geldt 'tzelfde: Heb code geklopt, en dat doe ik nog steeds, maar in allerlei verschillende talen, platformen, voor specifieke klanten, voor algemene producten, heb met heel veel verschillende klanten om de tafel gezeten, heb externe teams aangestuurd, interne projecten gedaan, etc.etc. Na een halfjaar of een jaar ben je vaak al wel uitgekeken op een project, maar doorgaans zit mijn rol er dan ook al wel op. Ik doe de architectuur, ontwerp, opzetten framework, prototypes, etc., de uiteindelijke implementatie en 't onderhoud wordt geoutsourced.
Kortom: genoeg mogelijkheden om binnen een bedrijf te blijven hangen en eventueel door te groeien, zonder dat je jarenlang hetzelfde werk moet doen. Niet elk bedrijf geeft je zulke kansen, maar vaak zijn de mogelijkheden er wel, moet je ze alleen wel goed oppakken.