Toon posts:

Asus P5P800SE +Soundmax +geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heb hier nog nooit iets gepost, maar op dit moment ben ik het spoor toch even bijster:

Heb voor mezelf net een andere PC gebouwd en mijn oude voor mijn vriendin klaar gemaakt. De specificaties van de oude PC:
P4 540
Asus P5P800SE (driver voor ICH5R: 7.0.0.1019)
XP Home SP2 (32bit)
Audio driver is versie 5.12.2.5410

Mijn X-Fi Fatality heb ik uit mijn oude PC over gezet in de nieuwe. Op de oude PC opnieuw XP geinstalleerd. Eerst audio driver (Soundmax) van Asus CD geprobeerd, werkte niet. Daarnaa meest recente van site Asus gedownload (zie hierboven voor versienummer).

De volgende zaken zijn waarneembaar:
- in apparaaatbeheer geen gekke dingen (geen uitroeptekens o.i.d.)
- soundmax geeft zelf aan dat er uitgangssignaal is (op de volumeregeling die je in windows kan openen is uitgangssignaal te zien)
- signaal op kabel vanaf computer komt door (toch maar even geprobeerd...).

Heeft er iemand enig idee of suggesties om verder te zoeken? Of hebben jullie nog meer gegevens nodig?

Bij voorbaat al zeer bedankt!!!

Groeten,
Nard :?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Misschien een beetje voor de hand liggend, maar staan de speakers wel aan ( of koptelefoon ). Pak sowieso nog een ander geluidsgevend-apparaat-met-line-in. En wat bedoel je overigens met:
edit:
Welkom op GoT :w

[ Voor 5% gewijzigd door Tomfish op 12-05-2008 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hee Xtresis,

Bedankt voor je reactie!
Heb zojuist CD geprobeerd te draaien: zelfde effect.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:11:

Ik bedoel dat een MP3-speler aansluiten op mijn geluidsinstallatie wel effect heeft -> probleem lijkt me dat computer geen output signaal afgeeft... :?

Alvast bedankt!
Groeten,
Nard

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je had een x-fi erin, heb je niet in je bios je onboard nog uit staan ?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:27:
Heb zojuist CD geprobeerd te draaien: zelfde effect.
Heb je ook al andere speakers geprobeerd? Staan deze verder wel aan? Trouwens, wat hierboven staat is ook nog een goeie :)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

KillerAce_NL schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:30:
Je had een x-fi erin, heb je niet in je bios je onboard nog uit staan ?
Idd, ff controleren of hij niet nog uitgeschakeld staat in de bios. Kijk dan direct ook even in aparaat beheer of de soundmax er bij staat. Maar aangezien je het over een mixer hebt denk ik dat dat niet het geval is.

Kijk eens naar de output, staat die toevallig niet op SP/DIF/Optisch?

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
Hee!

Bedankt voor de reacties tot zover!

Nou, in mijn BIOS staat onboard audio op Auto, in apparaatbeheer heb ik de volgende zaken gevonden:
- Legacy-audiostuurprogramma's (Fabrikant = (standaard systeemapparaten)
- Mediabeheerapparaten (idem)
- Soundmax integrated Digital Audio (Analog Devices Inc.). Deze staat als locatie op PCI-bus 0, geen idee of dit klopt...Kan iemand daar iets zinnigs op zeggen?

Verder weet ik zeker dat vanaf de jack in mijn moederbord alles werkt (weet zeker dat er geen signaal uit MOBO komt, terwijl er wel een uitslag van het audio signaal bij volumebeheer is (en in de audio player van SoundMAX. Begin een beetje bang te worden dat mijn MOBO een tik heeft gehad... :/

Heeft er iemand nog suggesties?

Alvast zeer bedankt!!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36
Heel late reactie maar wou hem toch een keer hier posten omdat ik gisteren zelf uren met een soort gelijk probleem heb zitten worstelen.

Gisteren een oude Asus P4SD moederbord geïnstalleerd met audio onboard. Ik kreeg geen geluid.
Ik had alle drivers goed geinstalleerd in Windows XP, BIOS geupgrade (naar v2.44) en gecheckt. Kabels gecheckt, configuraties softwarematig gecheckt etc etc ...nog steeds geen geluid.

Las ik op een forum: (zelf vertaald vanuit het Engels) :
"Om de rear (achteruitgang) audio goed te laten werken, is het nodig dat het audio stroomcircuit goed aangesloten wordt. Heeft u een moederbord met Front Audio (vooruitgang), dan móet u het front audio paneel/connector op het moederbord aansluiten."
Kortom: om de rear audio werkend te krijgen, moest ik ook mijn front audio koordje(s) aansluiten op mijn moederbord. Nu had ik geen front audio paneel en koordjes. Ik heb het opgelost door gewoon 3 jumpers op de front audio te doen. Daarmee bleek de rear audio aangesloten te zijn en werkte het geluid weer!

Wat heb ik hier veel tijd aan verdaan, hoop dat iemand die dit ooit tegenkomt, er wat aan heeft.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Dat is inderdaad standaard bij de oudere AC97 audio frontpanel aansluiting, audio signaal wordt doorgelust via de frontpanel aansluiting, een nieuw mainboard komt standaard met die jumpers:
Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/cpx110p4.gif
Pagina: 1