VMWare boot geen Windows-ISO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin jullie steeds meer te mogen, al begint er nu een meer-noobachtige vraag te komen.
Ik werk al jaren met VMWare Workstation om dingen te testen. Ben zojuist bezig geweest met Xen op een VMWare machine.

Dit werkte allemaal perfect! Behalve dat Linux-VM's op VMWare geen Hardware Virtualization ondersteunen helaas, dan zou je ook met Xen op VMWare nog een Windows kunnen zetten op een XenLinux-VMWare-VM.

Echter ben ik nu bezig met Microsoft Server 2003 en wil ik eens bezig gaan met Microsoft Exchange Server 2007, om dit mogelijk later ook voor eigen gebruik aan te bieden.

Ik heb overal Windows ISO's vandaan gehaald. Momenteel gebruik ik zelfs de ISO van http://www.microsoft.com/...271ED6D90A&displaylang=en. Ik mag toch aannemen dat dit een bootable ISO is. Echter ook al selecteer ik opstarten via CDROM in VMWare, er gebeurt niets.

Het is me destijds met VMWare Workstation 5.x een jaar terug gewoon goed gegaan. Nu heb ik het al op meerdere computers geprobeerd in combinatie met VMWare Workstation 6.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*SMACK ME*
Toch wel Windows 2003 SP2-only :$
Geen 2003 incl. SP2 zoals ik dacht :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:50:
Dit werkte allemaal perfect! Behalve dat Linux-VM's op VMWare geen Hardware Virtualization ondersteunen helaas, dan zou je ook met Xen op VMWare nog een Windows kunnen zetten op een XenLinux-VMWare-VM.
denk je niet dat er hele goede redenen zijn waarom dat niet kan? Zie zelf ook geen enkele toepassing waar ik het zou willen trouwens.

It sounds like it could be either bad hardware or software