Toon posts:

ipcamera via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste ...

ik heb al heel wat vragen en antwoorden op internet gevonden die over ipcamera's in netwerken gaan waarbij het interne netwerk goed werkt en via een externe pc op internet niet.

Nu heb ik hetzelfde probleem maar ondanks alle informatie het nog niet aan de praat gekregen.
Wie kan en wil mij helpen ?
'
het ip adres (192.168.1.111) van mijn camera (Marmitek ip robocam 8 wireless) heb ik in mijn router ( sitecom WL-122) toegevoegd bij de optie voor "virtual server" hier kan ik poorten forwarden. ik heb dus port 80 laten forwarden naar 192.168.1.111 met als destination port 80 (de camera gedraagd zich als een webserver en heeft als standaard port 80 en als secundary port 81) Ook port 81 heb ik in mijn router geforward naar 192.168.1.111 en destination port 81 (ook met port 81 naar 192.168.1.111 naar port 80 geprobeerd).
echter als ik via het externe adres welke ik van mijn provider heb gekregen (213.46.xxx.xxx) mijn camera probeer te zien kom ik bij het aanmeldt scherm van mijn router terecht. ook via een pc bij de buren is dit het geval. uiteraard via sitecom al de FAQ's bekeken en de handleiding en het zou echt simpel moeten zijn. ook met de hulp van portforward.com wordt ik niets wijzer.

In mijn besturingssysteem (win xp pro) heb ik in mijn firewall opties de poorten toegevoegd voor de camera maar ook zonder resultaat.

(Het gekke is wel dat ik hetzelfde (min of meer) heb gedaan met een remote desktop optie (RDP) sessie en dat wel lukt via een internet pc)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Klinkt alsof je remote je router kunt configureren.. op poort 80, en je portforwarding niet geaccepteerd wordt omdat poort 80 al in gebruik is door de webconfig.
Verklaart ook dat RDP wel werkt (=andere poort)

kun je webconfig niet ergens disablen, of camera op een andere poort?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

En als dat niet kan, kun je ook poort 8080 op de router forwarden naar 80 van je webcam. Inloggen op de webcam doe je dan dmv http://213.46.xxx.xxx:8080 .

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan idd mijn router remote beheren en kan dit niet ergens uitzetten. Als ik port 8080 in de router toevoeg en die doorstuur naar port 80 op het ipadres van de camera kom ik in ieder geval niet meer in de router uit maar krijg ik in IE de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Misschien staat de firewall in je router nog in de weg? Daar zou je 8080 ook nog even open kunnen zetten (en 81 dan ook dus)

Trouwens, een quote uit de handleiding:
The WL-122 can be managed from any PC on your LAN. And, if the Internet connection exists, it can also (optionally) be configured via the Internet.
Dat zou toch moeten betekenen dat er wel ergens een vinkje uit kan voor het remote management? Heb je de WL-122 v1 of v2?
Indien v2: hier staat de handleiding waarin exact staat beschreven hoe je remote management configureert.

Mijn ideale plaatje zou zijn: remote management op 8080 of 8888, en poort 80 en 81 forwarden naar de webcam. De WL-122 is best een uitgebreide router, kan me niet voorstellen dat je niet de poort kunt veranderen of het remote management niet helemaal kunt uitschakelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Elwood Blues op 14-05-2008 16:06 ]

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Je zegt dat wanneer je naar je externe IP adres gaat dat je het inlog scherm van je router ziet.
Heb je ook al eens gevraagd of andere mensen het willen proberen? Sinds ik ook nooit naar mijn externe IP kon verbinden, kreeg altijd het welbekende inlog scherm van de router.

Dit kan dus de reden zijn waarom jij jezelf niet kan benaderen op je externe IP...
Pagina: 1