Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Potmeterdingetje tbv autoradio

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
damn, perongeluk weggeklikt, weer overnieuw typen :(

Ik heb een autoradio gevonden (ja, gevonden ja, in een wrak), maar die is door de elementen buiten een beetje aangetast door water. Nu werkt de radio verder prima, alleen, de volume/keuzeknop is niet helemaal in orde. Eraan draaien voor het volume werkt, maar als ik er op druk (SRC/OFF) dan flipt de radio; hij gaat uit en weer aan met TUNER erop. Ik kan dus geen CD of AUX selecteren, want de radio die gaat weer uit.... Soms blijft hij 3 seconden uit, en hij gaat dan weer aan met alle tekens in beeld.

De vraag is; hoe kom ik aan zo'n potmeter die je ook kan indrukken? Deze heeft 5 pootjes (3 dunne aan de ene kant, 2 dikkere aan de andere kant) en aan de zijkanten de ground denk ik. Erop staat 24D0c4, maar hier kan ik niet veel mee. Hoe kom ik aan dit onderdeeltje?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een pic zou helpen .. maar ik denk toch dat ej gewoon dat ej naar de elektrocica zaak moet
plust dat je een dikke kans hebt dat ze totaal niet te krijgen zijn.

maar waarom denk je dat die stuk is ... erop drukken geeft effect het lijkt erop dat die werkt en er ergens anders iets mis is

omdat hij geen cd speler ziet is de volgende stand uit idem voor aux

heb ej wel iets aangesloten (met singaal) op de aux. mischien zit er wel een detectie op
idem voor cd

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 12-05-2008 13:27 ]

Iperf

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Al bij de lokale electronicaboer gekeken?
maarud schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:22:
damn, perongeluk weggeklikt, weer overnieuw typen :(
Ctrl+Shift+T bij Firefox > 2 en dan hoef je niks overnieuw te typen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• maarud
fish schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:25:
een pic zou helpen .. maar ik denk toch dat ej gewoon dat ej naar de elektrocica zaak moet
plust dat je een dikke kans hebt dat ze totaal niet te krijgen zijn.

maar waarom denk je dat die stuk is ... erop drukken geeft effect het lijkt erop dat die werkt en er ergens anders iets mis is

omdat hij geen cd speler ziet is de volgende stand uit idem voor aux

heb ej wel iets aangesloten (met singaal) op de aux. mischien zit er wel een detectie op
idem voor cd
Ik weet nu dat het niet aan het potmetertje ligt, maar aan de verbinding display/unit. Als ik hem stil houdt doet hij het goed, echter ik kan niet kiezen tussen CD/AUX, alleen tuner. CD speler werkt ook niet, want als ik een cd erin die wil hij hem niet inslikken. Ik ga nu even proberen met signaal op AUX.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is een wrak he !

Maar probeer eens iets stoms als de cd ondersteboven

sowieso ben je superkarig met je informatie .. welke radio heb je uberhaubt over ?

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 12-05-2008 13:36 ]

Iperf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik zou gewoon naar de sloop gaan en een andere radio halen. Van die speciale potmeters die meerdere schakelaars zijn best wel prijzig, en moeilijk te vinden.

En zoveel kost een autoradio op de sloop ook niet.

• maarud
fish schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:35:
het is een wrak he !

Maar probeer eens iets stoms als de cd ondersteboven

sowieso ben je superkarig met je informatie .. welke radio heb je uberhaubt over ?
in versie 1 had ik het wel vermeld, maar vergeten in versie 2 weer te doen, haha

Het is een Pioneer 2900MP:
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/8/3/00025138/g_00025138.jpg
aangezien hij ondersteboven en normaal geen CD's slikt, en zelfs met AUX signaal nog niet op AUX wil (ipv switchen van SRC, gaat hij nu scannen op de FM band als ik op de knop druk) denk ik dat het een verloren project is, het water heeft zijn werk goed gedaan, maar misschien is er nog een kansje ;(
ThinkPadd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:37:
Ik zou gewoon naar de sloop gaan en een andere radio halen. Van die speciale potmeters die meerdere schakelaars zijn best wel prijzig, en moeilijk te vinden.

En zoveel kost een autoradio op de sloop ook niet.
mwah. het is niet zo dat de radio moet werken, maar het was leuk geweest als ik hem aan de praat kon krijgen, heb geen zin om veel geld dr aan uit te geven, een nieuwe heb je al voor € 70,- :P

het is nu zo, dat als er geen signaal op AUX is, dat ik op de knop kan drukken tot ik een ons weeg. Maar, mèt signaal op AUX, gaat hij scannen op de FM band als ik op de knop druk....

wtf 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 12-05-2008 13:49 ]

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
alsje: http://www.okaphone.com/artikelen.asp?id=992&groep=343

En met een multimeter even meten hoeveel ohm de kapotte is (20K?)

edit: oh, het ligt niet aan de potmeter?

[ Voor 14% gewijzigd door disheaver op 12-05-2008 15:35 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even alle contacten van display naar radio goed schoonmaken.

En anders heb je misschien nog garantie? :P

Alles kan stuk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik denk niet dat waterschade onder de garantie valt :P

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Haal hem uit elkaar en even goed schoonmaken met bv. gedestileerd water, goed laten drogen en kijken of die het dan beter doet. Wie weet :)

• maarud
hmm, ik hoop dat schoonmaken een beetje helpt, anders gooi ik dat ding gewoon weg. Heb hem toch maar gevonden :P tenzij iemand er nog wat voor over heeft ^^

eerst maar even kijken of hij uit elkaar wil, blijf steken bij 1 schroefje :(
Pagina: 1