Toon posts:

[ROUTER] Asus WL-500G Premium Kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze ochtend heb ik een technisch probleem met mijn router. Ik heb de voeding eraf en erop gezet en een factory reset geprobeerd niets van dit mocht helpen. Het probleem is als volgt.

Bij het aanzetten van de router (stroom erop) branden meteen de lan 1 t/m 4 ledjes. Ook de WAN poort brand continue. Het bijzondere is dat er helemaal geen kabels in de router zit. Wanneer ik een UTP kabel aansluit op de WAN poort naar de modem dan geeft de modem aan dat er GEEN connevtiviteit is.(link lampje op modem brand niet)

Ik heb deze router in Augustus 2006 gekocht dus ik vermoed dat de garantie voorbij is (vermoedlijk 1 jaar garantie) Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen aangezien het erop lijkt dat de router het nog wel doet maar hij de kluts kwijt is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT

Dit topic lijkt me meer op zijn plaats in Netwerken. (Move aangevraagd)

Heb je al geprobeerd de firmware er opnieuw op te flashen? Meestal zit er wel een CD bij met daarop de firmaware en een hulpprogramma.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:04:
:w Welkom op GoT

Dit topic lijkt me meer op zijn plaats in Netwerken. (Move aangevraagd)

Heb je al geprobeerd de firmware er opnieuw op te flashen? Meestal zit er wel een CD bij met daarop de firmaware en een hulpprogramma.
Wanneer ik mijn laptop via UTP met de router verbind dan gebeurt er niets. De laptop krijgt ook geen ip-adres. Zelfs de lampjes op de netwerk kaart branden niet. Ook in windows staat bij de twee computertjes een rood kruis. Hierdoor lijkt het erop dat alle poorten 1 t/m 4 en de wan poort defect zijn geraakt. hierdoor is een firmware update ook niet mogelijk. Vind het heel vreemd aangezien alle lampjes 1/4 en wan continue branden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 15:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, we hebben zelfs letterlijk in het beleid hier gemeld dat netwerkzaken niet hier moeten maar in Netwerken :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Probeer firmware restorationtool eens? Hierna de blanco firmware erop, de standaard firmware en een eventuele goede firmware (Oleg! Tip!)

Werkt altijd!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de recatie's.

Na contact te hebben met de Asus helpdesk blijkt toch dat mijn router overleden is. De uitvaart dienst is aankomende vrijdag op 15:00 bij de groene container voor mijn huis :)

Echter de draadloze netwerkkaart die erin zit is nog prima. Ook de adapter is nog prima Wanneer deze bij iemand anders defect is dan hoor ik dat graag. Ik stuur hem dan (gratis exlc verzend kosten) naar je op. (PM me maar)

Mijn volgende router is al besteld de Linksys WRT54GL.

Deze tropic kan gesloten worden.

Verwijderd

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar mijn router heb ik vanuit een gebrickte status (firmware upgrade ging mis door stroomstoring) hersteld en draait inmiddels super. Wellicht kun je het toch proberen?

Op je CD staat een tool: Firmware Restorationtool, volgens de instructies voer je deze uit. Dan bestaat er een kans dat je het kan fixen.

Tenzij je WL500G heeft staan roken, en hardwarematig compleet naar de fillistijnen is.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:50
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:43:
Ik heb deze router in Augustus 2006 gekocht dus ik vermoed dat de garantie voorbij is (vermoedlijk 1 jaar garantie) Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen aangezien het erop lijkt dat de router het nog wel doet maar hij de kluts kwijt is.
naar ik weet heeft asus 3 jaar garantie.
datum van productie is af te leiden adhv het serienummer.
eerste 2 cijfers/letters ataan voor maand en jaar (of andersom, maar 1 ervan zou dus 6 moeten zijn, de andere is dan de maand)

Tijd van werken, tijd van rusten

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:57:
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar mijn router heb ik vanuit een gebrickte status (firmware upgrade ging mis door stroomstoring) hersteld en draait inmiddels super. Wellicht kun je het toch proberen?

Op je CD staat een tool: Firmware Restorationtool, volgens de instructies voer je deze uit. Dan bestaat er een kans dat je het kan fixen.

Tenzij je WL500G heeft staan roken, en hardwarematig compleet naar de fillistijnen is.
Moet je dan niet eerst verbinding hebben met het apparaat?

Verwijderd

Topicstarter
En daar zit mijn probleem, kan op geen enkele manier wired en wireless verbinding maken met de router. Volgens de helpdesk zit er op routers maar 1 jaar garantie bij asus.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 21:10 ]

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 22:48

Nick Name

SinFest!

allure schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:17:
De Asus familie heeft een zgn. recovery modus (adapter eruit, resetknop indrukken en vasthouden, adapter erin, wachten totdat de powerled gaat knipperen en dan de resetknop loslaten), Je zou eens kunnen kijken of de router wel nog in recovery mode wil :)

Check bijvoorbeeld ook eens http://wl500g.info/showthread.php?t=9762

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

allure schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:17:
[...]

Ik kon niet eerder reageren dan vandaag, maar zag dat ^^ al had beantwoord. In de recovery modus is het zo dat je verbinding kan maken.

Stap 1:
Regel een laptop/PC en sluit deze alleen aan op de WL500G, waarschijnlijk zie je niets gebeuren nog. Als je het IP van je router nog weet, geef dan je laptop een statisch IP in deze range.

Stap 2:
Installeer op je laptop/pc de software en zet de firmware die je gaat herstellen alvast klaar

Stap 3:
Stroom van de WL500g, resetknop inhouden (15sec) totdat lichten beginnen te knipperen, en laat de recovery software zoeken naar een WL500G in recovery modus

Stap 4:
Installeer via de tool, de blanco firmware, herstelfirmware, standaardfirmware en de OLEG variant.

Stap 5:
Als het goed is, werkt de WL500G weer naar behoren

Via bovenstaand systeem heb ik inmiddels 3x een WL500G gerepareerd, terwijl de eigenaar dacht deze te moeten weggooien. De enige keer dat een WL500G kapot was bij mij, was na 4 jaar uptime en een stroompiek --> rook

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, onderstaand werkt in mijn situatie niet. Wanneer ik de router weer op de stroom aansluit dan branden meteen de lampjes lan 1 t/m 4 en de wan poort. Ik kan zolang als ik wil de restore knop ingedrukt houden maar er gaat niets (tijdelijk) knipperen. De router gaat gewoon niet in de restore functie staan. Het bijzondere is dat de POWER led en WIFI led niet branden 8)7
De powerled moet toch altijd branden wanneer de stroom erop staat ?

Bijzonder is dat wanneer ik de laptop met de router verbind via utp en op mijn laptop een vast ipadres intypt windows aangeeft dat er geen netwerkkabel aangesloten is. Normaal wanneer je een computer aansluit op een switch zonder dhcp en je een vast ipadres instelt je in windows wel de melding krijgt dat er een netwerkkabel aangesloten is. ook valt de router niet te pingen. Mijn vermoeden is dat de netwerk poorten lan 1 tm 4 en wan gewoon defect zijn.

Er is helaas weinig meer met het apparaat te beginnen. Het reageerd nergens meer op.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:50:
Deze tropic kan gesloten worden.
Op GoT worden topics niet gesloten als iets opgelost is...

Hoi!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:27:
Er is helaas weinig meer met het apparaat te beginnen. Het reageerd nergens meer op.
Het was iig te proberen

Next Step:
Open willekeurig raam --> Kijk of er niemand onder loopt --> Hef arm met WL500g omhoog --> Breng arm met hoge snelheid naar beneden waarbij op 80% van de actie de WL500g wordt losgelaten --> Blijf hopen dat er niemand loopt --> probleem opgelost 8)

Dit werkte perfect met een sweex wifi router geval na 2 dagen dienst en geen garantie meer. (2e hands)

Verwijderd

ik had gisteren ook een wl500g die niet meer reageren wilde, geen reset meer mogelijk....
Power lampje en lampjes van de hoofdrouter en de pc brandden wel (ik gebruik de wl500g dus als AP).
Na een hoop geprobeer toch maar het wl500 forum afgezocht.... voodat ik een nieuw zou gaan halen...
http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=85

Yes, daar stond een tip over pin 10 van de flash chip hoe je die kunt resetten dooe hem aan massa te leggen..
Wel dat ging niet zo snel (naaldje met draadje eraan) en zeker pas na ruim een half uur aantikken eindelijk een knipperende power led, echter ik moest nog even wat doen en toen zat ie weer " vast", na nog een half uur kl... weer kinipperen... en toen met de restore tool de firmware weer geupload. Even de config file teruggezet en lopen die handel... hij doet het nog steeds... ;)

PS: hierboven vroeg iemand zich af
"Moet je dan niet eerst verbinding hebben met het apparaat?"
Wel met de restore optie krijg je wel een ip nr 192.168.1.1 maar kun je niet via de browser inloggen, dit deel ligt plat, mar er draait een soort basic boot systeem waarmee je nog wel met de restore tool de firmware weer kunt terugzetten en daarna is de webinterface weer wel beschikbaar.

http://wl500g.info/showth...=1606&highlight=pin+photo

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6307/hardwarerecoverwl500gxxw3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 01:11 ]

Pagina: 1