Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf de N95 (laatste firmware) en een vriend van de N82. De accu is bij beide telefoons een ramp zelfs zonder intensief gebruik (wat is overgebleven van de good-old 7 dagen of langer meegaan?). De N95 heeft een te trage CPU, bij de N82 is dat sneller maar nog altijd niet ideaal. Ook was de build kwaliteit van de N95 behoorlijk laag.

Als ik dan bijv. vergelijk met de iPhone (die straks GPS heeft in v2) en de Blackberry bijv, dan zit dat er toch allemaal wat strakker en afgewerkter uit. Ook gaan de accu's van beide telefoons langer mee en reageert de software minder traag. Ook doet Nokia nog weinig met touchscreens.

Maw: Waar is Nokia meebezig? Het was een ijzersterk merk, maar het lijkt nu wel bergafwaarts te gaan met die oer degelijke kwaliteit van de Nokia telefoons. Of lijkt het maar zo?

Verwijderd

Op basis van 2 persoonlijke ervaringen kun je niets baseren...

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beetje een subjectief topic. Apple heeft ondertussen welgeteld één model op de markt, Nokia in feite tientallen. Verder is "slechte" telefoon natuurlijk helemaal subjectief: een trage processor kan je zien als slecht, maar de geslotenheid voor 3rd party applicaties op de Iphone kan ook als slecht worden gezien. Met andere woorden: slecht hangt in deze volkomen af van voorkeur voor ;)

Met alle respect voor je poging een interessant topic te beginnen: ik denk dat het zo een bash/fanboy topic wordt waarin vooral veel appels met peren vergeleken gaan worden.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 13:41

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Een goede vriend van me heb ook de N95 en dat ding is echt een ramp betreft de accu. Elke dag opladen, soms 2 keer per dag. Ook is die gps een foute grap. Betalen om er gebruik van te kunnen maken en als het werkt werk het waardeloos vergeleken met een normaal (auto) gps systeem. Voor de rest best een vette telefoon. Althans - toen die net uit was.

Ik ga al 3 generaties met SE mee, al jaren geen Nokia voor mij meer ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het Acer-syndroom: merk X is goedkoop en lijkt degelijk, mensen 'ontdekken' het en bevelen het aan aan hun vrienden- en kennissenkring, merk X wordt steeds populairder, verhoudingsgewijs stijgt dus ook het aantal defecten, dat valt op en sommige mensen bestempelen het als 'rommel'.

Tot zover de discussie?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 09:30

Nyana

Who?!

Sjah. Vroeger kon je er alleen mee bellen. toen kreeg je sms and so on.
Met de huidige features. haal je idd 2-3 dagen met een N95 tops.

Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Plug hem savonds aan de prik en klaar.

Maar jou conclusie is dus dat Nokia slecht is omdat de standbye tijd zo kort is?
Leuke beredenatie. Volgens mij is de N95 een paar maanden geleden tot de beste in zijn klasse bevonden.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De discussie waarde ontgaat me eigenlijk geheel?! Wat ik nu zie zijn allemaal argumenten om een toestel af te kraken en daar hebben we volgens mij weinig aan. Als je echt je hart wilt luchten dan kun je dat in een mailtje doen naar Nokia :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.