Toon posts:

Ghosten

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

Verwijderd

Topicstarter
Heej tweakers,

Zit al enige tijd met een vraag, en op google krijg ik niet mijn antwoord.

Ik wil een universele ghost maken.

Hoe??

Een ghost maken van xp of vista, helemaal kaal.

En deze installeren bij mijn klanten.

Dit door middel van een externe hddisk.

Is dit mogelijk??

Heb dit zelf nog nooit geprobeerd, maar het lijkt mij wel, dat mensen dit weleens hebben geprobeerd.

Ik hoor graag van jullie,

Greetz,

Kuiper :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wat weerhoud je om zelf te proberen????

Zoiezo gaat dat lastig worden ivm vele chipsets enz, dus in de praktijk wordt dat niets, tenzij toevallig de hardware grotendeels overeen komt.

Makkelijker is om gewoon een unattended cdtje te maken, dan heb je die problemen niet.

en bij je klanten... ik mag hopen dat je bedoelt bij vrienden/bekenden, gezien je vraagstelling mag ik hopen dat ze hier niet voor hoeven te betalen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

dit kan natuurlijk en is al honderden malen besproken. Je moet alleen wel even weten hoe je hem daarna met de juiste key activeert natuurlijk...........

overigens zijn deze (vaak minder legale) oplossing inclusief volledige driverpacks er gewoon. Zet je daar je eigen key in komt het ook goed

[ Voor 31% gewijzigd door Ray op 12-05-2008 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook al is dit honderen malen besproken, antwoorden zijn hierop moeilijk te vinden !!

Chipset's moeten het probleem niet zijn, daar heb je een drivers fix voor.

Gaat me inderdaad meer om het activeren.

Zal wel makkelijk zijn als 1 iemand een windows versie aanschaft, en hem bij talloze mensen installeert.

Een unattend cdtje heb ik al, maar het gaat mij meer om de tijd.

Een ghost scheelt zoveel tijd !!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Meen dat Acronis zoiets heeft ... universal restore. Zelf nooit getest tho.

http://blog.bjornhouben.com

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Het probleem van die "kale" installatie die je wilt maken is natuurlijk wel, dat je een installatie moet doen. XP en Vista kijken tijdens de installatie naar de hardware waarop ze worden geinstalleerd, en bouwen zichzelf op, op basis van die hardware.
Je hebt dus goed kans dat jouw kale installatie totaal niet wil opstarten op de computer van een van je klanten. Juist daarom zijn die unattended CD's ideaal.
Ik gebruik zelf voor al mijn installatiewerkzaamheden een geslipstreamde CD/DVD, met een enorme vracht drivers en update er al in verwerkt. De optie om de key te verwerken in de unattended file heb ik bewust leeg gelaten, zodat ik daar de key van mijn klanten in kan zetten.
Duurt wel iets langer, maar werkt eigenlijk altijd.

Wat je natuurlijk wel kan overwegen, als je vaak bij dezelfde mensen moet herinstalleren vanwege virussen/spyware, is om van die klant, na schone install, een ghost image te bewaren.
Hoef je maar 1 keer de moeite te nemen alles te installeren. Kun je daarna gewoon een Ghost terug knallen...

Verwijderd

Topicstarter
Ben het al tijden van plan, word er gek van elke keer, opnieuw die windows cd te installeren.

Zoveel verschillende dvd/cd speler.

Dan leest die hem wel, dan weer niet

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
Dit deed ik vroeger zo vaak.... installatie helemaal afmaken, apps installeren die je al wilt, vervolgens alle temporary dingen weghalen, pagefile weghalen, dan met sysprep aan de gang, en vervolgens er een image van maken, en die via netwerk uitrollen naar de rest (maar kan dus ook via USB disk, kwestie van opstarten met een bootdisk a la BartPE).
<edit>Nog één ding: let er op dat als je klant een systeem heeft met WinXP zonder enig servicepack, en jij installeert daar je image op met bijv. SP2, gaat de activatieprocedure niet werken en mag je fijn gaan bellen met Microsoft. Kost je tegenwoordig slechts 5 minuten in plaats van 15 in het begin, maar toch ;)

[ Voor 31% gewijzigd door 0siris op 12-05-2008 12:07 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Net als 0siris beschrijft, sysprep is your friend.
met een geconfigureerd (en geupdate) systeem de boel vorbereiden, en daar een ghost van maken, en uitrollen maar

P.s.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:42:
Zal wel makkelijk zijn als 1 iemand een windows versie aanschaft, en hem bij talloze mensen installeert.
Lijkt mij niet echt wat microsoft in gedachte had, tenzij je een oem / corporate licenties regeld

[ Voor 51% gewijzigd door Abomination op 12-05-2008 12:04 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Acronis True Image bedoel je?

Heb het daarmee een keer gedaan op 5 dezelfde pc's. Zelfde hardware dus.

@ts zie mijn sig :>

Hoi!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hallo.
Zit al enige tijd met een vraag, en op google krijg ik niet mijn antwoord.
Vreemd.
Ik wil een universele ghost maken.
Ok.
Hoe??
Geen idee, met een disk denk ik? :)
Een ghost maken van xp of vista, helemaal kaal.
Wat noem jij kaal?
En deze installeren bij mijn klanten.
Ah, je bent een bedrijf dus?
Dit door middel van een externe hddisk.

Is dit mogelijk??
Dus ook daarover weet je niks te vinden met Google?
Heb dit zelf nog nooit geprobeerd, maar het lijkt mij wel, dat mensen dit weleens hebben geprobeerd.
Nou, de eerste stap voor jou als bedrijf zou dan toch echt zijn dat je dat zelf ging uitproberen.
Ik hoor graag van jullie,

Greetz,

Kuiper :)
Groeten doen hoeft niet, wat we echter wél verwachten hier is dat je wel een beetje meer je best doet dan wat je nu laat zien.

Voor jou als bedrijf zijnde gelden er namelijk ook nog bepaalde regels waar je je aan dient te houden als je tenminste langer dan een paar maanden wilt blijven bestaan.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:42:
Gaat me inderdaad meer om het activeren.
En dat is nou net wat je alleen bij Enterprise contracten en Open License/SA contracten kan doen.
Iets zegt me dat je hier nog echt niet over hebt nagedacht aangezien ook Microsoft hier voor bedrijven genoeg informatie heeft online staan.

Begin dus daar maar eerst mee - en ga dan maar eens kijken naar OPK kits en sysprep.

Dit topic gaat nu in ieder geval dicht omdat het aan alle kanten rammelt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.