Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde false-positives van AVG?

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Zojuist had ik op een van mijn pc's thuis met Win XP SP3 eens de nieuwste AVG 8 geinstalleerd.
Maar wat ik hiermee opmerk is dat deze een hoop virussen op de PC herkent die er naar mijn idee niet zijn.

Een screenshotje van AVG op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/auvymr.jpg.

Deze virussen die hij aangeeft staan in het register zegt hij, maar het vreemde is. Ik heb totaal geen rare annoying Errorsafe popups verschijnselen op de PC, geen CoolWebsearch toolbars of andere dingen.
Ook een kijkje bij de Invoegtoepassingen in IE7 meldt niks over bovengenoemde gevonden virus/adware/spywaretroep.

Kan iemand mij vertellen wat er nou aan de hand is? Brakke update van AVG soms die een hele hoop als virus aanmerkt wat niet zo is, of...?

Bij de vorige AVG was er nog niks aan de hand.
En met Hijack this zie ik helemaal geen verontrustende items...

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 12-05-2008 22:22 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

De getoonde CLSID's zijn inderdaad van malware rommel (heb er slechts een paar gecontroleerd).

Ik vermoed dat die CLSID's door bijvoorbeeld SpywareBlaster op slot zijn gezet, en daardoor ook aanwezig in het register. En AVG kijkt niet verder, ziet dat ze er zijn en geeft ze aan als infectie.

Ik weet niet of je SpywareBlaster of iets vergelijkbaars gebruikt(e).

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Vreemd, er heeft naar mijn weten nooit Errorsafe of CoolWebsearch op gezeten. Ik weet dat het hardnekkige meuk is, en vooral het eerste.
Dus ik denk zelf echt een false-positive.

Geen idee of SpywareBalster erop heeft gezeten, wel Hitman Pro, maar of dat daarbij zat? Geen idee, eigenlijk?

Verwijderd

Spywareblaster zit in Hitman Pro

Zelf heb ik ook een tijd SB gebruikt. Deze maakt nooit meldingen van als je spyware of iets dergelijks dreigt binnen te krijgen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 23:06 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hm, dit komt vermoeelijk dus van SB af.
Ik kan die Warnings (geen threats of infections) gewoon wissen, en naar de Virus Vault sturen :?

Verwijderd

Zet ze maar in de virus vault. Mocht het problemen geven kan je ze altijd nog terug zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:04:
Spywareblaster zit in Hitman Pro

Zelf heb ik ook een tijd SB gebruikt. Deze maakt nooit meldingen van als je spyware of iets dergelijks dreigt binnen te krijgen.
Klopt, SpywareBlaster werkt preventief en voorkomt dat die bewuste CSID's door malware kunnen worden geïnstalleerd. Daarom is het al genoeg om SpywareBlaster af en toe te starten, updaten, alle bescherming installeren en dan kun je het programma gewoon weer afsluiten. Het is niet actief op de achtergrond en kan daarom ook geen melding geven over malware CLSID's die nu niet meer geïnstalleerd konden worden door malware en zijn tegengehouden terwijl er wel een poging werd gedaan om die malware CLSID's te installeren.

Het is een zeer handig programmaatje dat dus niet op de achtergrond actief is of extra geheugen gebruikt. En nog helemaal gratis ook....

Sinds kort is er ook een Nederlands helpbestand beschikbaar, vertaald door een SpywareBlaster fan.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ze zijn hoogstwaarschijnlijk (99,99%) Spywareblaster gerelateerd. Ik ben dit ook al op de AVG forums en bij mijn eigen scan tegengekomen,

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat het clsid's zijn van Spyware Blaster & 30 plug-ins onder immunisatie van S&D
Heb AVG 8.0 intensief ge-bèta't :P
& heb zelf 3 licensies.

Onder spywareblaster zijn 190 clsid's momenteel "slachtoffer" & bij S&D 30 Software plug-ins.

bij S&D kun je momenteel verschillende immunsatie gebieden verschillend opnieuw laten immuniseren, bij Spyware blaster moet je ze eenmaal laten "removen"..

Het hangt er maar net vanaf welk(e) programma('s) je 'n uitzonderings regel wil geven. :9

ik heb geopteerd voor "mindere" bescherming via S&D & spywareblaster
Pagina: 1