• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Zonder iets (hardwarematig of softwarematig) veranderd te hebben, wil mijn PC sinds vanochtend niet meer opstarten. Hij blijt hangen bij de POST, het type CPU verschijnt in beeld en daarna gebeurt er niets meer.

Ik heb alle hardware losgekoppeld en probeer nu alleen nog mobo+CPU+videokaart+geheugen+voeding. Het BIOS is gereset, hierdoor krijg ik nu alleen nog maar het Asus Ai-logo in beeld waarop hij vastloopt. Ik heb 4 geheugenmodules en gebruik er nu eentje van (verschillende geprobeerd in verschillende banken). Ik heb helaas geen andere hardware om te kijken wat er nu het probleem oplevert, geen van mijn vrienden heeft een Intel 775-systeem. Heeft hier iemand een idee of het aan de CPU of mobo kan liggen?

De hardware:
430 Watt Coolermaster voeding
Intel E2160 1,8GHz @ 3GHz (na BIOS reset gewoon 1,8GHz) + Thermaltake Big Typ koeling
1GB Geil DDR2 - 800 geheugen
Asus P5N-E Sli (nVidia 650i) moederbord
Geforce 7600GS PCI-E videokaart

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik denk je moederbord. Als proc, mem of vga kapot is gaat het mobo vaak wel piepen. Aangezien je mobo in eerste instantie wel probeerd te booten....

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 12-05-2008 14:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens doornemen, dat komt dus neer op het vervangen van voeding, cpu, mobo of gpu. Het probleem dat je omschrijf lijkt wel erg veel op een Asus P4S533 en P4P800 die ik hier had. Ze gingen aan, maar bleven hangen. Iedere keer op een andere niet traceerbare code op m'n debugger :X Het lag dus overduidelijk aan het mobo.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 12-05-2008 14:16 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
En de oplossing is: de geheugenkaartlezer!
Raar maar waar, sinds kort komt de PC niet voorbij de POST als de externe, USB geheugenkaartlezer is aangesloten. In Windows doet hij het vooralsnog wel gewoon.
Hoe dit precies kan is me een raadsel, maar ik ben nu vooral blij dat alles (muv. de geheugenkaartlezer) weer werkt :)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok... Dat is wel heel raar, mischien een idee om booten vanaf USB eens uit te zetten?

I am the great Cornholio!