Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee waar ik meer informatie van dit 3D modelling software kan vinden?
Google geeft geen resultaten.

Met name ben ik geïnteresseerd in de fabrikant van dit spul en of er een demo versie is.

Alvast bedankt!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat heb je tot nu toe al gevonden dan en waar? Ik heb nog nooit van Vivian modeling software gehoord.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
inde AV branche is het een tool dat gebruikt word om een soort van WYSIWYG achtig iets te maken van complete buhnes.
Ook is het mogelijk om bewegend video erin te stoppen. Je kunt als het ware ook door de "buhne" heen lopen om een indruk te krijgen hoe het er allemaal uit gaat zien.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:59:
inde AV branche is het een tool dat gebruikt word om een soort van WYSIWYG achtig iets te maken van complete buhnes.
Van deze zin begrijp ik erg weinig.

Wat doet het programma nou precies?

En ik heb een beetje rondgekeken, maar volgens mij heet het anders of het bestaat niet, want ik kon helemaal niets vinden.

Of was de maker Vivian Software?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:59:
Bedoel je deze WYSIWYG? Dat is heel wat anders dan ik in gedachten had, maar kun je zien als 3D modelling software ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Cavorka schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:45:
[...]
Van deze zin begrijp ik erg weinig.

Wat doet het programma nou precies?
"In de AV branche (av = audio/video) is het een tool dat gebruikt word om een soort van WYSIWYG achtig iets (= What You See Is What You Get, dus wat je op je scherm ziet is ook echt hoe het eruit komt te zien) te maken van complete buhnes. (een buhne = een podium voor artiesten)."

Dus een tool waarin je een buhne met alles erop en eraan modelleert, met de audio/video erbij, zodat je vantevoren kunt zien hoe het eruit komt te zien qua belichting enzo. Bijvoorbeeld voor Trance Energy, zodat je vantevoren kunt inschatten hoe lichteffecten/lasers en podia eruit gaan zien. Maar ook voor Frans Bauer. :)

De term WYSIWYG komt uit het tijdperk dat er tekstverwerkers kwamen waarin je daadwerkelijk kon zien hoe je brief eruit kwam te zien als je hem zou uitprinten, qua lettertype en opmaak enzo. Daarvoor moest alles in MS-DOS lettertjes enzo. Op de Commodore 64 was dat bijvoorbeeld GeoWrite:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/C64_Geowrite.png

en onder Windows was dat denk ik de eerste Word, of WordPerfect.. Nouja, genoeg off-topic gelul. :z
Dark Blue schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:15:
[...]

Bedoel je deze WYSIWYG? Dat is heel wat anders dan ik in gedachten had, maar kun je zien als 3D modelling software ;)
Ooh kijk, die website heeft ook een project genaamd Vivien. Dat zal TS wel bedoelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Bergen op 12-05-2008 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
AH, kijk, dit is wat ik zocht.

ging er ff vanuit dat je het zo schreef! :)

bedankt voor de link, ik heb wat ik zocht!

@bergen, bedankt voor het vertalen van het jargon dat ik gebruik! ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 23:24 ]

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Bergen schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:45:
[...]
"In de AV branche (av = audio/video) is het een tool dat gebruikt word om een soort van WYSIWYG achtig iets (= What You See Is What You Get, dus wat je op je scherm ziet is ook echt hoe het eruit komt te zien) te maken van complete buhnes. (een buhne = een podium voor artiesten)."

Dus een tool waarin je een buhne met alles erop en eraan modelleert, met de audio/video erbij, zodat je vantevoren kunt zien hoe het eruit komt te zien qua belichting enzo. Bijvoorbeeld voor Trance Energy, zodat je vantevoren kunt inschatten hoe lichteffecten/lasers en podia eruit gaan zien. Maar ook voor Frans Bauer. :)

De term WYSIWYG komt uit het tijdperk dat er tekstverwerkers kwamen waarin je daadwerkelijk kon zien hoe je brief eruit kwam te zien als je hem zou uitprinten, qua lettertype en opmaak enzo. Daarvoor moest alles in MS-DOS lettertjes enzo. Op de Commodore 64 was dat bijvoorbeeld GeoWrite:[...]
Al die termen begreep ik wel, maar het kwartje wilde niet vallen dat er een tool zou bestaan waarmee je dit, het maken van podia (WTF?), specifiek zou doen. Want dat is dus eigenlijk een soort subset van elk 3D programma, waarmee je dit net o goed zou kunnen doen. Misschien dat dit programma dan speciaal een modelbase heeft met modellen van podia of onderdelen daarven, en ook HiFi apparatuur.

Nog steeds sta ik een beetje met vraagtekens boven mijn hoofd dat dit bestaat.

Maar het was dus inderdaad anders gespeld. Hoera! :+

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, je zou het ook wel "stempel-cad" kunnen noemen :D

Je doet snel een "set" tekenen met standaard shapes.

Kan erg handig zijn als je met de klant meteen 3D kan maken wat hij wilt zonder dat er veel tijd in gaat zitten.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Cavorka: wat ik van WYSIWYG heb begrepen is dat je niet met zomaar een subset van een 3D programma werkt. Het is inderdaad meer wat LiMyrXz zegt: je hebt een stel standaard shapes - lampen of ander stagemateriaal - die je er zo in kunt zetten.

Het is nogal vervelend dat je 3D-programma je veel meer lampen kan bieden dan realistisch is. Je werkt in een theater of podium met vaste lampen zoals par 56's of LED-lampen. Om een goede lichtshow te kunnen simuleren wil je niet werken met 'lampen die erop lijken' omdat die lichtbundels en sterkten gewoon niet overeen komen. :) Dan heeft zo'n preview van een lichtshow namelijk ook weinig zin...

Pagina: 1