HDD mischien kapot?

Pagina: 1
Acties:

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

Ik ben ongeveer 1 jaar in bezit van een samsung spinpoint 500GB, al vanaf het moment dat ik hem kreeg was de fitness van de schijf 96% en 90%. Niet erg dacht ik, want de schijf deed het gewoon.

sinds gister heb ik er volgens mij problemen mee ondervonden. Tijdens het surfen op het web bleef ineens mijn pc hangen, voor het eerst in een jaar dat het gebeurde en het ging niet weg tot een nieuwe reboot. Na de reboot ging alles goed..tot vandaag dan.

Ik ging even weg om te douchen en zag dat m'n pc aan het herstarten was met bsod's, geen flauw idee waarom, BOINC stond aan en mijn cpu temp was max 47c. De HDD daarintegen was 40c, ik heb mijn pc caseless en heb geen extra fan voor de hdd, alleen voor de videokaart, cpu koeler en ram modules.

Verder keek ik weer naar de fitness, en deze was 88% en 90%, aanzienlijk lager als eerst dus!(kijk foto voor toelichting)

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2029/hddsmartuk9.th.png

is mijn hdd hier nu de boosdoener, of kan het mijn team xtreem zijn met d9 chips(wat ik eigenlijk niet verwacht, maar zou kunnen)

tevens hoorde ik ook na het opstarten na de bsod's in windows mijn hdd een paar keer een klik geluid maken, dit heeft ie nooit eerder gemaakt

edit:

systeem:

E6420 @ 3.5ghz met TRUE 120
8800GT 512MB met accelero S1 en 120mm fan
Team Xtreem ddr2-800 @ 1200mhz 5-5-5-15 2.15v en constante koeling via 120mm fan
Samsung spinpoint 500GB
Enermax Liberty 500W

[ Voor 7% gewijzigd door YoghurtO_o op 12-05-2008 21:48 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Klikken is altijd een slecht teken tijdens gebruik. Ik zou zsm gaan backuppen en de schijf vervangen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nieuwe schijven behoren 100% goed te zijn en geen 96 of 90% en ook de nu geconstateerde 90 en 88% is niet goed. Een HD hoort geen "tik" te geven.

Schijven die zulke waardes geven en dat soort geluid maken zijn daarom stuk. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me. Retour leverancier cq. Samsung dus.

ARME AOW’er