Benchmarks oude én nieuwe videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb net even gezocht maar kan nergens vinden wat ik zoek: een site met benchmarks van oude en nieuwe videokaarten die je goed met elkaar kunt vergelijken. Ik wil een nieuwe videokaart gaan kopen (deze maakt teveel herrie), en wil de performance daarvan vergeleken zien met een aantal nieuwere kaarten (vooral voor de "leuk", het is al snel beter namelijk). Maar alle vergelijkingen die ik vind geven verschillende benchmarks terug. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Voorbeeldje: http://www.hardware.info/...aZiWmJrK,bGRkZJiVmJTKYsg/

Bestaat zo'n site überhaupt?

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 12-05-2008 16:11 ]

omniscale.nl

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Ga naar Tom's Hardware VGA charts en leef je uit :) Standaard zie je alleen scores voor de nieuwere kaarten, maar onderaan kan je ook oudere kaarten als de Geforce 6600 toevoegen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Alleen jammer dat toms nieuwe interface gewoon waardeloos is geworden en je ouwe charts van2006-2007 etc niet meer kan zien.

• posttoast
  • Nu online
Bovendien vind ik in die lijst de Radeon HD 3650 niet terug. Of kijk ik verkeerd?

omniscale.nl

• posttoast
  • Nu online
Niemand?

omniscale.nl

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 10:37
ik vond laatst deze site, (vond Tom's hardware ook nogal onoverzichtelijk, maar kan aan mij liggen):

http://www.gpureview.com/...s.php?card1=554&card2=563

[ Voor 30% gewijzigd door dribibu op 13-05-2008 19:24 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangezien je eigenlijk alleen de prestaties zoekt van 1 oude kaart hoef je niet een hele lijst te hebben van 100 oude kaarten maar alleen die ene.

Zoek gewoon de 3dmark score op van je oude kaart bij een review en vergelijk die met de score's van de nieuwste kaarten. Dan kan je prima zien welke nieuwe kaart 2 of 3x zo snel is.

• posttoast
  • Nu online
Ah, die geeft wel een duidelijk overzicht van de specs. Alleen geen benchmarks helaas...

omniscale.nl

Pagina: 1