Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Java] jlist selecties in een vector plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn programma wil ik de geselecteerde jlist selecties in een vector plaatsen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dit kunt doen, maar ik denk dat het zoiets als het volgende moet worden:

code:
1
2
3
4
            for(int x = 0; x <= jlStyle.getMaxSelectionIndex(); x++){

styles.add(jlStyle.getSelectedValue(x));
            }

Dit werkt (natuurlijk) niet. Wie weet wel hoe dit probleem opgelost kan worden?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb je zelf al gezocht naar een mogelijke oplossing? Wat heb je dan gevonden en waarom voldeed dat niet? Het lijkt me dat je alle geselecteerde items kunt opvragen en als je de geselecteerde items hebt kan je ze in een Vector stoppen. Er is documentatie die je uitlegd hoe je de geselecteerde items kunt opvragen heb je die al eens bekeken?

Hier op GoT gaan we er vanuit dat je eerst zelf zoekt naar een oplossing voor je probleen en dat je ook aangeeft wat je allemaal hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Dit laat je nu achterwege. Zie aub Programming Beleid - De Quickstart

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker gezocht. Het kan ook met een string array op deze manier:

code:
1
String selectedStyles[] = (String[])jlStyle.getSelectedValues();

Maar nu zegt de compiler dat hij niet kan casten van Object[] naar Array[]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gefixt

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Als je dan ook nog even vertelt hoe, dan heeft iemand die de search gebruikt er ook nog iets aan ;). Overigens gebruikt men tegenwoordig meestal ArrayList in plaats van Vector, voorzover er geen sprake is van meerdere threads die uit dezelfde lijst willen lezen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenlijk heel simpel. Gewoon de object array gebruikt alsof het een een String Array is.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog een een probleem. Ik wil graag uit een database objecten uit de jlist laten selecteren. Er bestaat helaas geen setSelecteValues() methode. Dus ik dacht ik doe het volgende:

(voor het voorbeeld geen database gebruikt)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            Vector selectedStyles = new Vector();

selectedStyles.add("Electro");
            selectedStyles.add("Metal");
            selectedStyles.add("Techno");
            //Vector selectedStyles = index.queryManager.getStylesByEvent(eventId);
            for(int x = 0 ; x <= selectedStyles.size() ; x++){
                jlStyle.setSelectedValue(selectedStyles.elementAt(x), true);
            }

Dit werkt helaas niet. Alleen het laatste element uit de vector wordt geselecteerd. Multiple interval selection staat aan.
Pagina: 1