SBS 2003 een poort openzetten

Pagina: 1
Acties:

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 12:27

taz10

Party Animal

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 546 met hieraan mijn sbs 2003.

in de speedtouch heb ik een aantal poorten geforward zoals oa mijn nodige poort 5500
zie het logje van de speedtouch.

FIREWALL rule (1 of 2) : Protocol: TCP Src ip: ************ Src port: 52487 Dst ip: ***.**.***.*** Dst port: 5500 Chain: forward_host_service Rule Id: 3 Action: accept

het is ook naar het goede ip adres.

als ik de poort check dan krijg ik een poort closed, haal ik de regel weg in mijn speedtouch dan krijg ik een timeout, dus de speedtouch werkt zo te zien goed.
Nu heb ik mijn sbs met 2 netwerk kaarten en de server draait dhcp.
ik heb via de wizard email en internet verbinding de firewall uitgezet, krijg poort closed, firewall aangezet met in de wizard de poort zelf toegevoegd, ook gesloten. ik check dit via http://www.whatsmyip.org/ports/
Wat zie ik over het hoofd of wat weet ik niet waar ik nog het e.a moet instellen ?

ik krijg die poort maar niet open enheb het idee dat ergens in sbs die poort dus dicht blijft.

iemand ??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://www.microsoft.com/...eid/externetoegang_2.aspx

Filters voor inkomend verkeer configureren

nog in het nederlands ook O+

A wise man's life is based around fuck you

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Misschien dat ik totaal verkeerd zit, maar bij mij is dit wel het geval.
Wanneer ik een poort op mijn router forward check ik ze met:
http://www.t1shopper.com/tools/port-scanner/

Wanneer er GEEN service draait op die zojuist geforwarde port zegt hij "[JE IP] isn't responding on port [INGEVOERDE POORT] ()."
Maar wanneer ik een service op die poort laat draaien, bijv een port listener of wat dan ook, dan zegt die dat je IP respond op die poort.

Zou dit ook niet het geval bij jou kunnen zijn? (Mogelijk zit ik er naast hoor)

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
ja echter bij Filters voor inkomend verkeer configureren, daar heb ik dus uitgevinkt eenvoudige firewall gebruiken.

en bij de filter heb ik gewoon niets ingevuld dus alle stoelaten, dan zou het toch moeten werken ?

en de andere link om een poort te testen die heb ik ook geprobeerd echter daar kan je niet zien of de poort gesloten is.
ik meen dat bij die site een timeout of closed eenzelfde reactie geeft, hij krijgt immers geen reactie op die poort.
vanavond nog maar eens proberen met me laptop rechtstreeks op mijn modem kijken of ik dan wel een open poort heb

• Zwelgje
draait de service die je wilt published op de server zelf of op een client :? in dat laatste geval moet je nog een portmapping maken op de externe interface van de sbs2003 machine naar de client

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
ik vindt het maar vaag.

ja de service draait op een client en het volgende moet ik instellen bij Routering en RAS

NAT en eenvoudige firewall van de externe lankaart, rechtklikken eigenschappen, hier staat aangevinkt NAT en eenvoudige firewall staat uit!.

Tabblad Services en poorten, hier moet ik dus een nieuwe service aanmaken met de poort 5500
bij particulier adres moet ik mijn ip van de client opgeven en dan werkt het.

dit is dus waardeloos want nu kan ik e.a niet draaien van een andere client want ik moet dat ip opgeven.
een extra service aanmaken met die poort en een ander ip adres kan ook niet.

maar waarom ik alles vaag vindt is dat e,a gewerkt heeft zonder dit alles in te stellen.
waarom laat die sbs niet die poort door als ik de firewall uitgezet heb, dat zou toch moeten ?

enfin hulp is welkom

[ Voor 4% gewijzigd door taz10 op 12-05-2008 23:41 . Reden: typo ]

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
even een schopje, willicht dat er toch nog iemand is die weet hoe ik dit goed kan instellen

• Zwelgje
heeft die sbs machine altijd al als router gedient :? of heb je die pas recentlijk in je netwerk gezet :?

je weet dat een sbs2003 machine itt een huis/tuin/keuken router geen uPnp ondersteund :? (die service die automatisch poorten op je firewall opent)

het is heel normaal om in sbs2003 poorten te moeten mappen naar je clients, die server zal dat nooit zelf doen

• taz10

taz10

Party Animal

Topicstarter
ja die sbs is al vanaf het begin als router ingesteld.

en oke dan moet ik een poort mappen naar mijn clients maar hoe zet ik dan die poort ook open voor andere clients ?

Want als ik er nu nog een wil toevoegen met een ander ip adres dan zegt die dat die poort al is toegevoegd.
das nou net het probleem dus.

En als ik de wizard draai met email eninternet verbinding dan geeft de wizard wel aan een uPnp router gevonden, en das gewoon mijn speedtouch 546. :)

[ Voor 19% gewijzigd door taz10 op 15-05-2008 22:21 ]

Pagina: 1