Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JS] check of Flash aanwezig is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat dit onderwerp al vaker aan bod is geweest, maar aangezien het hier een specifieke functie betreft die niet werkt maak ik toch even een topic aan. Ik heb deze functie van internet en zelf iets aangepast, zodat er niet naar een andere url geforward wordt, maar gewoon een melding met een link wordt weergegeven. De fucntie kijkt of de bezoeker de Flash speler geinstalleerd heeft en als dit niet zo is wordt een boodschap met een leek weergegeven (lees: een bepaalde div zichtbaar gemaakt).

De functie werkt als ik hem bij mezelf test precies zoals ie zou moeten, bij geen Flash (disabled via het register) krijg ik de melding en anders niet. Echter, hoor ik van een tweede persoon die het getest heeft dat de melding bij haar wel verschijnt ondanks dat Flash geinstalleerd is en ook werkt (Flash filmpjes op dezelfde pagina als waar de melding op verschijnt werken gewoon).

Nu vraag ik me dus af of de functie wellicht niet helemaal goed is. Hier is ie (er worden wat variabelen meegegeven waar niks mee gedaan wordt, omdat ik de forward eruit gesloopt heb):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
  var ok=false; document.MM_returnValue = false;
  with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')==-1 || (plugins && plugins.length)) {
    ok=(plugins && plugins[plgIn]);
  } else if (appVersion.indexOf('3.1')==-1) { //not Netscape or Win3.1
    if (plgIn.indexOf("Flash")!=-1 && window.MM_flash!=null) ok=window.MM_flash;
    else if (plgIn.indexOf("Director")!=-1 && window.MM_dir!=null) ok=window.MM_dir;
    else ok=autoGo; }
  //if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
  if (!ok) {
    var noflash = document.getElementById("noflash");
    noflash.style.display='block';  
  }
}

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan toch gewoon de alternatieve inhoud binnen de <object> tags zetten die dan wordt weergegeven als de Flash-plugin niet kan worden gebruikt?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Bosmonster

*zucht*

Of pak een iets moderner script zoals swfobject. Dit is een antiek stukje MacroMedia (vandaar de MM in de functienaam) script namelijk. Zit zelfs nog Netscape/Windows 3.1 support in :P

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2008 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

mijn stuk code kwam uit Dreamweaver CS3 (door dit prog. gegenereerd) vandaar dat ik dacht dat het toch redelijk up to date moest zijn, maar dit is kennelijk niet zo?

Het laten zien van alternatieve content is natuurlijk ook een optie en die ga ik ook zeker gebruiken. Maar ik wil graag als de bezoekers mijn pagina voor het eerst opkomen, een algemene check doen en dan alvast bij het begin een duidelijke waarschuwingsboodschap geven als er geen Flash is geinstalleerd. Ik zie even niet hoe ik zo'n waarschuwing met alternatieve content zou kunnen laten zien, want dan moet ik dus een flash object gebruiken, bezoekers die wel Flash hebben moeten dan dus iets van Flash te zien krijgen wat weer niet de bedoeling is op de plek waar anders die waarschuwing komt. Het is: waarschuwing voor bezoekers die geen Flash hebben, maar anders helemaal niets..

iemand nog ideeën?

thx!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je wil dus een landing page zonder inhoud, welke je enkel wil gebruiken om bezoekers zonder flash weg te kunnen jagen? ;)

Intro pages zijn echt zo vorige eeuw, laat mensen - indien niet de gehele site flash is - gewoon je site zien, zodat ze weten waarom ze flash installen. :)

{signature}

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Alles wat je wilt: SWFObject2.0 @ google code

Ik geloof dat een van de schrijvers, bobby van der sluis ook rondhangt op GoT.

Oops, bosmonster was me voor...

[ Voor 9% gewijzigd door DoubleJ op 13-05-2008 11:07 ]

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Zeurt Firefox niet ook al als je op een pagina met Flash content aankomt terwijl je de plugin nog niet hebt? Dit script is een beetje dubbel op als je enkel aan wilt geven dat Flash niet geinstalleerd is. Ikzelf zou het in ieder geval vervelend vinden om te zien.

www.mayaposch.com

Pagina: 1