Sponsoractie #2

Pagina: 1
Acties:
  • 3.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/images/banners/mcB05.jpg
Dutch PowerCows Inzamelingsactie #2

Vorig jaar om deze tijd kwam Blue_man met het toch wel geniale idee om geld in te zamelen voor wereldkankerdag. Omdat het doel van toen geen CBF-keur wist te verkrijgen, en een stille dood stierf, moest er een ander doel voor het geld (1000 euro!) bedacht worden, en na wat overleg toog een delegatie van DPC naar het Sofia Kinderziekenhuis om hier enige dozen koeienknuffels te overhandigen.
Vanwege het succes kwam al snel het plan om zoiets nog een keer te doen, en samen te laten lopen met de jaarlijkse stampede.
Een eerste topic is jammerlijk gestrand, maar omdat er toch geld te verdelen is, starten we gewoon een nieuwe :)

Welk doel steunen we?

Allereerst moeten we natuurlijk bedenken waar we onze zuurverdiende centjes heen gaan sturen. Omdat we actieve en betrokken koeien hebben, mogen jullie dat zelf bedenken. We hebben wel een paar eisen :
• CBF-keur of soortgelijk. Dit om te voorkomen dat geld 'verdwijnt' of slordig besteed wordt.
• Duidelijk doel waaraan het geld besteed wordt, liefst iets tastbaars, zoals de knuffels van vorig jaar.
• Heldere organisatie. Lijkt me duidelijk, 'n boer moet z'n administratie op orde hebben.
• Als alternatief kun je ook zelf iets organiseren (vorige keer ook gedaan), en in dat geval vereisen
we natuurlijk geen keurmerken of wat ook. Gewoon een goed plan is dan voldoende.

Denk je dat je een goed doel gevonden hebt, vertel het in dit topic. Geef even een uitleg waar ze voor staan, wat acties van ze in het verleden, en win stemmen ;)

En wat gaat me dat kosten?

Wat je hebt/kwijt wilt... Donatie loopt nog even, we zien wel.

Mogelijke doelen

Er staat al een doel van DB LucF, namelijk Stichting RHWW (stichting reddingshonden)
Sponsoring van de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting, taaislijmziekte
Stichting KiKa
Stichting de Opkikker
Cliniclowns Nederland
Het Nationaal MS Fonds
Organisatie

Voorlopig bestaat de organisatie uit mijn persoontje, met backup vanuit de crew. Hulp/advies/whatever is welkom!

Updates
25 mei 2008 : doelen geupdate

[ Voor 8% gewijzigd door FreezeXJ op 27-05-2008 18:30 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Leuk initiatief. Vorig jaar de aanloop naar de knuffels helaas gemist. Opeens was er het topic met de knuffels. En dat vond ik echt een goed idee. Heeft iets met DPC te maken, en is concreet. Blijf dit topic zeker in de gaten houden. Succes met de organisatie verder. Als ik kan helpen ergens mee dan lees ik het hier wel ;)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel. Ronald McDonalds huis. DPC koeien bij de Mac.

Ik doneer al genoeg vind ik. Maar steun wel weer zoals vorig jaar de actie met de volle 110%

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:53
Misschien is het blindegeleidehonden fonds een optie?

* Benmen steunt henk met steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
N.a.v.: http://yoeri.tweakblogs.net/
NCFS (of de Belgische) :?
Ik moet erbij zeggen dat ik hier aan denk vanwege een mailtje van Zeef aan de crewleden over de ziekte/situatie van Yoeri.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

FlipFluitketel schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:59:
Ik moet erbij zeggen dat ik hier aan denk vanwege een mailtje van Zeef aan de crewleden over de ziekte/situatie van Yoeri.
ik heb dat mailtje nooit ontvangen (:+) maar ik moest hier wel meteen aan denken. Dit "leeft" op het moment enorm op t.net, zie maar hoeveel post er in het laatste blog zijn gemaakt en hoevaak het al bezocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een dierenasiel met een keurmerk.

Deze asielbeestje hebben het al zwaar genoeg. Vooral in de komende vakantieperiode. Vele zijn achter gelaten door "mensen" die ze niet meer wilde. Met als gevolg de asielen vol raken.

Daarnaast is het ook een stimulans voor de vrijwilligers daar werken. Dat we ze een hart onder de riem steken.

Ook hier zou je aan knuffels kunnen denken. Vele dieren vinden het geweldig om er mee te spelen.

Er zijn ook dierenasielen waar je een dier dan adopteren. Dan blijft het dier in het dierenasiel, totdat een nieuwe eigenaar zich aandient. Die het diertje in zijn/haar huis wil hebben. Zolang het huisdier in het dierenasiel zit betaal je maandelijks een x bedrag. (bedrag is afhankelijk van soort dier) Zodra het huisdier naar een andere eigenaar is. Heb je de kans op te stoppen met de adoptie of over te gaan van een adoptie van een ander dier. (Natuurlijk kan je ook tussenstijds stoppen met de adoptie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stichting aap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

kika - kinderen kankervrij?

De naam zegt eigenlijk al genoeg. Daarnaast hoor ik zelf de laatste tijd vrij veel over deze stichting en acties kun je zelf aanmelden op hun site (simpele registratie vereist). Een donatie actie van DPC met bijbehorende aandacht op hun website kan ook weer nieuwe leden opleveren voor DPC, zeker als we specifiek medische projecten noemen in stukje.

[ Voor 88% gewijzigd door Frentik op 13-05-2008 19:46 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Met Frentik :) In principe vind ik elk doel wat voldoet aan de genoemde eisen een prima doel trouwens. Ik doe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Zelf ben ik voor een doel daar we iets tastbaar kunnen achterlaten. Dat ze voor ons geld iest kunnen kopen/bouwen ect. Voor de rest maakt het mij vrij weinig uit welk doel zolang ze maar aan de voorwaarden voldoen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

We kunnen misschien iets met de clinic clowns doen?
Zelfde manier van dingen uitdelen...

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eensch is.
Vincenz0 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:25:
We kunnen misschien iets met de clinic clowns doen?
Zelfde manier van dingen uitdelen...
klusje voor djklungel ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 09:57
Ook dit jaar zal ik natuurlijk mijn wu's centjes bijdragen :) Zelf vind ik zoiets als vorig jaar het aardigst: kinderen blij maken. Verder maakt het me niet zoveel uit wie wat waar hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:23
FlipFluitketel schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:59:
N.a.v.: http://yoeri.tweakblogs.net/
NCFS (of de Belgische) :?
Dat is wel een heel goed idee! Yoeri een hart onder de riem steken en ook een goed doel helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik sluit me aan bij ^^^ !!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 08:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

LuukNouwen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:51:
[...]

Dat is wel een heel goed idee! Yoeri een hart onder de riem steken en ook een goed doel helpen....
Daar sluit ik me ook bij aan.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mark83 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:45:
Ook dit jaar zal ik natuurlijk mijn wu's centjes bijdragen :) Zelf vind ik zoiets als vorig jaar het aardigst: kinderen blij maken. Verder maakt het me niet zoveel uit wie wat waar hoe.
In ieder geval maak je Henk elke keer weer blij :)

Vechten jullie het goede doel ondertussen uit, dan zal ik wel geld overmaken.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Ik vond die actie van vorig jaar echt helemaal top! Lijkt me het leukste om iets in die richting te doen, en dan het fotoverslag hier weer op tweakers te plaatsen...

En dat in combinatie met bijv. de cliniclowns, zoals hier al geopperd... is helemaal goed... is alleen de vraag... wie van de tweakerts gaat in dat koeienpak rond lopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.fopshop.nl/fotos/groep13/3991_5991.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door IWriteCode op 15-05-2008 09:33 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 00:00
Dat zijn dan eerder clinicows ipv cliniclowns :P

Vorig jaar heb ik precies wel de vorige actie gemist.
Deze keer wil ik wel een vlaams steentje bijdragen ;)

Een herhaling van de knuffels lijkt me wel tof, zeker als er voor een beetje media-aandacht kan gezorgd worden.
En anders kan ik me zeker vinden bij kika of NCFS.

Misschien binnenkort een poll beginnen voor het doel te kiezen?
Het geld wordt centraal verzameld, veronderstel ik? Best een makkelijke manier voorzien voor de Belgen dan (paypal of een week geduld voor een internationale overschrijving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Internationale overschrijvingen zou toch prima moeten werken? Met BIC code of zo... ik kan dat (hier in Nederland) via de postbank gewoon on-line doen... kost ook niets extras
Zinzinneke schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:48:
Dat zijn dan eerder clinicows ipv cliniclowns :P
Scherp :)

[ Voor 33% gewijzigd door IWriteCode op 15-05-2008 09:50 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 00:00
Jamal schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:49:
Internationale overschrijvingen zou toch prima moeten werken? Met BIC code of zo... ik kan dat (hier in Nederland) via de postbank gewoon on-line doen... kost ook niets extras
Tuurlijk werkt dat prima en het kost niets via BIC/IBAN/... codes, maar het duurt wel ongeveer een week ;)
[...]
Scherp :)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
/me Freeze_XJ neemt aanloop, 1....2....3.... Schop!

Na een tijdje mediastilte, lijkt het ons (de crew) handig om uiterlijk tot volgende week zondag ( 1 juni) doelen te kunnen toevoegen, dus als je nog iets interessants kunt bedenken, moet je er snel bij zijn. In de startpost staan de doelen die tot nu toe gekozen zijn, met linkje naar de site.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Iets heel anders, nu is het zo dat Intel een aantal DC projecten sponsort.. misschien zouden we ze kunnen aanschrijven dat als we er een stampede op loslaten dat zij voor de extra output per x hoeveelheid geld overmaken naar een doel ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:03

Aapje

Opel-beun
Heb nog een aantal unused centjes op m'n paypal staan... Misschien zijn er meer mensen die dat hebben? (Zijn nogal wat euro's bij mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Eerst en vooral! Super om te zien dat een klein idee van vorig jaar dit jaar hernomen wordt! Ook van mij krijg je 100 % steun (en financiële bijdrage wanneer gevraagd). Ik had het topic zelfs nog niet gezien :/

Een idee van Marcel Jager was vorig jaar de Clini Clowns te steunen onder de naam Clini Cows (al zie ik zinzinneke hierboven al dezelfde opmerking maken).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Jamal schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:29:
Ik vond die actie van vorig jaar echt helemaal top! Lijkt me het leukste om iets in die richting te doen, en dan het fotoverslag hier weer op tweakers te plaatsen...

En dat in combinatie met bijv. de cliniclowns, zoals hier al geopperd... is helemaal goed... is alleen de vraag... wie van de tweakerts gaat in dat koeienpak rond lopen?

[afbeelding]
Mag ik even zeggen dat uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen in het ziekenhuis een bezoek van die cliniclows helemaal niet fijn vinden, zelfs pubers! (wat best wel jammer is voor jullie idee natuurlijk, maar ik ken inderdaad weinig mensen die echt van clowns over de vloer houden).

Mij lijkt een goed doel dat iets met autisme doet interessant om te steunen.
Voor de mensen die niet weten wat autisme is: Kijk de film Rain Man, lees wat op Wikipedia [1] [2] en kijk hier voor mijn eigen site over autisme (heb ik een paar maanden geleden voor een opdracht van school gemaakt).

Ik heb zelf het Syndroom van Asperger, een vorm van autisme

PS: Geloof me, het leven is zwaar als autist :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blah.NET schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Mag ik even zeggen dat uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen in het ziekenhuis een bezoek van die cliniclows helemaal niet fijn vinden, zelfs pubers! (wat best wel jammer is voor jullie idee natuurlijk, maar ik ken inderdaad weinig mensen die echt van clowns over de vloer houden).

Mij lijkt een goed doel dat iets met autisme doet interessant om te steunen.
Voor de mensen die niet weten wat autisme is: Kijk de film Rain Man, lees wat op Wikipedia [1] [2] en kijk hier voor mijn eigen site over autisme (heb ik een paar maanden geleden voor een opdracht van school gemaakt).

PS: Geloof me, het leven is zwaar als autist :|
/me meld zich.

Ik heb een dochter met PDD-Nos en ook al is ze nu 23 je hebt dag en nacht met haar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Mmm, al lang niet meer bij DPC gekeken, maar precies op het goede moment! Goede doelen sponsoren, Muad is er bij! Als er tzt wat meer bekend is zal ik ook wel een post op het team4fun forum plaatsen om donaties te geven.
Als doel vind ik overigens stichting doe een wens ook erg goed.

Edit 1: goed doel toegevoegd

Edit2: kan een topic als dit geen sticky krijgen?

[ Voor 26% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 26-05-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik heb er een stucky van gemaakt. Kunnen we er in blijven reageren zonder dat we het topic steeds omhoog hoeven te trappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
* T4F.nl_Muad geeft Kuuke een knuffel

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Jamal schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:29:
wie van de tweakerts gaat in dat koeienpak rond lopen?
Femme en de rest van de leiding. Dan geef ik 50E.

Die site van Stichting de Opkikker ziet er zo 1982 uit dat het mogelijk moet zijn om ze te sponsoren met een hippe nieuwe layout. Volgens mij zijn er genoeg talentvolle designers op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 08:23
TheBorg schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:50:
[...]

Femme en de rest van de leiding. Dan geef ik 50E.

Die site van Stichting de Opkikker ziet er zo 1982 uit dat het mogelijk moet zijn om ze te sponsoren met een hippe nieuwe layout. Volgens mij zijn er genoeg talentvolle designers op GoT.
Ja, maar het website ziet toch meer dan genoeg goed uit. We investeren liever in blijdschap :)

Maar alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:43:
[...]

* Blah.NET meld zich.

Ik heb een dochter met PDD-Nos en ook al is ze nu 23 je hebt dag en nacht met haar te maken.
Ik vond dit net: Linkje naar Computable-artikel... een oom van mij (die ook waarschijnlijk iets van PDD-NOS heeft) heeft me een knipsel van dit en een paar andere artikelen gegeven, autisme e.d. krijgt steeds meer aandacht van de pers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Blah.NET schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:03:
[...]

* Diabolical shakes hands with Blah.NET

Ik zou graag het Nationaal MS-Fonds willen toevoegen. Multiple Sclerose is een behoorlijk ingrijpende aandoening die bij de personen lijdend aan MS een gigantische impact heeft. Door een anti imuun reactie wordt het beschermend kapsel rond zenuwbanen in hersenen en ruggegraat aangetast en dit verzorgt ontstekingen aan deze zenuwbanen met als gevolg uitval van motorische en audio visuele functies. De prikkels kommen gewoonweg niet meer aan op de plaats van bestemming. Door het feit dat het onbekend is waar deze ziekte vandaan komt is er ook geen zicht op genezing (en verloren functies komen zowieso niet meer terug). Omdat het ook nog eens onwillekeurig optreed is het ook nog eens benangstigend omdat je nooit weet wat er de volgende keer bij een aanval weer aan functionaliteit verdwijnt.

Meer info: http://www.goededoelen.nl/inst2289.php

[ Voor 58% gewijzigd door Diabolical op 27-05-2008 16:50 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Wolfje666 meld zich.
Zodra wat meer definitiefs is, zal ik het ook gelijk op het Mazda-Club Nederland en Mazda 323F Club-forum gooien.
Makkelijk als je zelf mod bent en goede contacten met andere modjes hebt ;) :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

ik zal es op zoek gaan naar de brief de ik vorig jaar nog heb ontvangen van de Stichting Vrienden van Sophia. Door deze post schiet het me weer te binnen.

monumentje.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:46

Bio1ogics

Logisch toch?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v197/AlfofMelmak/misc/Sophia_DPC.jpg

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

FreezeXJ schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:13:
CBF-keur of soortgelijk. Dit om te voorkomen dat geld 'verdwijnt' of slordig besteed wordt.
Het is maar de vraag of je je teveel moet blindstaren op dat CBF-Keurmerk. Een onlangs in NRC Handelsblad gepubliceerd artikel geeft wat uitleg over hoe dat CBF-Keurmerkverhaal nu precies in elkaar steekt.

Hoe wordt de verdere gang van zaken nu eigenlijk? Ik neem aan dat er een deadline komt tot wanneer doelen kunnen worden aangedragen, en daarna gaan we pollen ofzo? In ieder geval een goed initiatief, ik ga zeker een bijdrage doen, ervan uitgaande dat er een fatsoenlijk doel uit komt rollen, maar wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in mijn mede DPC'erTs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik dacht dat ik gepost had dat het aandragen van doelen tot aankomende zondag kon. Dan hebben we ook IRC crewmeet en kunnen we bespreken hoe we er mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

Ik weet niet waar je dat hebt aangedragen, maar volgens mij niet in dit topic. Of ik heb er overheen gelezen, dat is ook nog zomaar mogelijk natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik meende dat ik dat in dit topic had gepost, kan de post zelf ook niet meer terugvinden.

Voor de duidelijkheid:

Tot zondag 1 juni kunnen er doelen aangedragen worden voor de sponseractie. Die avond gaan wij als crew overleggen wat de volgende stappen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:13:
Een dierenasiel met een keurmerk.

Deze asielbeestje hebben het al zwaar genoeg. Vooral in de komende vakantieperiode. Vele zijn achter gelaten door "mensen" die ze niet meer wilde. Met als gevolg de asielen vol raken.

Daarnaast is het ook een stimulans voor de vrijwilligers daar werken. Dat we ze een hart onder de riem steken.

Ook hier zou je aan knuffels kunnen denken. Vele dieren vinden het geweldig om er mee te spelen.

Er zijn ook dierenasielen waar je een dier dan adopteren. Dan blijft het dier in het dierenasiel, totdat een nieuwe eigenaar zich aandient. Die het diertje in zijn/haar huis wil hebben. Zolang het huisdier in het dierenasiel zit betaal je maandelijks een x bedrag. (bedrag is afhankelijk van soort dier) Zodra het huisdier naar een andere eigenaar is. Heb je de kans op te stoppen met de adoptie of over te gaan van een adoptie van een ander dier. (Natuurlijk kan je ook tussenstijds stoppen met de adoptie.)
Met LIONHEART1978. :)

Met name in het buitenland zijn de omstandigheden in de asielen echt verschrikkelijk. Honden met minder dan 1 m² de ruimte en vrijwilligers die dagelijks per persoon honderden dieren moeten verzorgen. Ik zelf vertrek binnenkort voor een maand naar Spanje, om met m'n vriend in een dergelijke asiel als vrijwilliger te werken. Hoewel je zou verwachten dat Spanje gewoon een rijk land is en de zaken wel goed voor elkaar heeft, is er in de asielen gewoon echt geen geld en is bijvoorbeeld stromend water echt een luxe... :X Ook is er gewoon geen geld om de zwaar mishandelde straathonden fatsoenlijk te kunnen verzorgen... steriel verband is er niet.

Ik kan hier nu foto's gaan plaatsen om te laten zien hoe erg het is, maar dat bespaar ik jullie liever. Het klinkt misschien een beetje cru, maar je kunt een puur door geldgebrek zwaar verwaarloosde hond véél meer bieden met een tientje dan iemand in een Nederlands ziekenhuis. Van een tientje kun je die hond namelijk een dak boven z'n hoofd geven waardoor hij niet de hele dag onder 40 graden zon hoeft te liggen, terwijl je in een Nederlandse ziekenhuis hooguit iets als een knuffel kunt geven. Begrijp me niet verkeerd, want dat laatste is natuurlijk ook een super goed doel. Dieren in asielen hebben echter imho eerder hulp nodig, omdat ze gewoon niet normaal kunnen leven.

Er zijn overigens zeker enkele organisaties die zich voor deze dieren inzetten. Of de organisatie waarvoor wij een maand naar Spanje gaan een CBF-keur heeft weet ik niet, maar ik weet wel dat het een kleinschalige organisatie is die bestaat uit een tiental vrijwilligers die zich actief bezighouden met het helpen van deze dieren in nood. Ze gaan bijvoorbeeld standaard in Spanje op vakantie en nemen op de heenweg een wagen vol benches, dekens en andere bruikbare spullen mee en komen terug met een stel honden die in Nederland een plekje in een fatsoenlijk gezin krijgen.

Misschien nog even nuttig om te melden: ik ben niet actief lid van zo'n organisatie en ik zit dus niet opzettelijk m'n eigen organisatie te promoten of iets dergelijks. :+ Ik wil graag het beste voor deze dieren, en of dat nu via organisatie x of via organisatie y gaat zal me worst wezen. ;)

Andere doelen zal ik ook zeker steunen, maar mijn stem gaat in eerste instantie naar toekomstloze dieren in asielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

iisschots schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:09:
Ik meende dat ik dat in dit topic had gepost, kan de post zelf ook niet meer terugvinden.

Voor de duidelijkheid:

Tot zondag 1 juni kunnen er doelen aangedragen worden voor de sponseractie. Die avond gaan wij als crew overleggen wat de volgende stappen zullen zijn.
Ben ik toch benieuwd of er iets uit dit overleg naar voren is gekomen?

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTACrime schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:05:
[...]
Andere doelen zal ik ook zeker steunen, maar mijn stem gaat in eerste instantie naar toekomstloze dieren in asielen.
Precies volkomen mee eens, voor die dieren is een normaal onderkomen hun eerste levensbehoefte. Wij vinden het ook niet prettig om in een klein kippenhok te zitten.

Dit neemt niet weg dat de andere doelen ook goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

vehpol schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:54:
[...]

Ben ik toch benieuwd of er iets uit dit overleg naar voren is gekomen?
Ik denk dat iisschots al vier dagen bezig is de notulen uit te typen. Dat kan twee dingen betekenen, of er is heel, heel veel besproken, of iisschots typt heel, heel langzaam. :P

Maar, in concreto: mogen er nog doelen aangedragen worden, of gaat iemand één dezer dagen een poll (met korte achtergrondinfo, links en dergelijke) in elkaar fietsen zodat wij kunnen gaan kiezen wie we gaan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Check het resultaat: Sponsoractie 2008

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

dan sluiten we deze en promoveren we de nieuwe tot stucky :)

[ Voor 29% gewijzigd door KuuKe op 07-06-2008 17:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.