Router > Analoge kabel > Router (Mogelijk?)

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik heb inmiddels mijn draadloze router in onze meterkast geplaatst omdat ik geen berreik had in mijn tuin.
Hiervoor liep er een analoge kabel (4 aderig vwaarvan 2 werden gebruikt) naar onze zolder die vervolgens in de router ging (Dat was uiteindelijk nog maar 2aderig).
Omdat ik nu mijn router in de meterkast heb gezet, kan ik alleen internetten via draadloos.
Mijn vraag is dus, kan ik nu een UTP Stekkertje op die 4 aderige kabel aansluiten, die vervolgens naar de internet ingang van me 2e router gaat?
Of zijn er splitters die mijn internet 'aanvoer' in tweeën splitst, zodat ik alsnog gebruik kan maken van 2 routers? (Lijkt me niet omdat je dan 2x met zelfde account moet verbinden van je internet).

Het lieft heb ik dus dat er een kabeltje vanaf Poort 1 op de draadloze router naar boven loopt (de 4 aderige kabel).
Die gaat vervolgens dan in een router of switch (Ben ik nog niet over uit).

De reden waarom ik dit wil is omdat het hier bijna onmogelijk is om een UTP kabel door de buis heen te trekken (ontiegelijk veel bochten).

Hopelijk kan iemand mij hier wat over vertellen of dit mogelijk is, zo ja hoe het dan in zijn werking gaat.
Of misschien heeft iemand een andere (relatief goedkope) oplossing voor mij, bijv. een soort van omvormer etc.

Met vriendelijke groet,
Paul

Edit: Ik zal zo anders wel even een soort van schema maken hoe het hiervoor liep (onze bekabeling)

[ Voor 3% gewijzigd door PaulEm op 12-05-2008 12:34 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is het proberen waard. Gebruik om de bovenste router puur als switch te gebruiken gewoon de wan poort niet. :) Afhankelijk van de kwaliteit kabel die je nu hebt liggen, kan de verbinding natuurlijk niet optimaal zijn, maar voor de kosten van 2 rj45 stekkertjes valt het wel te proberen. :P

{signature}

• PaulEm
Zelf heb ik hier niet echt veel ervaring mee, zou mij dit beter uitgelegd kunnen worden?

Ik maakte net de boel even los in de meterkast, onze telefoon kabel gaat in een splitter waar LINE en MODEM uit komt.
De kabel die uit MODEM komt loopt via 4 aders, waar hij halverwege doormidden is geknipt en door loopt op 2 aders.
Deze 2 aders die komen boven aan via een telefoon stopcontact, en die stekker (dat is zo'n klein blokje uiteindelijk) die gaat in de modem op de DSL? poort.

Kan ik dan het volgende doen?

Splitter > Draadloze router > Van 1 van de 4 porten een 2 aderig kabeltje naar boven > 2e router als switch

Of moet die 2 aderige kabel echt vervangen worden met een UTP kabel (Wordt onmogelijk).
Graag hoor ik hier weer meer over hoe ik ook evt die 2 aderige kabel op zo'n stekkertje moet aansluiten, op welke plekken ze dan moeten komen bedoel ik.

Aangezien de kabel halverwege doormidden is geknipt wordt die natuurlijk wel makkelijker voor mij om te testen, ik kan natuurlijk een stukje UTP kabel pakken, daar (op de goede manier) die 8 draadjes in doen en vast klikken, en dan vervolgens experimenteren met die andere 2 adertjes.
Maar wat mooier zou zijn is dat iemand mij nu gewoon in 1x kan vertellen hoe ik die 2 aderige kabel op die 8 aders aangesloten krijg, of dat dit gewoon niet mogelijk is :)

Groeten,
Paul

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Nee, dat kan niet. UTP heeft minimaal 4 aders nodig en je kunt maar 1 modem op je ADSL laten inbellen. Wat wel had gekunt, was die 4 aders gebruiken om ethernet over te laten gaan en zo een 100mbit verbinding met je router te maken. Je zou dan de bovenste router niet gebruiken als router maar als switch.

Vette shit!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Voutloos schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:36:
Het is het proberen waard. Gebruik om de bovenste router puur als switch te gebruiken gewoon de wan poort niet. :) Afhankelijk van de kwaliteit kabel die je nu hebt liggen, kan de verbinding natuurlijk niet optimaal zijn, maar voor de kosten van 2 rj45 stekkertjes valt het wel te proberen. :P
mischien moet je omlaagschakelen naar 10Mb/halfduplex

2 aders .. no chance, min 4

maareuh meterkast eh ...
je kan een beetje hufteren en luchtkanaal misbruiken, heb ik al eens eerder moeten doen.

gaatje, ductape .. klaar

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 12-05-2008 13:05 ]

Iperf

• PaulEm
Die kabel die naar boven loopt is geloof ik zo uit mijn hoofd 4-6 aderig, dat kan ik zo even nakijken, maar op het moment wordt er gebruik gemaakt van 2.
Zou je mij hier iets meer over kunnen uitleggen, of weet je misschien een site waar hier veel informatie over staat? :)
Dat zou echt tegek zijn.

Groeten,
Paul

Edit: KUT, die kabel is 3 aderig >: (

[ Voor 6% gewijzigd door PaulEm op 12-05-2008 13:06 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deze site .
je moet aleen even moeite doen, eigelijk niet. gewoon de faq lezen

Iperf

• PaulEm
Ik ben er nu dus achter dat die kabel maar 3 aderig is, er zijn nu dus geen andere mogelijkheden voor mij dan de kabel vervangen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee je kan een draadloze brug maken, (wds)

random voorbeeld
http://www.mycom.nl/f2/tu...us_accesspoints_winxp.pdf

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 12-05-2008 14:01 ]

Iperf

• PaulEm
Dat houdt in dat ik dus een extra draadloze router moet kopen?
Dan waag ik het er liever op om een UTP kabeltje vast te maken (Lees GOED VAST TAPEN) aan de huidige, en zo proberen dat ik aan de andere kant een UTP kabel eruit krijg...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neeh trek er dan eerst een stevig glad(nylon) touw doorheen
en met dat touw weer je utp
dat draad wat er nu ligt is niet geschikt om mee te trekken, zeker niet als het zo moeilijk is als dat je zei.

wel een beetje lelijk maar dreft oid doet soms ook wonderen

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 12-05-2008 14:05 ]

Iperf

• PaulEm
fish schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:03:
neeh trek er dan eerst een stevig glad(nylon) touw doorheen
en met dat touw weer je utp
dat draad wat er nu ligt is niet geschikt om mee te trekken, zeker niet als het zo moeilijk is als dat je zei.

wel een beetje lelijk maar dreft oid doet soms ook wonderen
Dat klopt, zo is onze huidige kabel er ook door getrokken, veel afwasmiddel er omheen.
Het probleem is dat het toen met een trekveer is gedaan die we nu niet meer hebben o.O.
Nylon draad lijkt mij overgens niet echt een beste oplossing, sinds dat gigantisch in je handen snijd omdat je zo'n kabel er echt niet gemakkelijk door heen krijgt...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan neem je toch aan elkaar geknoopte dropveters, of je pakt handschoenen ... tjeemig

een beetje initiatief mag wel hoor, ik geef je een voorbeeld

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 12-05-2008 14:11 ]

Iperf

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

BCC

Een nieuwe trekveer kopen is geen optie? Die dingen kosten bijna niets in de uitverkoop bak van een willekeurige bouwmarkt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als ik het mag inschatten moet hij best lang worden, en een kunstof trekveer trek je waarchijlijk stuk

Iperf

• PaulEm
fish schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:10:
dan neem je toch aan elkaar geknoopte dropveters, of je pakt handschoenen ... tjeemig

een beetje initiatief mag wel hoor, ik geef je een voorbeeld
Zo bedoelde ik het niet :P
BCC schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:19:
Een nieuwe trekveer kopen is geen optie? Die dingen kosten bijna niets in de uitverkoop bak van een willekeurige bouwmarkt.
fish schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:21:
als ik het mag inschatten moet hij best lang worden, en een kunstof trekveer trek je waarchijlijk stuk
De trekveer die we op dat moment gebruikte was van een beunhaas hier in de buurt die inmiddels al verhuisd is, dat was inderdaad geen kunststof trekveer :)

De afstand is nog niet eens het grootste probleem, het probleem is dat er ontiegelijk veel bochten in de buis zitten, lijkt wel alsof die eerst 3x het huis rond gaat ofzo...

Ik het het er net met mijn pa over en die had er niet echt veel zin in om een nieuwe kabel doorheen te trekken, heeft toen namelijk echt veel moeite gekost.

Moet dus wel voor een andere oplossing gaan... :'(

[ Voor 66% gewijzigd door PaulEm op 12-05-2008 14:30 ]

Pagina: 1