[X360] Wel dashboard, geen games.

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Een tot zover voor mij nieuw probleem met m'n xbox. Wanneeer ik 'n spel probeer te laden krijg ik alleen de melding "insert disc". De games, dvd's en cd's worden gewoon niet gelezen. Het dashboard functioneert normaal, en demo's en XBLA games kunnen gespeeld worden, maar de eigenlijke games starten gewoon niet.

Ik heb m'n cache gecleared, maar ook dat zonder resultaat. Omdat ik via Google (nog) niet op een soortgelijk probleem was gekomen, post ik het bericht hier maar eens. Ik zou niet weten wat er aan de hand is (obviously) maar het lijkt alsof de discs niet eens gaan spinnen nadat ik de tray weer dicht doe.

Iemand suggesties?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je de discs niet hoort spinnen, lijkt het me een hardware probleem van de DVD speler. Heb je nog garantie (m.a.w.: is de xbox niet gemod)? Dan zou ik hem aanmelden bij MS als storing...

• RSP
Ja hij valt nog gewoon onder de garantie. Het zou de eerste keer zijn dat ik 'm ga opsturen, dus vandaar dat ik even wil checken of het niet iets simpels is dat ik over het hoofd zie. De online repair-service lijkt down te zijn momenteel. Ik ga nog wel even googelen, maar als ik nix kan vinden ga ik wel gewoon bellen :)

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 17:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

RSP schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:20:
Ja hij valt nog gewoon onder de garantie. Het zou de eerste keer zijn dat ik 'm ga opsturen, dus vandaar dat ik even wil checken of het niet iets simpels is dat ik over het hoofd zie. De online repair-service lijkt down te zijn momenteel. Ik ga nog wel even googelen, maar als ik nix kan vinden ga ik wel gewoon bellen :)
Heb je het ook geprobeerd om het op auto play te zetten? Dus als je je xbox aanzet het spel direct laad?

Ik zou het in elkgeval melden bij de reperatie centrum.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• RSP
Jup, hij hoort normaal gewoon direct de game te starten. Ik vroeg me al af waarom ie naar z'n dashboard ging. Heb ook nog 'n initial setup geprobeerd ondertussen, maar het mocht niet baten. Zijn er andere topics over return policy's? Ik heb nog 'n "oude". Wat is de kans dat ik een "nieuwe" krijg tov een repair?

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
heb je al meerdere spellen geprobeerd?? als dat zo is dan is die gewoon kapot

• RSP
Jup, m'n hele catalogus uit de doosjes gerukt :P Goed ik geloof 't wel. Zonde zeg.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RSP schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:27:
Jup, hij hoort normaal gewoon direct de game te starten. Ik vroeg me al af waarom ie naar z'n dashboard ging. Heb ook nog 'n initial setup geprobeerd ondertussen, maar het mocht niet baten. Zijn er andere topics over return policy's? Ik heb nog 'n "oude". Wat is de kans dat ik een "nieuwe" krijg tov een repair?
Als er niks onherstelbaar stuk is, krijg je momenteel gewoon je eigen gerepareerde console terug. Toen er op een bepaald moment erg veel werden gerepareerd, hoorde je inderdaad verhalen dat mensen een mooie XBOX opstuurden en een gekrast en door rook vergeelde XBOX terugkregen... Ik heb in ieder geval de mijne gewoon teruggekregen vorige week (DVD speler ook stuk!).

• RSP
Dat is in ieder geval geruststellend. Ik verzorg m'n spullen altijd goed, zou vreemd zijn als ik opeens een exemplaar krijg die niet goed is behandeld.
Pagina: 1