Ik snap dat dit onderwerp al vaker aan bod is geweest, maar aangezien het hier een specifieke functie betreft die niet werkt maak ik toch even een topic aan. Ik heb deze functie van internet en zelf iets aangepast, zodat er niet naar een andere url geforward wordt, maar gewoon een melding met een link wordt weergegeven. De fucntie kijkt of de bezoeker de Flash speler geinstalleerd heeft en als dit niet zo is wordt een boodschap met een leek weergegeven (lees: een bepaalde div zichtbaar gemaakt).
De functie werkt als ik hem bij mezelf test precies zoals ie zou moeten, bij geen Flash (disabled via het register) krijg ik de melding en anders niet. Echter, hoor ik van een tweede persoon die het getest heeft dat de melding bij haar wel verschijnt ondanks dat Flash geinstalleerd is en ook werkt (Flash filmpjes op dezelfde pagina als waar de melding op verschijnt werken gewoon).
Nu vraag ik me dus af of de functie wellicht niet helemaal goed is. Hier is ie (er worden wat variabelen meegegeven waar niks mee gedaan wordt, omdat ik de forward eruit gesloopt heb):
De functie werkt als ik hem bij mezelf test precies zoals ie zou moeten, bij geen Flash (disabled via het register) krijg ik de melding en anders niet. Echter, hoor ik van een tweede persoon die het getest heeft dat de melding bij haar wel verschijnt ondanks dat Flash geinstalleerd is en ook werkt (Flash filmpjes op dezelfde pagina als waar de melding op verschijnt werken gewoon).
Nu vraag ik me dus af of de functie wellicht niet helemaal goed is. Hier is ie (er worden wat variabelen meegegeven waar niks mee gedaan wordt, omdat ik de forward eruit gesloopt heb):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
var ok=false; document.MM_returnValue = false;
with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')==-1 || (plugins && plugins.length)) {
ok=(plugins && plugins[plgIn]);
} else if (appVersion.indexOf('3.1')==-1) { //not Netscape or Win3.1
if (plgIn.indexOf("Flash")!=-1 && window.MM_flash!=null) ok=window.MM_flash;
else if (plgIn.indexOf("Director")!=-1 && window.MM_dir!=null) ok=window.MM_dir;
else ok=autoGo; }
//if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
if (!ok) {
var noflash = document.getElementById("noflash");
noflash.style.display='block';
}
} |