• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0805/E520-001.jpg

http://www.dpreview.com/news/0805/08051301olympusE520.asp

Olympus has launched the E-520, an update of its E-510 DSLR. The E-520 represents continuity, rather than revolution within the E-System camp. This process of orderly transistion sees the arrival of contrast detection AF at the E-5XX level of camera. This feature does not represent all the camera's new talents, however, with a larger LCD and Face Detection doing their utmost to add buyer appeal.

Wireless flash and Shadow Adjustment Technology (Automatic Gradation), also make their way down from the E-3. Like the recent E-420, the buttons on the E-520 have been re-colored to make the camera easier to use by people with certain types of color-blindness. Olympus also says the dynamic range of the E-520 has increased, compared to its predecessor, and is now close to the level of the E-3.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Die camera was natuurlijk te voorspellen :) niet echt schokkend, zoals de E-510 zich verhoudt tot de E-410 verhoud deze camera zich tot de E-420, met name de betere sensor maakt deze camera dus aantrekkelijker tov van zijn voorganger, wel leuk is de derde beeldstabilisatie mode, waardoor je nu ook verticaal gestabiliseerd kan pannen :)

maar echt interessant is de eveneens aangekondigde nieuwe extreem groothoeklens:
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0805/zuiko9-18.jpg

Verwijderd

Is dat wel een extreem groothoeklens? De Olympuscamera heeft toch een kleinere sensor en kent daardoor een 2.0x cropfactor? Dan zou deze lens een 18-36mm f/4.0-5.6 'worden'. -> die dus niet vergelijkbaar is met een 18-55 op Canon 1.6x body....

Mijn vergelijking liep wat scheef, ik bleef maar in cropfactoren denken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 12:02 . Reden: Last van vreemde hersenspinsels ]

• lateef
en 18mm vind jij geen extreem groothoek :?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Mjah, in de huidige lenzen-lineups van zowel 3rd party als merk-eigen fabrikanten zie je veel 10-11mm (op crop) en 14-16mm (FF) de kop opsteken, dus een mm wijder had ik van olympus wel verwacht tbh :)

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
9mm.... wat een vervorming levert zoiets op?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Kwartjuh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:00:
9mm.... wat een vervorming levert zoiets op?
Als het goed is: Geen

Vertekening is een ander verhaal ;)

edit: Even een 10mm foto opgezocht, op 1,6x crop that is ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1330/875385212_847ab9a5fe.jpg?v=0

[ Voor 31% gewijzigd door Henk op 13-05-2008 12:05 ]

• lateef
Henk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:55:
Mjah, in de huidige lenzen-lineups van zowel 3rd party als merk-eigen fabrikanten zie je veel 10-11mm (op crop) en 14-16mm (FF) de kop opsteken, dus een mm wijder had ik van olympus wel verwacht tbh :)
voor wijder heeft olympus al een 7-14. daarnaast is deze lens een standaardgrade lens en dus voornamelijk gericht op beginners. daarvoor is 18mm equivalent al een hele hoop, ik zie zelden goede foto's met wijdere lenzen en al helemaal niet van beginners.

• kissyfur
Terug naar de 520.

Niet verrassend:
- flitser op afstand bedienbaar
- AF in LiveView
- gelijke resolutie en ISO
- iets grotere LCD

Wel interessant:
- contrast AF
- shadow adjustment technology
- scherptedieptepreview in LiveView met de mogelijkheid belichting aan te passen
- verticale beeldstabilisatie, en:
- onderwaterbehuizing.

Zo te zien is de behuizing gelijk aan de 510, dus wellicht dat de onderwaterbehuizing ook op de 510 past. Daarnaast ben ik benieuwd of de firmware van de 510 nog enige functies van de 520 kan overnemen. 8)

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat de 9-18 mm gaat kosten in september.

[ Voor 15% gewijzigd door kissyfur op 13-05-2008 22:29 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit vind ik nog eth mooiste:
Like the recent E-420, the buttons on the E-520 have been re-colored to make the camera easier to use by people with certain types of color-blindness.
Lijkt me toch logisch dat je verschillende knoppen/fincties duidelijk verschillende kleuren geeft en geen kleuren die op elkaar lijken :?
En als je dan echt zo kleuren blind bent dat je het verschil tussen 2 kleuren als bv rood en geel neit ziet ben ik erg benieuwd naar de foto's die zo iemand maakt :+

offtopic:
Voor de hele discussie begint dat er idd verschillende type kleurenblindheid zijn ed......* sapphire is zelf ook kleurenblind ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 13-05-2008 17:22 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

zwart wit foto's :p

• kissyfur
Aan de vrijgegeven foto's te zien zijn slechts de bijschriften van de knoppen veranderd van groen naar blauw. Wel mooier, vind ik, en past ook beter bij de kitlenzen, die een blauwe rand hebben.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
sapphire schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:21:
Dit vind ik nog eth mooiste:

[...]

Lijkt me toch logisch dat je verschillende knoppen/fincties duidelijk verschillende kleuren geeft en geen kleuren die op elkaar lijken :?
En als je dan echt zo kleuren blind bent dat je het verschil tussen 2 kleuren als bv rood en geel neit ziet ben ik erg benieuwd naar de foto's die zo iemand maakt :+

offtopic:
Voor de hele discussie begint dat er idd verschillende type kleurenblindheid zijn ed......* sapphire is zelf ook kleurenblind ;)
Het bleek dat het soort groen dat gebruikt was, door mensen met een bepaalde soort kleurenblindheid gezien werden als een bijna grijze kleur. Daardoor vielen de symbolen in deze kleur bijna niet op tegen de zwarte achtergrond van de body. De kleuren zijn nu zo aangepast dat ze beter zichtbaar zijn. Alleen maar ok toch?
Pagina: 1