Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto's/bestanden gemakkelijk delen via internet.

Pagina: 1
Acties:

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 18:03

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen opzoek naar een php script/programma/o.i.d. waarmee ik, en andere gebruikers op simpele wijze foto's/andere bestanden kunnen uploaden naar een website.

Ik heb o.a. al gallery, coppermine en phlogger gebruikt. Dit zijn allemaal mooie php programma's maar ze zitten zo vol met functies waarvan ik de helft niet werkende krijg. Of ik kan maar 1 iemand (namelijk ik) fatsoenlijk dingen laten uploaden, of je kan juist alleen dingen bekijken en niets uploaden.

Het moet allemaal zo simpel, laagdrempelig en gebruiksvriendelijk mogelijk. Misschien ben ik wel in de verkeerde richting aan het zoeken. Ik heb al een aantal scriptjes gebruikt van diverse sites (oa. phpfreakz) maar dezen laten dan alleen bekijken, of alleen uploaden toe.

Het doel van het programma is namelijk om foto's van elkaar te kunnen bekijken en downloaden/uploaden. Ik ben een aantal dagen geleden met een groep op vakantie geweest en nu willen we elkaars foto's bekijken en desnoods downloaden.

Hopelijk ben ik duidelijk geweest in mijn beschrijving zodat jullie mij een duw in de goede richting kunnen geven.

Bedankt

Edit: Nog even als toevoeging. Het draait op m'n eigen hostingspace (die wij weer ergens huren) Ik weet dat er genoeg alternatieven zijn als Flickr e.d. maar we willen het graag 'in eigen beheer' hebben. Zodat we complete controle hebben. Dan hoeven mensen ook niet allerlei accounts aan te gaan maken op andere sites. Ik kan ze gewoon een login en password verschaffen waarmee ze het systeem binnen kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Upke dupke op 12-05-2008 20:09 . Reden: Extra uitleg ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

MSN Messenger, en dan een gedeelde map aanmaken voor de foto's... Zo deden wij dat altijd iig. Wil je het echt via het www doen (als in, browser based) kijk dan eens naar bijvoorbeeld Hyves als uitgangspunt. Dat is simpel en eenvoudig.

[ Voor 42% gewijzigd door Nik op 12-05-2008 20:11 ]

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
Het moet echt browser based. Ik denk dat via msn te veel werk wordt. Dan kunnen mensen ook niet echt kiezen welke foto's ze willen downloaden...Via hyves is zeker een optie maar er zijn een aantal van ons (waaronder ik) die geen hyves account willen aanmaken. We willen het daarom ook in 'eigen beheer' houden. In ieder geval toch bedankt voor je tips! :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Coppermine zou zo'n beetje alles moeten kunnen wat jij wil hoor. Je kan custom usergroeps maken en precies bepalen welke rechten ze hebben en er zijn ook diverse mods voor beschikbaar je bv outside upload toestaan. Verder kan je met beetje spelen met de skin (er bestaat afaik een winxp skin) het helemaal maken zoals je wil.

Je moet alleen even goed lezen, zover ik coppermine altijd gebruikt heb, kon je echt elk ding aan en uit zetten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Topicstarter
Ik heb Coppermine zojuist nogmaals geinstalleerd...en ben nu alweer een heel eind verder gekomen. Maar toch nog niet precies wat ik wil. Ik zal morgen verder de handleiding doorspitten. Tot nu toe kunnen gebruikers bestanden uploaden. Maar moet ik ze steeds goedkeuren. Dit wil ik niet. (anders gezegd, alles moet standaard al goed gekeurd worden) verder moet alles ook in het standaard album gaan. Ten slotte wil ik gebruikers geen 'eigen' privé albums laten maken. Ik heb deze optie uitgezet maar volgens mij doet hij het voor gebruikers nog steeds. Ik weet niet of dit simpel genoeg is om de rest van mij groep te laten gebruiken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is wel allemaal mogelijk, het is alleen iets te lang voor mij geleden om uit te leggen hoe dat ook alweer ging :P Maar ik had bv ook verschillende gebruikersgroepen, waarvan ene groep enkel in een public map kon uploaden, terwijl de andere ook eigen mappen kom gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 07:46
Je zou ook eens naar Gallery2 kunnen kijken.
Wat ik zo kan opmaken kan dit alles wat je zoekt.
Ik gebruik deze zelf ook, en als je even mee hebt gewerkt werkt het erg handig.
Pagina: 1