[HD WMV] 720/1080 spelen niet af

Pagina: 1
Acties:

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Ik heb al zo lang als ik mijn iMac heb (24", 320 gb hdd, 2 gb ddr2, leopard) problemen om wmv hd content af te spelen. Gek genoeg ,Mkv (720/1080) bestanden werken allemaal probleemloos, alles soepel, geen haperingen enzo. Maar zo gauw ik een hd wmv bestand wil afspelen, heb ik geen geluid, alles schokt of hij opent ze helemaal niet. Nu stonden er wat topics op got, maar die hebben me allemaal niet verder geholpen. Ik heb vlc, niceplayer, mplayer, osxbmc allemaal geprobeerd. flip4mac heb ik ook de laatste versie van, maar het werkt allemaal niet goed... Iemand nog een alternatief of een oplossing?

Verwijderd

Windows gebruiken... WMV is een gesloten formaat van Microsoft, en die hebben er 'natuurlijk' geen baat bij om dat open te stellen. De WMV players die er zijn voor andere platformen zijn allemaal op basis van reverse engineering (VLC en consorten) of op basis van een halfbakken en verouderde implementatie (Flip4Mac).

Of... gewoon geen WMV's meer gebruiken. MKV's doen het een stuk beter...

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 00:34
Bij mij op mijn Mac Pro (zie sig) werken 1080P WMV HD bestanden prima met Flip4Mac en als speler kan ik zowel VLC als QuickTime gebruiken.

Ik moet wel zeggen dat het op mijn iMac (2.4Ghz met 4GB RAM) voor geen meter werkte dus je moet of genoeg power hebben (Mac Pro) of Windows gebruiken die niet al teveel eisen stelt aangezien voor Windows platform veel meer ondersteuning is.

Mijn enigste Windows machine in huis is de media center en dat zegt al genoeg...

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Hmm, jammer maar het feit dat het niet goed werkt is me nu wel duidelijk. Dan toch maar eens aan de slag met bootcamp. Bedankt in ieder geval.