Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-10 23:41
Misschien een gek topic tussen al deze specifieke mobiele topics over verschillende modellen, maar ik liep sinds mijn laatste aankoop tegen de volgende constatering op die ik graag wil begrijpen.

Java wordt op iedere telefoon zo ongeveer ondersteund, er wordt ook mee geadverteerd. Echter is mij opgevallen dat je op Nokia telefoons zonder problemen Java kunt installeren, terwijl het op een Samsung je onmogelijk gemaakt wordt zonder een specifieke beveiligingscode (per toestel anders).

Iemand die de achterliggende gedachte weet? Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik gewoon Java kon installeren hoe ik dat wil, zonder dat ik verplicht wordt dat via websites te doen. Wat als ik zelf een Java applicatie wil schrijven?

3kwp pvoutput

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08

BCC

Security?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-10 23:41
?? Ik vraag toch juist waarom er een beveiliging op zit? Dan is een engelse benaming van "beveiliging" niet in eens een antwoord.

Mijn vraag is waarom die beveiliging er uberhaupt op zit. Want bij de Nokia van mijn vriendin zit er totaal geen beveiliging op.

Als je wilt aangeven dat het bedoelt is als beveiliging tegen misbruik alla virussen, waarom wordt die code dan niet meegeleverd aan de eigenaar van het toestel. Dan heb ik zelf nog de keuze of ik iets installeer, zonder dat je per ongeluk een fout kunt maken.

3kwp pvoutput

• BCC

BCC

Nou ja, ik weet dat je bij Nokia, je je java applicaties moet signen, zodat ze trusted worden zodat je meer functies van de telefoon mag gebruiken. De nieuwere Nokias worden hier ook steeds strikter op.
Dit is maar goed ook want ik heb al meerder proof of concept virussen gezien voor telefoons die best vervelend zijn.

Ik kan mij voorstellen dat dat daarom Samsung die beveilingscode ertussen zit, maar waarom je als user die code niet krijgt weet ik ook niet.

Je hebt het hier neem ik aan over Java applets? En niet over Java zelf?

[ Voor 80% gewijzigd door BCC op 12-05-2008 15:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23
BCC schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:01:
Nou ja, ik weet dat je bij Nokia, je je java applicaties moet signen, zodat ze trusted worden zodat je meer functies van de telefoon mag gebruiken. De nieuwere Nokias worden hier ook steeds strikter op.
Dit is maar goed ook want ik heb al meerder proof of concept virussen gezien voor telefoons die best vervelend zijn.

Ik kan mij voorstellen dat dat daarom Samsung die beveilingscode ertussen zit, maar waarom je als user die code niet krijgt weet ik ook niet.

Je hebt het hier neem ik aan over Java applets? En niet over Java zelf?
lichtelijk offtopic maar deze Proof-of-concept virussen zijn al uitgebreid in het wild. Ze kunnen zichzelf nog niet repliceren naar andere telefoons maar iemand die fysiek toegang heeft tot de telefoon kan je telefoon wel infecteren.

• BCC

BCC

Hennie-M schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:17:
[...]
lic. Ze kunnen zichzelf nog niet repliceren naar andere telefoons maar iemand die fysiek toegang heeft tot de telefoon kan je telefoon wel infecteren.
Ik heb hier "in the lab" al een proof of concept gezien dat dat toch echt wel kon. Probleem is nu nog dat het vaak exploits zijn die maar op 1 type werken, maar dat is een kwestie van tijd.

Pagina: 1