Plastic mechanisme onder shift toets stuk, wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 2.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Het plastic mechanisme onder mijn Shift toets aan de rechterkant is stuk.. het bestaat uit 3 onderdeeltjes dat ervoorzorgt dat je het soepeltjes kan indrukken.. nu is daar dus bij 1 van die 3 onderdeeltjes een stukje van 2 mm grootte afgebroken dat in het toetsenbord moet haken..

Hoe kan ik aan een nieuw onderdeeltje komen of kan ik dit gewoon laten maken bij een zaak? Zelf met secondenlijm doen is hopeloos.. dat weet ik wel :P

Iemand een idee?

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

wellicht helpt het om eens te vertellen wat voor een pc/laptop je hebt? Voor een pc, zou ik gewoon een andere ramplank kopen (of garantieregeling). Voor een laptop, zou je je kunnen beroepen op evt garantie (als je die nog hebt). Zo niet dan een nieuw keyboard bestellen bij de fabrikant en inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Het is een laptop en ik heb garantie 4.5 maand oud.. Alleen dan zal ik hem zeker weer een tijd kwijt zijn, als ik die garantie nog krijg.. Het is een Thinkpad R61i..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

4,5 maand oud en het is een IBM. Dat moet geen probleem opleveren. het ligt er maar net aan, wat jij met het tobo hebt gedaan. ben je er gewoon lomp mee geweest, komen er kosten bij. is het een productiefout, dan wordt het natuurlijk keurig en kosteloos gemaakt.

Ik ken de service van IBM niet, maar het zijn zakelijke laptops, dus dat zal wel snel zijn. ik denk dat je sowieso contact opnemen met de winkel om dit met IBM te regelen. tenzij je een nummer hebt van IBM support ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ja gewoon even bellen en je krijgt een nieuw TB thuis, even omwisselen en klaar is -Cyril-. Slotje - tenzij je het natuurlijk zelf opzettelijk hebt stukgemaakt dan wordt het verzekeringswerk.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

LauPro schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 01:22:
Ja gewoon even bellen en je krijgt een nieuw TB thuis, even omwisselen en klaar is -Cyril-. Slotje - tenzij je het natuurlijk zelf opzettelijk hebt stukgemaakt dan wordt het verzekeringwerk.
Nouja verzekering voor 100-150 euro voor een TB gaat wat ver :P (moet hij ook nog eens verzekerd zijn ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

LauPro

Prof Mierenneuke®

Misschien heeft zijn neefje hamertje-tik staan spelen op zijn nieuwe laptop, dan is het wel degelijk mogelijk om dat op de verzekering te verhalen. Daar moet je de RMA van IBM niet mee gaan lastigvallen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Er is geen hamertje tik op gespeeld. Ook ben ik er niet lomp mee om gegaan.. Ik heb een Lenovo Hardware ondersteunings nummer gekregen. Morgen dus even bellen.. Ben benieuwd.. En dat allemaal voor zon plastic klein klote stukje.. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
IBM doet niet te moeilijk geloof ik.

En klein klote stukje plastic ??

Het is wel een ThinkPad waar je over praat hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:33:
IBM doet niet te moeilijk geloof ik.

En klein klote stukje plastic ??

Het is wel een ThinkPad waar je over praat hé :P
Alsof dat plastic beter is :P maar goed, jah je moet er wel zelf achteraan gaan jah, wat had je anders verwacht? een stuk errorsoftware, die detecteerd dat jou plastic ding onder je shiftknop kapot is, zodat ze met een busje dat ding binnen 5 min op de stoep staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jordy van e schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 02:38:
[...]

Alsof dat plastic beter is :P
Over het algemeen wel.. Thinkpads staan over het algemeen bekend om hun degelijkheid :)

[ Voor 32% gewijzigd door Michael Knight op 15-05-2008 02:50 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Geen garantie voor mij..
IBM Hardware support vertelde mij dat alles dat is "afgebroken" niet onder de garantie valt.. Niks productiefout of wat.
Ik heb onder andere vanwege de geroemde service een Thinkpad gekocht. Nou jippie ik ga nu een nieuw toetsenbord kopen voor 69 euro exclusief BTW weten ze wel te melden.. voor een afgebroken stukje plastic van 2 mm. bij 1 toets.

daag IBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

-Cyril- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:37:
Geen garantie voor mij..
IBM Hardware support vertelde mij dat alles dat is "afgebroken" niet onder de garantie valt.. Niks productiefout of wat.
Ik heb onder andere vanwege de geroemde service een Thinkpad gekocht. Nou jippie ik ga nu een nieuw toetsenbord kopen voor 69 euro exclusief BTW weten ze wel te melden.. voor een afgebroken stukje plastic van 2 mm. bij 1 toets.

daag IBM
Ik kan morgen wel even kijken of we nog wat defecte ThinkPad's hebben liggen, laat maar weten :)

* r0b heeft zelf een Vaio die 3 toetsen mist (ff 2 win keys en caps lock gewisseld met de defecte, die gebruik ik toch nooit :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Zou super zijn! Zie mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet zeuren ofzo, maar ga jij nou daadwerkelijk 70 euro betalen of een 2e hands toetsenbord in je laptop stoppen, omdat het zo genaamd niet onder garantie valt?

Ik zou er absoluut niet mee eens zijn. Breng het apparaat terug naar de winkel?
Zou niet zomaar iets ondernemen zonder echt door te pakken van dat het onder garantie MOET vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het kan zijn dat je net een minder helpend persoon aan de lijn hebt gehad. Je kunt proberen nog eens te bellen. Ik had wel verwacht dat IBM wat soepeler zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
Ik verstond de medewerker niet echt.. ik hoorde hem alleen de hele tijd hmmmhmmm zeggen.. Erg frustrerend werkt dat trouwens!

Dus opnieuw bellen, straks krijg ik dezelfde persoon aan de telefoon. De winkel waar ik hem kocht verwees me dus vriendelijk door naar IBM Hardware Support. Hun gaven ook het nummer. Komt van de webshop bluelink.

Met een ander Shift toetsje ben ik ook helemaal tevreden, ik wou hem eerst zelfs nog lijmen om maar van het gezeur af te zijn. Als ik niet aan een Shift toetsje kan komen ga ik het misschien nog 1 keer proberen maar als die weer zegt nee ben ik ook wel een beetje uitgeluld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dit is het nummer voor ThinkPad support:
Netherlands Dutch +31-20-514-5770
9AM - 5PM
Monday - Friday

Verwijderd

r0b schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:44:
[...]

Ik kan morgen wel even kijken of we nog wat defecte ThinkPad's hebben liggen, laat maar weten :)

/me heeft zelf een Vaio die 3 toetsen mist (ff 2 win keys en caps lock gewisseld met de defecte, die gebruik ik toch nooit :+ )
Beetje oude topic, maar ik zit met t zelfde probleem, alleen dan voor de J-toets. Alleen t plastic pieleke is nog over waar eerst mijn J zat. Het zwarte ringetje en het 'schaarbruggetje' die de toets draagt zijn afgebroken. Als Rob of iemand anders nog een afgeragde R51-toetsenbord heeft liggen... Ik hou me aanbevolen!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:59:
Beetje oude topic, maar ik zit met t zelfde probleem, alleen dan voor de J-toets. Alleen t plastic pieleke is nog over waar eerst mijn J zat. Het zwarte ringetje en het 'schaarbruggetje' die de toets draagt zijn afgebroken. Als Rob of iemand anders nog een afgeragde R51-toetsenbord heeft liggen... Ik hou me aanbevolen!
Hey, al hier gekeken?
http://search.ebay.nl/sea...satitle=thinkpad+keyboard
Rond 20 Euro of zelfs minder alweer nieuwe. Waarom kopen bij officiele IBM / Lenovo shop? Dat is inderdaad duurder.

http://cgi.ebay.nl/IBM-Th...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Zelfs één toets kun je kopen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 18-09-2008 22:38 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Nja, of een kapotte Thinkpad op marktplaats voor nop op de kop tikken en ff het stukje plastic vervangen. Ach ja, ik heb ooit zo'n stukje per ongeluk opgezogen, nog lastiger in zo'n grote stofzak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

alex3305 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:41:
Nja, of een kapotte Thinkpad op marktplaats voor nop op de kop tikken en ff het stukje plastic vervangen. Ach ja, ik heb ooit zo'n stukje per ongeluk opgezogen, nog lastiger in zo'n grote stofzak :P
Ja, maar een kapotte Thinkpad kost al snel iets van 50 Euro.
Dat is veel gevraagd voor 1 kapotte toets J. Op Ebay kan je kopen voor 4 Euro knopje met bijbehorende houdertjes, en beetje verzendkosten van 1 pondje, dat is al snel klaar. En ook minder onnodige spullen, wat moet je nou met de rest van Thinkpad? Weer verkopen geeft nog minder waarde omdat knopje juist daar weggehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
Voor wie dit topic net als ik ook tegenkomt in in zoekresultaten met hetzelfde probleem van een kapotte toets of het scharniermechanisme er onder: https://www.toetsenbordtoetsen.nl/ / https://www.laptopkey.eu/ (zelfde site) verkoopt ze. Tenminste dat claimen ze, ik ben nog in afwachting van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Laten er hier geen topic van 17 jaar geleden voor reviven :N
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.