Problemen Q9450 met asus P5W DH Deluxe bios

Pagina: 1
Acties:

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 21:16
Omdat dit topic gesloten is heb ik toch maar even een nieuwe aangemaakt.

Ik heb eindelijk mijn Q9450 binnen, op een Asus P5W DH Deluxe moederbord met de laatste beta bios 2704. Het is natuurlijk een beta bios, maar als ik ook maar iets wijzig (tijd of een andere simpele setting) start hij niet meer op. Fans en hd draaien/spinnen gewoon.
Alleen als ik een cmos clear doe kan ik weer normaal booten
Aangezien mijn pc6400 geheugen nu ook maar op pc5300 draait vroeg ik me af of er nog andere tweakers zijn die hetzelfde probleem hebben of hadden.

debeerzietzevliegen.nl

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik heb dit probleem ook gehad met geil geheugen, het probleem was bij mij dat het voltage van het geheugen standaard op 1,9V staat en het geheugen 2,1V nodig heeft om op de normale snelheid te werken. Als ik in de bios ga dan zet hij het geheugen op de normale snelheid en het voltage ook op de normale voltage, die combinatie werkt bij mij niet (stond ook in de handleiding van het geheugen).

Je kunt kijken of je hetzelfde probleem hebt. Overigens kan het natuurlijk vanalles zijn waar het aan ligt. CPU koeler die niet goed bevestigd is waardoor die te warm wordt bij even aanstaan?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• debeer
Die koeler heb ik er nog een keer afgehad en opnieuw gemonteerd, die zit goed.
Ik zal eens naar de geheugen voltages kijken.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan je bios, als je namelijk niet eens kunt underklokken of meer volt op je CPU zetten of tijd veranderen. Is dit gewoon een probleem met je bios. Kun je niet een downgrade uitvoeren van je bios naar een wel stabiel bios. Misschien ondersteund het bios de CPU niet maar dan komt er meestal gewoon unkwown CPU te staan en kun je er wel gewoon mee werken en overklokken. ;)
Doe dit trouwens alleen als je nog een andere CPU hebt die wel wordt ondersteund door een ouder bios, anders heb je kans dat de PC niet meer aan gaat, omdat de CPU niet wordt herkent.
Je zou ook een mailtje naar ASUS kunnen sturen met de vraag naar een nieuw bios soms hebben ze wel een bios die nog niet voor het publiek beschikbaar is, maar die je wel mag gebruiken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 14:42 ]

• debeer
Ik heb het voltage van mijn geheugen naar 1.95 gezet.
Het lijkt nu goed te gaan, nu nog even kijken hoeveel vcore voltage mijn cpu mag/kan hebben.
En daarna in stapjes omhoog.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

debeer schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:03:
Ik heb het voltage van mijn geheugen naar 1.95 gezet.
Het lijkt nu goed te gaan, nu nog even kijken hoeveel vcore voltage mijn cpu mag/kan hebben.
En daarna in stapjes omhoog.
Hoe kan het nu je geheugen zijn. :?
Als je zegt dat als je de tijd veranderd de PC niet meer opstart.
Dan verander je dus gewoon meer instellingen dan alleen de tijd. ;)
Pagina: 1