• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 11:49
De kabelleverancier komt binnen via 1 kabel. Vanuit die kabel wil ik graag radio en tv hebben. Tv is geen probleem. Splitter erop en alle tvs werken. Nu wil ik echter ook een splitter die van die ene kabel een tv + radio aansluiting maakt.

Gisteren hele dag zitten googlen etc (lekker in de tuin emt de laptop 8) ) Maar kan dus niet zo'n splitter vinden. Kan alleen zo'n wanddoos vinden zegmaar wat je in de muur moet doen.

Ook bij conrad bijvoorbeeld kon ik het niet vinden. De lokale gamma etc weten volgens mij nog niet eens wat kabel tv is (afgaande op de gezichtsuidrukking als ik mijn vraag stel aan een medewerker :'( )

De volgende situatie wil ik realiseren:

............ ------ TV aansluiting
Kabel /
......... \ ____ Radio aansluiting

Bestaat zon splitter uberhaupt wel? Of ben ik genoodzaakt zo'n wanddoos te nemen hiervoor? Wat best vervelend zou zijn aangezien dat best groot is en ik niet veel ruimte heb bij de kabel.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik heb nog nooit gehoord van een losse splitter, maar dat zegt niks :) Ik ken alleen maar de wandcontactdozen.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Je hebt gewoon een radio/tv signaal splitter. Dit is gewoon een T-stuk dat je op je kabel kan zetten en is in vrijwel elke bouwmarkt/electronica zaak te vinden volgens mij.

Deze filtert de radio frequenties naar de ene kant en de tv frequenties naar de andere kant.

Edit: site was niet correct, iets te vlugge google actie. Die splitters lijken ook allemaal op elkaar. De splitter die ik bedoel zit er net zo uit alleen split die tv naar 1 kant en radio naar andere kant.

[ Voor 100% gewijzigd door DeOS op 13-05-2008 10:02 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-12 08:15

Gé Brander

MS SQL Server

Komt de kabel niet gewoon binnen in zo'n wandcontactdoos dan? Zo groot zijn die toch ook weer niet?
DeOS schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:55:
Je hebt gewoon een radio/tv signaal splitter. Dit is gewoon een T-stuk dat je op je kabel kan zetten en is in vrijwel elke bouwmarkt/electronica zaak te vinden volgens mij.

Zie als voorbeeld deze site.
Dat is om van een radio signaal naar twee radio signalen te gaan. Niet om van 1 kabel aansluiting naar een radio en tv aansluiting te gaan wat de TS vraagt.

[ Voor 75% gewijzigd door Gé Brander op 13-05-2008 09:59 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ljt
Komt inderdaad alleen een kabel binnen. Splitters van 1 naar 2 dezelfde zijn inderdaad overal te krijgen.

Misschien eens kijken of er iets bestaat van een omdraai opzetstukje zegmaar. Dus dan een splitter die 2 tv signalen maakt en op 1 daarvan een opzetstukje die van male -> female gaat. Of andersom, weet ff de volgorde niet ;)

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
@home levert ze bij ieder internet installatie pakket....ik weet alleen niet van welk merk en welk type ze zijn. ik kan dit voor je nazoeken maar dit gaat minstens tot woensdagavond duren (aangezien ik niet eerder in de buurt van een dergelijk installatiepaket kom)
Er zijn ook wandcontactdozen die hetzelfde doen, in deze doos gaat de kabel van de kabelaanbieder en er zitten 2 aansluitingen op, coax male en female (radio en tv dus)

edit
volgens mij kun je de wandcontactdozen gewoon bij de praxis ofzo kopen... (iedere bouwmarkt denk ik). de T-splitters zou ik zo niet weten..

[ Voor 90% gewijzigd door kid1988 op 13-05-2008 10:19 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• ljt
Ik hou me aanbevolen. Merk en type helpt wel bij het zoeken.

Verder met googlen......

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 12:26
Loop even een bouwmarkt binnen daar zijn ze volop te krijgen. Het is idd een simpel T-stuk. Alleen kregen wij 'm bij het pakket dat @home ons leverde.

[ Voor 41% gewijzigd door et36s op 13-05-2008 10:33 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12 15:08
ljt schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:12:
Misschien eens kijken of er iets bestaat van een omdraai opzetstukje zegmaar. Dus dan een splitter die 2 tv signalen maakt en op 1 daarvan een opzetstukje die van male -> female gaat. Of andersom, weet ff de volgorde niet ;)
Die bestaan ook gewoon, heb hier twee liggen :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
op got vond ik dit:
UPC gebruikt deze: (meest links op de foto)
http://members.chello.nl/j.schmitz3/aansluitingen-groot.jpg

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Yohan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Die bestaan ook gewoon, heb hier twee liggen :)
Die bestaan inderdaad. Nu staat me bij dat die metalen Radio en TV splitters bepaalde waardes dempen. Daardoor zou je radio of televisie signaal niet top zijn als je ze door elkaar gebruikt op dezelfde kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.aximax.nl/catalog/images/skytronic/122131.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Friedchicken op 13-05-2008 10:41 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12 15:08
Friedchicken schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Die bestaan inderdaad. Nu staat me bij dat die metalen Radio en TV splitters bepaalde waardes dempen. Daardoor zou je radio of televisie signaal niet top zijn als je ze door elkaar gebruikt op dezelfde kabel.

[afbeelding]
Naar een wandcontactdoos ligt ook gewoon 1 kabel, die zowel het radio als tv-signaal bevat.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Friedchicken
Yohan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:42:
[...]

Naar een wandcontactdoos ligt ook gewoon 1 kabel, die zowel het radio als tv-signaal bevat.
Juist, en die wandcontactdoos zorgt dus voor 1 goed gescheiden TV signaal en 1 goed gescheiden Radio Signaal.

Ben al een tijdje aan het googlen, vind nog geen splitter die je rechtstreeks op je kabel zelf en dan een TV & Radio output geeft. Zijn natuurlijk gewoon de eigenschappen van een einddoos.

Kijk! Ze noemen het ook wel een isolator. KID1988 gaf in zijn afbeelding het voorbeeld.
http://www.technetix.plc.uk/products/section_a/a1/vq330.pdf

Het enige is dat zo'n blokje bijna hetzelfde formaat heeft als een wandcontactdoos.

Afbeeldingslocatie: http://minute-man.com/acatalog/PHILMOREcs200.jpg
Deze is al wat kleiner.

[ Voor 49% gewijzigd door Friedchicken op 13-05-2008 11:01 ]

• ljt
kijk, het beestje heeft een andere naam. Eens zien welke winkel deze heeft liggen.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-12 17:27

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik dacht altijd dat radio en tv gewoon op dezelfde kabel bij elkaar zat. Zo'n wandcontactdoos splitst alleen de kabel in een mannetje en een vrouwtje, maar doet niets met het signaal. Op de ontvangende apparaten zit voor de tv een mannetje en bij de radio een vrouwtje (of andersom), maar voor de rest maakt het niks uit.

Dat zou betekenen dat je van een tv-kabel een radio kabel kan maken door er een dubbelkoppeling erop te zetten en zo van een mannetje een vrouwtje te maken.

Look behind you! A three headed monkey!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Bij moderne apparatuur gaat dat ook wel werken denk ik, die kunnen hiermee wel omgaan. Oudere apparatuur kan volgens mij wat minder goed omgaan met beide signalen op 1 kabel.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Friedchicken
Q: Ik dacht altijd dat radio en tv gewoon op dezelfde kabel bij elkaar zat.
A: Ja dat is ook zo, Radio en TV gaat over 1 en dezelfde kabel.

Q: Oudere apparatuur kan volgens mij wat minder goed omgaan met beide signalen op 1 kabel.
A: Geen idee of dat zo is.

Q: Dat zou betekenen dat je van een tv-kabel een radio kabel kan maken door er een dubbelkoppeling erop te zetten en zo van een mannetje een vrouwtje te maken.
A: Dan gebruik je een ordinaire splitter ala hirschmann f-connector. En heb je N-keer een kabel met Radio en TV signaal bij elkaar, en dus niet gescheiden TV signaal en gescheiden FM signaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Friedchicken op 13-05-2008 12:25 ]

• ljt
Heb inmiddels een splitter gevonden. De lokale electronica gigant had het liggen. En het werkt ook gewoon goed :)

• Friedchicken
Gaaf LJT, kan je aangeven wat je precies gekocht hebt? Merk, typenummer en of Foto !?

• ljt
Tuurlijk, maar zit nu ff op me werk dus dat wordt wat later.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Ik snap dat je daar een speciale splitter voor gaat kopen.
Gewoon een stuk coax kopen, een simpele splitter, aan beide kanten een connector die je nodig hebt en werken maar.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29
Denk dat er zoiets bedoelt wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.zjieb.nl/upload/kabel04.jpg

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
job schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:01:
Ik snap dat je daar een speciale splitter voor gaat kopen.
Gewoon een stuk coax kopen, een simpele splitter, aan beide kanten een connector die je nodig hebt en werken maar.
Als je toch in de winkel in die bakjes staat te gluren kun je net zo makkelijk meteen de goede pakken ;)

Zo speciaal zijn ze niet. Ik heb een bak vol met die dingen. (en ik ben geen winkel.)
Pagina: 1