[PW] TDP CPU's weergeven in overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
Toen ik vorig jaar een CPU uitzocht voor in mijn kleine kast (mATX) vond ik het erg handig dat er in de kolommen met specs van de cpu een kolom voor de TDP was. Ik heb toen expres op de modellen met een TDP niet hoger dan 65W gelet, omdat hoger ws. te veel warmte zou afstoten.

Nu ik over een upgrade nadenk, zie ik de TDP niet meer als kolom vermeld staan. Het is via het zoeken aan de rechterzijde wel mogelijk om een TDP van tussen bepaalde waardes weer te geven, maar de TDP van de CPU zie je dan nog steeds niet.

Wat mij betreft zou het ideaal zijn als
1) de kolom met het aantal Watts terug komt, al dan niet in de plaats van een andere kolom ivm ruimtegebrek (welke er dan weg moet weet ik niet zo 1-2-3)

2) je bij het aanklikken van een CPU het vermogen ziet, in het rijtje van specs. Bijv bij de X2 5600:
SKU: ADA5600CZBOX, EAN: 0730143-24125-0, T.net ID: 151086
AM2, 2.8GHz, HT 1000MHz, 2MB, Boxed
Achter de 2e regel zou ik graag zien dat het aantal Watts weergegeven wordt, zodat je dit vanuit het overzicht na 1 klik kunt zien.

Hoe denken jullie hierover?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals je al aangeeft zal vanwege de beperkte breedte het aantal watts niet worden getoond. In het overzicht tonen we uitsluitend de "belangrijkste" specificaties. Hetzelfde geld voor de specificatieregel op de prijzen pagina. Ook hier tonen we de "belangrijkste" specificaties, het uitbreiden naar alle specificaties neemt helaas teveel ruimte inbeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
Ik volg je redenatie dat er gekozen moet worden voor een aantal specificaties en dat daarbij andere afvallen. Maar op die 2e regel kan toch prima ", 65W" worden toegevoegd. Dat zijn 5 tekens, of 6 bij een model met meer dan 100W TDP.
Daarnaast staan alle gegevens op die 2e regel ook in het overzicht, dus als er echt een gebrek aan ruimte is zou je er ook 1 van kunnen schrappen :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

RAILGUNNER schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:18:
Ik volg je redenatie dat er gekozen moet worden voor een aantal specificaties en dat daarbij andere afvallen. Maar op die 2e regel kan toch prima ", 65W" worden toegevoegd. Dat zijn 5 tekens, of 6 bij een model met meer dan 100W TDP.
Een gemiddeld mens kan maximaal vijf kenmerken (specificaties) in één keer bevatten/verwerken, meer specificaties gaan we dan ook niet toevoegen.
Daarnaast staan alle gegevens op die 2e regel ook in het overzicht, dus als er echt een gebrek aan ruimte is zou je er ook 1 van kunnen schrappen :).
Het is niet alleen de TDP maar het is of alles of enkel de kern specificaties. Jij wilt de TDP een andere user wil een andere spec, etc. Daarnaast gaan we niet per categorie drie gradaties definieren om aan te geven waar de specs wel of niet getoond worden.
Nu hebben we "belangrijk/kern" specificaties die in de regel en in het categorieoverzicht worden getoond en de "overige" specificaties die bij de specificaties worden getoond, een "tussen" gradatie is niet iets dat we gaan implementeren. Ten eerste kost dat extra devwerk, en devtijd is een kostbaar en zeldzaam goed, ten tweede kost het teveel moeite om dat goed in te stellen en bij te werken. Dus helaas zit het er niet in.

[ Voor 32% gewijzigd door Longbeard op 13-05-2008 13:15 ]