[XP] Alles van MS is unsigned/unverified

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Windows XP SP3 met Media Center, en daarop een raadselachtig probleem. Het begon allemaal met dll's die opeens verdwenen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) opera.dll, wat wees op een trojan. Ook gingen downloads stuk, zowel met IE7 als met Opera. Met 2 verschillende antiviruspaketten en 2 verschillende antispyware paketten niks kunnen vinden. Frappant genoeg doet het probleem zich nu niet meer voor. Maar toch meldt ik het erbij want misschien is het relevant...

Ok, terzake dan maar.
Het probleem dat alles van Miscrosoft unsigned is, viel me op bij het installeren van wat standaard driver-spul, zoals een "plug & play monitor" en een "logitech PS/2 muis", beide dus drivers die standaard met Windows meegebakken zijn. Ook een toetsenbord aansluiten leidde ertoe dat er meerdere "toch doorgaan/annuleren" vragen werden gesteld over HID-drivers die wederom standaard bij Windows meegebakken zijn.

En toen?
Dat leidde mij er weer toe om de tool Autoruns er maar es bij te pakken, want misschien dat het verifieren van drivers niet goed werkt. Het resultaat verbaasde me: ALLES van MS was unverified geworden. Niet alleen drivers, maar ook services, dlls en startup-applicaties. Enkele andere zaken die niet van MS zijn, zijn wel verified, maar het meeste ook weer niet. Ook mijn virusscanner (BitDefender 10) geeft unverified componenten - en of dat aan BitDefender ligt weet ik niet, want ik gebruik die sinds vandaag.

Wat is het probleem nou?
Kortom, voor alle MS-compoenten geeft Autoruns dus de publisher (Not Verified) Microsoft Corporation, terwijl ik van alle andere PC's waar ik mee werk gewend ben dat bijna alles van MS juist wél verified/signed is. En ik zie net dat de publisher Microsoft Windows Component Publisher weer wel geverifieerd kan worden. :?

Heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?
een kant-en-klare oplossing mag natuurlijk ook ;)

日本!🎌

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 22:46
Ik dacht tot nu toe dat SP3 alleen voor de gewone XP Home/Professional werkte?
Volgens mij werkt dat nog niet bij MCE, 64-bit enz. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Gewoon even zeggen dat 'ie dat op mijn XP Pro SP3 dus niet doet na de upgrade, alles van MS is nog gewoon "signed"...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
SP3 ga ik sowieso proberen eraf te gooien. Het breekt MCE altogether. Dikke crash bij het opstarten, en meer mensen met hetzelfde probleem. Prutsers. We zullen zien of dat ook het probleem van dit topic verhelpt.

日本!🎌

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
darkjeric schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:49:
Ik dacht tot nu toe dat SP3 alleen voor de gewone XP Home/Professional werkte?
Volgens mij werkt dat nog niet bij MCE, 64-bit enz. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
SP3 is volgens Microsoft wel geschikt voor MCE:
Ondersteunde besturingssystemen: Windows XP; Windows XP Home Edition ; Windows XP Home Edition N; Windows XP Media Center Edition; Windows XP Professional Edition ; Windows XP Professional N; Windows XP Service Pack 1; Windows XP Service Pack 2; Windows XP Starter Edition; Windows XP Tablet PC Edition
Bron: http://www.microsoft.com/...34-40be-8d85-6bb4f56f5110

XP 64-bits niet, aangezien die onderhuids meer op Windows 2003 is gebaseerd dan op XP.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:48:
SP3 ga ik sowieso proberen eraf te gooien. Het breekt MCE altogether. Dikke crash bij het opstarten, en meer mensen met hetzelfde probleem.
Gek, ik heb hier een XP MCE 2005 geupdate naar SP3 en daar zitten geen problemen in.

Die spontaan verdwijnende bestanden zijn wel wat merkwaardig.
Wat zijn de specs van de machine?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
SP3 wilde er niet af, dus maar een herinstall gedaan. De problemen zijn dan nog niet weg, tho.

Een verse installatie, direct SP3 eroverheen, dat lijkt te werken. Maar op een bepaald moment na het installeren van software of drivers (ik kan het nog niet vastpinnen) beginnen de problemen weer.

Ik denk dat specs van de machine niet relevant zijn, behalve als drivers - die het ding altijd heeft gehad - het probleem triggeren. Het is uiteindelijk toch een software-probleem, maargoed, omdat ik zo aardig ben dan: :)
- Shuttle SG33G5M
- Core 2 Duo E6xxx, weet niet persies welke
- 2GB geheugen
- Onboard audio, video en LAN
- FloppyDTV-C tuner

日本!🎌

Pagina: 1