Laptop in auto ... goed of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 23:50
Ik zal waarschijnlijk binnenkort regelmatig mijn laptop mee naar school moeten nemen. Zou het kwaad kunnen indien ik mijn laptop (die in mijn laptoptas zit) in de kofferbak van mijn auto leg? Ik doel dan vooral op temperatuur / vochtigheid / schokken onderweg het rijden. Maar ook op het langer in de snikhete auto laten liggen van de laptop.

Ik heb uiteraard google geprobeerd, ik kreeg enkel hits i.v.m. werken in een warme auto, enz ..., de FAQ's op tweakers omvatten dit niet, en er waren geen vergelijkbare topics wanneer ik zoekte in GOT search. Het zal wel aan mijn zoektermen liggen zeker? :/

Kan iemand me uit mijn lijden verlossen door ervaringen hieromtrent te plaatsen? Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Kishi op 12-05-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

-ET-

Phone Home

Wat ik altijd deed is een laptop achter de voorstoelen leggen. Dit ging altijd prima. Zorg er alleen wel voor dat je laptop uit staat. Dan kan hij een stuk meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Mits de hardschrijf uit staat kan een laptop veel meer hebben dan je denkt.

Zelf heb ik 1 jaar op een zee schip gezeten en dan met golven van 6 / 8 meter en dan op het water neer slaat zijn zware klappen. Uit zetten is niet noodzakkelijk. Standby of Slaap stand wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Mijn laptop heeft genoeg afgezien tijdens transport zonder enige problemen. Op de achterbank, in de koffer en zelfs vanachter op de fiets, allemaal geen probleem (was wel volledig uitgeschakeld, dus geen stand-by ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Als je 'm langer in de auto laat liggen is de achterbak wel de aangewezen plek, want het is daar een stuk koeler dan in de cabine. Maar ik weet niet wat voor auto je hebt: als-tie net zo muf ruikt als mijn ouwe R5je dan zou ik 'm geen weken erin laten liggen :P In de achterbak heb je ook een stuk minder snel dat ze een ruitje intikken om te kijken wat er in die laptop tas zit...
Nadeel vd achterbak is dat deze minder goed afgeveerd is, mechanisch gezien. En niet de 'grote klappen' zijn slecht voor electronica, zoals verkeersdrempels, het zijn vooral de kortere schokken (tikken zeg maar) die de killers zijn vanwege de grotere G-krachten die daarbij ontstaan.
Leg daarom je laptop op een stuk schuimplastic of een opgevouwen deken, in een kratje zodat-ie niet door de achterbak slingert, en klaar is kees 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

danielsrje schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:50:
Nadeel vd achterbak is dat deze minder goed afgeveerd is, mechanisch gezien. En niet de 'grote klappen' zijn slecht voor electronica, zoals verkeersdrempels, het zijn vooral de kortere schokken (tikken zeg maar) die de killers zijn vanwege de grotere G-krachten die daarbij ontstaan.
Leg daarom je laptop op een stuk schuimplastic of een opgevouwen deken, in een kratje zodat-ie niet door de achterbak slingert, en klaar is kees 8)
Electronica opzich kan prima tegen allerlei schokken hoor :P
Verder is het gewoon verstandig om de laptop in een laptoptas te vervoeren, dan is hij goed genoeg beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

Vergeet vooral niet om hem uit te zetten of op hibernate wanneer hij in je achterbak ligt. Veel laptops met BlueTooth laten dat aanstaan in standby waardoor hij makkelijk te detecteren is voor de passerende laptop dief.

Vooral op een parkeerplaats bij een universiteit, hogeschool of bedrijventerrein is het een populair tijdverdrijf om even met een zgn. laptop-detector over de parkeerplaats te banjeren en een paar kofferbakken open te peuteren.

[ Voor 34% gewijzigd door Gerco op 12-05-2008 12:01 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gerco schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:00:
Vergeet vooral niet om hem uit te zetten of op hibernate wanneer hij in je achterbak ligt. Veel laptops met BlueTooth laten dat aanstaan in standby waardoor hij makkelijk te detecteren is voor de passerende laptop dief.
Dit lees je erg vaak inderdaad, met speciale laptop-detectors lopen ze langs de parkeerplaats...
Qua schokken stelt een auto echt bar weinig voor, het zijn geen klappen van ook maar meer dan 1G die een auto te verduren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
Hij zal in ieder geval altijd in zijn tas, uitgeschakeld, blijven zitten wanneer ik hem vervoer. Ik denk inderdaad dat de kofferbak beter i.v.m. diefstal. Buitentemperatuur wil wel graag de 27°C raken deze en voorgaande week, en dat werkt natuurlijk niet mee, zo'n wagen in de zon. Daarom ben ik niet zo zeker van deze zaak.

[ Voor 15% gewijzigd door Kishi op 12-05-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:23
Als je laptop uit staat en gewoon in de achterbak ligt is de temperatuur geen enkel probleem. Ik zou veel meer bang zijn voor diefstal dan voor de tempereatuur. Als je hem los in een tas in de achterbak legt ben je niet verzekerd voor diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40

The Wizard

Moderator Mobile
Kishi schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:45:
Hij zal in ieder geval altijd in zijn tas, uitgeschakeld, blijven zitten wanneer ik hem vervoer. Ik denk inderdaad dat de kofferbak beter i.v.m. diefstal. Buitentemperatuur wil wel graag de 27°C raken deze en voorgaande week, en dat werkt natuurlijk niet mee, zo'n wagen in de zon. Daarom ben ik niet zo zeker van deze zaak.
Temperatuur is geen probleem, de meeste onderdelen kunnen met gemak 70 graden worden.
In het buitenland heeft mijn laptop temperaturen van 50+ doorstaan zonder een centje pijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

DarkShadow16 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:59:
Als je laptop uit staat en gewoon in de achterbak ligt is de temperatuur geen enkel probleem. Ik zou veel meer bang zijn voor diefstal dan voor de tempereatuur. Als je hem los in een tas in de achterbak legt ben je niet verzekerd voor diefstal.
ja helemaal als je met je hele naam op internaat staat Jan V (TS). onderschat crimineeltjes niet..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskopkoen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:31
Let wel dat de accu niet echt van temperaturen boven de 50+ houd. Met het oog op de accu de laptop op een zo koel mogelijke plek bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een notebook kan heel wat schokken verdragen. Zo'n ding meenemen in het vliegtuig gaat toch ook zonder problemen (ik heb de mijne op de terugweg gewoon in m'n koffer gedaan ipv handbagage) en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

-ET- schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:35:
Wat ik altijd deed is een laptop achter de voorstoelen leggen. Dit ging altijd prima. Zorg er alleen wel voor dat je laptop uit staat. Dan kan hij een stuk meer hebben.
straks sta je bij een stoplicht ....
kling, glasgerinkel, ... en verdwijnt iemand met je laptop,

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
dadj schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:09:
[...]

ja helemaal als je met je hele naam op internaat staat Jan V (TS). onderschat crimineeltjes niet..
Uiteraard is dat een schuilnaam. Ik had mezelf evengoed Hoed Pannenkoek genoemd kunnen hebben.

En ik wist niet dat die dan onverzekerd was als ie in het koffer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een autoradio met usb. Hier heb ik een 2,5 inch schijfje op aangesloten en die heeft een jaar in het handschoenenvakje gelegen. Dus tijdens het rijden word de schijf gebuikt en dat ding heb het altijd volgehouden. Ik moet zeggen dat het een klein wonder is. hahaha

Maargoed, als je van je laptop af wilt moet je'm vooral in je auto laten liggen ;) das wel het stomste wat je kan doen. Ik heb al zoveel collega's gehad waarvan de laptop uit de auto gejat is. Zeker met die bluetooth scannertjes is het idd peanuts. Maak dan iig regelmatg backups zou ik zeggen.

Ik gooi m'n laptop altijd op de achterbank en er is nooit wat mee gebeurt dus vervoeren in je auto is geen probleem naar mijn mening. Maar het idee om die los in de achterbak te laten stuiteren zou ik persoonlijk niet doen. Als je'm ergens tussen kan klemmen ok.
Pagina: 1