Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Langer dan 48 uur modereren in Productreviews

Pagina: 1
Acties:

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
Sinds de mogelijkheid bestaat tot het modereren van reacties in productreviews houd ik mij daar samen met anderen regelmatig mee bezig. Het modereren werkt opzich best goed en ik kom niet zo veel mismods tegen, het is alleen een beetje jammer dat ongeveer de helft van de reacties ongemod blijft.

Ik denk dat met name veroorzaakt wordt doordat de reactie in grote mate versnippert staan over de vele reviews, er zijn immers veel meer reviews dan er artikelen zijn. Als er uiteindelijk een moderator langskomt is de reactie soms al meer dan 48 uur oud, hierdoor blijven veel reacties in de reviews ongemod en neemt de toegevoegde waarde van de mogelijkheid tot modereren in reviews af. Je kan als lezer het niveaufilter namelijk niet meer inzetten om snel even de goede reacties te lezen en degene die de reactie post krijgt geen motivatie om een hoge kwaliteits reactie te geven in de productreviews.

Mijn voorstel: maak de reacties in productreviews langer modbaar, dan heb je meer mogelijkheden om alle reacties op de juiste score te krijgen. Als het niet gewenst is om de score lang te laten hangen is misschien een mogelijkheid om de reactie alleen langer modbaar te laten zijn als de reactie nog geen moderaties heeft gehad. Mensen met andere en/of betere ideeën, roept u maar :D

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Eens, een week zou veel beter zijn. Reviews blijven veel langer relevant dan artikelen of meuk, er wordt veel langer in gereageerd en het zijn er te veel om ze actief allemaal bij te houden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Mij lijkt het ook inderdaad verstandig als dit limiet bij productreviews een verhoging krijgt. Naar bijvoorbeeld 72 of 96 uur. :D

Als alles fout gaat: Reset.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het een goed idee. Op dit moment is de periode van twee dagen nog vast voor alle soorten content. Daar zou verandering in gebracht moeten worden.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien dit een feature (aanpassing) request is, is dit meer iets voor Lieve Devvers.

Een schopje die kant op dus. :)

edit:
Daarbij wil ik nog even vermelden dat ik het ook een goed idee vind d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 13-05-2008 11:33 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

ook ik sluit me hierbij aan, omdat er minder mensen actief zijn en dus minder moderaties is een langere termijn erg handig.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

eindelijk iemand die er een feat request van maakt.
Desnoods kan je een 'actieve modstatus' aanvragen voor het beoordelen van reacties bij reviews als je een 'expertmod' bent zodat je moderaties redelijk te vertrouwen zijn.

Of dat je als extra functie bij de status van expert mod of hoger de mogelijkheid krijgt na de limiet van 2 dagen alsnog de reactie te beoordelen bij reviews (niet bij nieuws/meukposts!). Of je moet het net als bij het gewone moderatiesysteem dit op actief zetten dat je voor productreviews een extra activatie iets maakt.

Verder zou het ook handig zijn als je bij je eigen reviews de reacties zou kunnen beoordelen na de 2 dagen, dit dan wel als je expertmod bent zodat je moderaties te vertrouwen zijn.

miss een paar dingen dubbel genoemd, maar typend op een ipod touch gaat het editten erg lastig zonder alles weg te moeten halen

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wiethoofd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:06:
eindelijk iemand die er een feat request van maakt.
Als je er zo op zat te wachten, waarom dan zelf niet indienen? ;)
Desnoods kan je een 'actieve modstatus' aanvragen voor het beoordelen van reacties bij reviews als je een 'expertmod' bent zodat je moderaties redelijk te vertrouwen zijn.

Of dat je als extra functie bij de status van expert mod of hoger de mogelijkheid krijgt na de limiet van 2 dagen alsnog de reactie te beoordelen bij reviews (niet bij nieuws/meukposts!). Of je moet het net als bij het gewone moderatiesysteem dit op actief zetten dat je voor productreviews een extra activatie iets maakt.
Dit alles is wel wat ingrijpender dan het huidige voorstel. En ik zie niet in waarom zoiets nodig zou zijn? Kun je dat ook uitleggen?

We willen juist barrières wegnemen voor het modereren van reacties onder reviews, niet extra drempels neerleggen. :)
Verder zou het ook handig zijn als je bij je eigen reviews de reacties zou kunnen beoordelen na de 2 dagen, dit dan wel als je expertmod bent zodat je moderaties te vertrouwen zijn.
Dat lijkt mij niet nodig. Nergens mag je reacties op jezelf modereren, dus ik zie niet in waarom dat op reviews anders zou moeten zijn. Tenslotte heb je dan veel meer risico om op mening te modereren, dan normaal. En dat alles voor die ene modder extra? :) Ik denk dat het niet op één modder aankomt en dat we beter kunnen zorgen voor andere wijzen waarop de reacties toch nog gemodereerd worden.

Zoals dit voorstel :)

Wellicht ten overvloede; dit alles is mijn eigen mening natuurlijk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Laten we het idd simpel houden, devtijd is schaars en het oprekken van de tijd dat er gemod kan worden lijkt me relatief simpel, allerlei andere maatregelen zie ik helemaal geen noodzaak toe.
Aangezien ik nog een opmerking had gekregen dat de week die ik voorstelde wel erg lang is, mijn argumenten erbij: een review blijft veel langer relevant dan een gewoon nieuwsartikel, maar wordt in zijn relevante periode per dag veel minder bekeken, de kans is dus ook groot dat wanneer er op een oudere review wordt gereageerd dit niet binnen 48 uur, maar ook niet binnen 72 uur of zelfs 96 uur wordt gezien. Een week moet toch afdoende wezen, als een reactie dan nog niet gemod is, is de review gewoon niet interessant en daar valt niets aan te doen. Voor het laat krijgen van de karma hoef je overigens niet bang te wezen, die wordt gewoon elke nacht herberekend.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wolkje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:12:
[...]
Als je er zo op zat te wachten, waarom dan zelf niet indienen? ;)
ik was bezig met een andere feat request :+
Dit alles is wel wat ingrijpender dan het huidige voorstel. En ik zie niet in waarom zoiets nodig zou zijn? Kun je dat ook uitleggen?

We willen juist barrières wegnemen voor het modereren van reacties onder reviews, niet extra drempels neerleggen. :)
Puur om de beoordelingen betrouwbaar te houden, of net als met het huidige moderatiesysteem dat je stem zwaarder telt als je expertmod en hoger bent.
[...]
Dat lijkt mij niet nodig. Nergens mag je reacties op jezelf modereren, dus ik zie niet in waarom dat op reviews anders zou moeten zijn.
true
Tenslotte heb je dan veel meer risico om op mening te modereren, dan normaal. En dat alles voor die ene modder extra? :) Ik denk dat het niet op één modder aankomt en dat we beter kunnen zorgen voor andere wijzen waarop de reacties toch nog gemodereerd worden.
Daarom dus pas reacties op je eigen review beoordelen als je expertmod bent.
Je kan trouwens nu ook gewoon op je eigen productreview de reacties beoordelen, dus of dat is een bug of het hoort zo.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wiethoofd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:13:
Puur om de beoordelingen betrouwbaar te houden, of net als met het huidige moderatiesysteem dat je stem zwaarder telt als je expertmod en hoger bent.
V.z.i.w. is het moderatiesysteem op de reviews hetzelfde als overal. Dus ook het beginner/expert-systeem :) Je stem telt dus al zwaarder als je Expert bent.
Je kan trouwens nu ook gewoon op je eigen productreview de reacties beoordelen, dus of dat is een bug of het hoort zo.
Ah dat zou kunnen, nooit gemerkt (geen eigen reviews) B) Of dat een bug is of niet, geen idee.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wolkje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:19:
[...]
V.z.i.w. is het moderatiesysteem op de reviews hetzelfde als overal. Dus ook het beginner/expert-systeem :) Je stem telt dus al zwaarder als je Expert bent.
dat wist ik ook, maar ik bedoel dat je het 'voorrecht' krijgt een reactie op een productreview na de 2 dagen te beoordelen als je expert bent en dit dus niet kan doen als je een beginnend/geen mod bent
[...]
Ah dat zou kunnen, nooit gemerkt (geen eigen reviews) B) Of dat een bug is of niet, geen idee.
Ik denk dat het een bug is, maar op dit moment vind ik het niet erg, de flames op m'n review kan je keurig filteren en de reacties waar je wat aan hebt (gehad) geef je een +1 of +2 aan de hand van de inhoud. modereren van een reactie op mijn reactie bij een productreview kan dan weer niet :P

Pagina: 1