Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze ontvanger voor in de auto

Pagina: 1
Acties:

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:18
Tegenwoordig heeft bijna iedere auto een afstandsbediening bij zijn auto om deze op afstand te kunnen openen/sluiten/etc. maar gezien de leeftijd van mijn auto (20 jaar) heeft deze dat nog niet. Nu lijkt het me toch wel leuk om dit te kunnen maar dan het liefst zoveel mogelijk zelf maken.

Heb hiervoor al een systeem gevonden met zender + ontvanger met ongeveer 8 kanalen. Echter heb je dan al een kant en klaar systeem dat je enkel nog maar hoeft in te bouwen en je bent klaar. Om er wat meer eigen werk in te laten zitten ben ik eigenlijk op zoek naar een soort van bouwpakket waar bij je zelf wat meer er mee kunt varieren.

Iemand hier die er mogelijk wat meer van weet of dat het sowieso zin heeft om zoiets zelf op te gaan bouwen?

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Opzich is dit natuurlijk een leuk idee om te maken, daarnaast moet je je wel realiseren dat jij niet de enige eigenaar van zo'n zender bent.
Je moet hier dus allereerst ook een beveiliging voor hebben.

Verder ben ik niet zo thuis in de Elektronica dus kan je hier helaas niet verder mee helpen, ik heb ook tijden gedacht om een slot opener op mijn fiets te maken die ook met een zender en ontvanger ging, maar ik had ideeën en creatifiteit te kort..

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
Idd beveiliging zal de grootste moeilijkheid zijn..

als je bouwpakketjes zoekt zou ik is op conrad kijken, mss vind je daar wat je zoekt of kan je samenstellen wat je nodig hebt.
Hou er wel rekening mee dat de systemen die in auto's geplaatst worden al verschillende keren gekraakt zijn door relatief simpele technologie (student in leuven dacht ik) en dat deze beveiligings systmen door verschillende computerfreaks zijn uitgedokterd...

Mss kunnen de meer ervaren tweakers hun mening is geven, maar ik heb er wat mijn twijfels bij

Good luck annyway en laat iest weten als je verder staat

cya

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

hangt er vanaf:
is er al centrale deurvergrendeling in de wagen?

Sommige modellen kun je openen/sleuten met een puls op de zelfde lijn als het contact van de vergrendeling.
Andere merken dien je bij het openen of sluiten een weerstand op te nemen om het verschil van openen sluiten aan te duiden.

Hou er ook rekening mee dat er een alarm kan ingebouwd zijn.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20

EntonoX

Team leider

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

Een setje met afstandsbediening, deurmotors, kabelboom, stangetjes, etc. heb je vanaf ong. € 40,- compleet!

Zelf knutselen kan natuurlijk wel als je het echt als hobby ziet, maar ik zou afraden om daar je geld in te steken. Koop dan een kant en klare set en bouw hem zelf in.

[ Voor 8% gewijzigd door EntonoX op 15-05-2008 09:11 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-