Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Terug halen met GDB en FixMBR e.d. hebben helaas niet geholpen bij mij.
Ik start nu op vanaf een cd met daarop Paragon disk manager. Gaat zeer goed.
(Bovendien gaat mijn laptop meestal toch in de slaaptstand.)
adr opleidingen en meer adr opleidingen
hou toch op.. wat een oplossing weer... wat is x86.. een 32bit versie van..... linux / vista / xp / 2003 .. wat...sjolmers schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:23:
Ik heb hier hetzelfde probleem. Heb getracht om X86 te installeren op mijn laptop, en ook mijn MBR is weg.
Terug halen met GDB en FixMBR e.d. hebben helaas niet geholpen bij mij.
Ik start nu op vanaf een cd met daarop Paragon disk manager. Gaat zeer goed.
(Bovendien gaat mijn laptop meestal toch in de slaaptstand.)
of fix je dingen of geef geen antwoord om andere te helpen met een werkelijkwaar onwerkbare oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 12-05-2008 18:08 ]
Doe is rustig joh. Hij bedoelt vast een 32-bit versie van Vista. En met zijn zogenaamde 'niet werkbare' oplossing kun je dus blijkbaar nog gewoon je OS booten, en je data kopieeren. Scheelt een hele hoop gezeur met getdataback-programma's.....Sa1 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:26:
[...]
hou toch op.. wat een oplossing weer... wat is x86.. een 32bit versie van..... linux / vista / xp / 2003 .. wat...
of fix je dingen of geef geen antwoord om andere te helpen met een werkelijkwaar onwerkbare oplossing.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Misschien bedoelt hij OSx86 ?Sa1 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:26:
[...]
hou toch op.. wat een oplossing weer... wat is x86.. een 32bit versie van..... linux / vista / xp / 2003 .. wat...
Dat is MacOS X voor gewone PC's...
Ik heb op het moment HDD in andere PC hangen, maar die zegt dat er maar één partitie is, naamloos, leeg.
Ben op het moment met Hiren's Boot CD deze howto aan het volgen:
http://egygeek.blogspot.c...-partitions-are-gone.html
Ik heb het eens gebruikt om een corrupte MBR te repareren en het werkte perfect.
Je maakt er een floppy van die je opstart in je 'kapotte' computer. Dan een reparatie en ... met wat geluk diet ie het weer.
Kijk eerst op de website of het iets voor je is.
Dus met het programma TestDisk.
Alleen de DATA partitie kon worden teruggehaald, niet de VISTA partitie, maar dat is totaal niet erg.
Ik ben daarna opgestart met Ubuntu Live CD en heb daar de DATA partitie mee kunnen mounten.
Dan alles op externe HDD gezet.
Bedankt voor de hulp, ik was daarjuist gewoon een beetje wanhopig...
Zal die tutorial welke hierboven staat ook eens proberen.
[ Voor 67% gewijzigd door sjolmers op 12-05-2008 21:21 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen